مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر؛ سرآغاز این هفتهٔ پرکار در معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قم با برگزاری نشست هماهنگی و اعلام برنامه‌های حوزه جوانان استان در شصت و هشتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان کلید خورد.

فعالیت‌هایی که برای تمام کانون‌ها طراحی و برنامه ریزی شده بود، در این جلسه محمد مصباحی با تبیین برنامه‌های پیشنهادی ویژهٔ شصت و هشتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان به تشریح این طرح‌ها پرداخت و اظهار کرد: همزمان با ۱۴ آبان ماه و آغاز شصت و هشتمین سال فعالیت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برنامه‌های متنوعی در تمام کانون‌های حوزه جوانان قم اجرا شد.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات و شرایط موجود در سراسر کشور افزود: تلاش کردیم تا متنوع‌ترین برنامه‌ها را با کمترین هزینه برای گرامیداشت شصت و هشتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان تدارک ببینیم، تا هم تمامی اعضا با شور و نشاط در این برنامه‌های متعلق به خودشان حاضر باشند و هم دستاوردهایی متناسب برای برنامه‌های آتی جوانان کسب کنیم.

معاون بر‌تر سازمان جوانان، با بیان اینکه در این هفته توانستیم با اجرای برنامه‌های مختلف نظر عموم مردم و جمعیت هلال احمر را به سمت سازمان جوانان معطوف کنیم تصریح کرد: یک از اهداف اصلی اجرای برنامه‌های گرامیداشت تاسیس سازمان جوانان معرفی فعالیت‌های عام المنفعه جوانان عضو جمعیت هلال احمر در سطح جامعه بود.

مصباحی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور جوانان در مراسم خطبه خوانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نشست هم اندیشی جوانان با معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها، مدیران غنچه‌های هلال احمر و معاونین پروشی و تربیتی آموزش و پرورش، مدیر عامل و نمایندگی ولی فقیه در جمعیت و ده‌ها برنامه فرهنگی و آموزشی و اجتماعی و تبلیغی که با حضور پرشور اعضای کانون‌های هلال احمر قم برگزار شد، تنها گوشه‌ای از توانایی جوانان هلال احمر را ثبت کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور موفق و درخشان اعضای جوان در فعالیت‌های حوزه جوانان هلال احمر قم ابراز کرد: جوانان داوطلبی که همواره بدون هیچ گونه چشمداشت مادی در مسیر معنویت و اعتقاد به اصول و اهداف انسانی جمعیت هلال احمر، پویایی و تحول را در شهر قم رقم می‌زنند سرمایه‌های ارزشمندی هستند که امیدوارم با خدمت متقابل مسولین قدردان آن‌ها باشیم و حضور موثرشان را ارج نهیم.

در جادهٔ زندگی هلال احمری‌ها، فصل جوانی تابلوی توقف ندارد

در شصت و هشتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان، حال و هوای آبان ماه تداعی بهاری نو در میانهٔ پاییز بود، همه چیز غرق در طراوتی شگفت، رنگ بوی فصل جوانی به خود گرفته؛ در جادهٔ زندگی هلال احمری‌ها، فصل جوانی تابلوی توقف ندارد و آنچه رقم می‌خورد نوید بخش شروع سالی پر شور برای جوانان است. نماد بیرونی این حرکت از برنامه‌های تبلیغی معاونت امور جوانان قم با تهیه و طراحی بنرهای معرفی سازمان جوانان و کانون‌ها و نصب در میادین و محل بازدید عمومی مردم آغاز شد و با حضور معاون امور جوانان و دو تن از جوانان بر‌تر عضو جمعیت هلال احمر در برنامه زندهٔ «صبح تازه» که از سیمای استانی قم در سالروز تاسیس سازمان جوانان به مدت ۳۰ دقیقه پخش شد ادامه یافت.

در جلسات هم اندیشی و نشست‌های مسولین هم جوانان را شنیدند و هم از توقعاتشان از جوانان هلال احمر گفتند

همیشه گفتگو و هم اندیشی سرآغاز تحول و تصمیم‌هایی تازه است، این برنامه‌ها در هفته گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان جوانان در قم بسیار پررنگ و هدفمند برگزار شد، از دیدار اعضا با معاون سیاسی امنیتی استانداری تا حضور جوانان در دفتر امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، و بعدتردیدار با نماینده ولی فقیه و برگزاری مجمع دبیران با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر مسولین هم جوانان را شنیدند و هم از توقعاتشان از جوانان هلال احمر گفتند.

در این میان بازار نشست‌های هم اندیشی هم داغ داغ بود، مدیران پیش دبستانی‌های تحت پوشش هلال احمر و معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها، کار‌شناسان آموزش پروش در دو بخش پروشی و تربیت بدنی با هدف بهینه سازی مشارکت اعضای کانون‌های اجرای موفق طرح‌های ملی و استانی، به مرکز امور جوانان استان قم آمدند، میزبان و میهمانان همه از برنامه هاگفتند و شنیدند و کم و کاستی‌ها و چالش‌ها را مورد بررسی قرار دادند و خواستار حمایت مسولین برای اجرای برنامه‌ها شدند.

رنگ و لعاب فصل جوانی، حقیقت را در فضای مجازی جاری کرد

در عصری که بیشتر وقت جوانان صرف حضور در فضای مجازی می‌شود، با تدبیر معاون امور جوانان هلال احمر استان قم حاکمیت هلال احمری‌ها به اثبات رسید، با انتشار بیش از ۳۰ خبر و گزارش از اجرای برنامه‌های متنوع و بازتاب فعالیت‌های در خبرگزاری‌ها و سایت‌های جمعیت هلال و انعکاس و پوشش کامل خبر و گزارش تصویری در نرم افزارهای گوشی همراه و شبکه اجتماعی ماه نو، سایت مدار آبی و صفحه اینستاگرام، و مهم‌تر از همه برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر و نماینده ولی فقیه به صورت آنلاین در شبکه اجتماعی ماه نو و ارسال پیام تبریک آن‌ها به جوانان زندگی حقیقی برای جوانان عضو هلال احمر در فضای مجازی جان گرفت.

آموزش، دریچه‌ای رو به سوی آگاهی نسل جوان

در کنار فعالیت‌های متنوع هفتهٔ گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر با هدف تقویت توانمندی‌های جوانان برنامه‌های آموزشی دراولویت قرار گرفت، برگزاری کارگاه آموزشی شبکه اجتماعی ماه نو برای اولین بار در کشور با حضور مدیران شبکه و کارگاه‌های آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در دانشگاه‌های آزاد و پردیس فارابی و پیام نور سلفچگان قم همزمان با سالروز تاسیس سازمان جوانان از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده در این هفته بود.

برنامه‌های فرهنگی و فوق برنامه‌ها جذاب، بخش مهیج و نقطه عطف

برپایی ایستگاه سلامت در دانشگاه‌ها و تست فشار خون و اجرای طرح فراخوان توسط اعضای کانون جوانان در حاشیه مراسم نماز جمعه مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

در بخش فرهنگی هم با هدف افزایش معرفت نسل جوان نسبت به واقعهٔ عظیم عاشورا؛ دو مسابقه با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه، با موضوع حفظ زیارت عاشورا و تفسیر سوره فجر و ۲ مسابقه کتابخوانی برگرفته از کتاب‌های حماسه حسینی و جلوه‌های عاشورا طراحی شده است که مشارکت در آن‌ها تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
بخش ویژه برپایی نمایشگاه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در دانشگاه پیام نور سلفچگان و در ‌‌نهایت برگزاری رقابت‌های ورزشی از جمله مسابقه دارت و مسابقات فرهنگی، هنری غنچه‌های هلال احمر در رشته‌های نقاشی، حفظ قرآن، سرود و برپایی نمایشگاه نقاشی غنچه‌های هلال احمر با عنوان «هلال سرخ من» از دیگر برنامه‌هایی بود که با توجه به جذابیت‌های خاص مورد توجه اعضا قرار گرفت.

فعالیت‌های کانونی غنچه‌ها، جوانان، دانش آموزی و دانشجویی و روستایی قم در ۶۸ سالروز تاسیس سازمان جوانان

این هفته پر بود از برنامه برای تمام کانون‌ها، از غنچه‌های هلال احمر تا کانون‌های روستایی در تکاپوی اجرای برنامه‌های متنوع بودند، در یک اقدام بشردوستانه و خیرخواهانه و با تاًسی از سالار شهیدان امام حسین (ع)، پرسنل و اعضای جوان هلال احمر با حضور در پایگاه انتقال خون قم حاضر شده و با هدف کمک به بیماران نیازمند فراورده‌های خونی، خون خود را اهداء کردند.

در ادامه طی طرحی ابتکاری غنچه‌های هلال احمر ضمن اهدا گل و کیک و پیام تبریک به پرسنل جمعیت هلال احمر قم، مراسم جشن تولدی را برای سازمان جوانان برگزار کردند.

اعضای کانون‌ها در مراسم خطبه خوانی و ویژه برنامه حرم مطهر حضرت معصومه (س) شرکت کرده و گردهمایی‌های اعضای کانون روستایی و جوانان هم با حضور پر شور اعضا برگزار شد.

سنجش آمادگی غنچه‌ها در مانور فرضی و اجرای مرحله نهایی طرح ملی دست‌های مهربان و اهدای اسباب بازی‌ها به کودکان کم برخوردار، برگزاری جلسه مشترک فعال سازی کانون جوانان و طرح ملی دادرس در شهر قنوات نیز گوشه‌ای از برنامه‌های طراحی شده برای این هفته بود.

بازدید ۵۰۰ عضو کانون غنچه‌های هلال احمر از موزه تاریخ طبیعی حیوانات، حضور ۳ گروه از اعضای کانون دانشجویی دانشگاه علمی کابردی هلال احمر و بازدید از موزه فقه و حقوق، و در ‌‌نهایت حضور ۴۰ نفر از اعضای کانون‌های جوانان و دانشجویی استان قم در همایش کشوری «۶۸ سال حرکت برای کرامت و انسانیت» و انتخاب معاون امور جوانان استان قم به عنوان معاون بر‌تر سازمان و سیده رویا صبح خیز به عنوان جوان بر‌تر پایان بخش این هفتهٔ خاطره انگیز و بیاد ماندنی برای جوانان هلال احمر استان قم بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی