مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

یک هفته با کتاب در هلال احمر قم؛

از فعالیت های کانون غنچه های هلال احمر، تا انتخاب کتابدار نمونه استان

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای برنامه های متنوع با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در هفته کتاب و کتابخوانی و انتخاب مسئول کتابخانه باقرالعلوم مرکز امور جوانان هلال احمر به عنوان کتابدار نمونه استان قم خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی از برگزاری برنامه های متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی توسط اعضای کانون های غنچه های هلال احمر قم خبر داد و اظهار کرد:در این هفته مهد کودک و پیش دبستانی های شکوفه های بهار(جامعة الزهرا)، ملائک، هدی(جامعة المصطفی العالمیه)، اندیشه، جوانه ها، یلدا، شکوفه های بهشتی و دکتر شهریاری با اجرای طرح های ابتکاری و حضور در مراکز مرتبط با کتاب استان کودکان را ترغیب به مطالعه کتاب کردند.


وی با اشاره به اهمیت ترویج  فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن کتابخوانی در بین نونهالان تصریح کرد:

در همین راستا و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایش خلاق با حضور مربی و جمعی از اعضای کانون غنچه های هلال احمر از مهدکودک شکوفه های بهار اجرا شد. در این نمایش خلاق که با هدف آشنایی با کتاب و اصول جمعیت هلال احمر اجرا شد، مربیان با هدف نوآوری در فرهنگ کتابخوانی و همچنین نگهداری از کتابها روش های صحیح استفاد از یار مهربان را به کودکان آموزش دادند.


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب و اجرای طرح اهدای کتاب باهدف ایجاد همدلی در روز کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح تالیف کتاب با همکاری مربی و کودک با هدف پرورش استعداد ها و خلاقیت کودکان از برنامه های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی برای کودکان در استان قم بود که در این راستا اعضای کانون غنچه ها از پیش دبستانی اندیشه در هفته کتاب و کتابخوانی از نمایشگاه کتاب بازدید کرده و کتابهای مورد نیاز خود را با راهنمایی مربیان خریداری کردند. 


مصباحی هدف از اجرای این طرح ها را تشویق به خرید کتاب و ترویج کتابخوانی، تربیت کتابخوان حرفه ای برای سالهای آتی عنوان کرد و گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اعضای کانون غنچه های مهدکودک شهریاری به صورت گروه های ده نفره با حضور در کتابخانه مدرارس، نحوه استفاده از امکانات کتابخانه را زاز کتابدار فرا گرفتند.


 وی بیان کرد: همچنین به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت علامه طباطبایی در مهد جوانه ها با حضور غنچه های هلال احمر، ویژه برنامه ای با هدف معرفی این عالم را به کودکان و آموزش و ترویج فرهنگ خرید و مطالعه کتاب برگزار شد و در نهایت غنچه های هلال احمر کاردستی آدمک کتابخوان را با همکاری هم تهیه کردند.

*کتابدار کتابخانه هلال احمر کتابدار نمونه قم شد

معاون امور جوانان هلال احمر قم از انتخاب سکینه شهبازی به عنوان کتابدار نمونه استان خبر داد و اظهار کرد: در مراسم تجلیل از کتابدارن نمونه، مسئول کتابخانه باقرالعلوم مرکز امور جوانان هلال احمر به عنوان کتابدار نمونه استان قم معرفی و از وی با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

مصباحی تصریح کرد: در این همایش که با هدف تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی با حضور استاندار و مسئولین و کتابداران نهادی و مشارکتی استان قم و روستاهای اطراف در سالن غدیر کتابخانه آیت الله خامنه ای برگزار شد. مسئول کتابخانه باقرالعلوم(هلال احمر) به عنوان کتابدار نمونه استان قم معرفی شد و جهت تقدیر از سوی استاندار لوح سپاس دریافت کرد.

گفتنی است،؛ رو نمایی از کتابی به خط بریل جهت نابینایان با حضور استاندار و رئیس اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم از دیگر برنامه های مراسم بزرگداشت هفته کتاب در قم بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی