مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قم؛ مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد در قم برگزار شد

مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش پیشگیری اولیه با حضور دکتر عارف وهاب زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، امیر للـه گانی سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر و مهندس جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و 100 نفر از جوانان هلال احمر صبح امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ کارگاه آموزش مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد،با هدف تربیت کادر متخصص با عنوان طرح ارتقاء سطح سلامت جامعه با مشارکت جوانان، طی روزهای 27 و 28 آبان ماه جاری به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، با توجه به تفاهم نامه ی منعقد شده بین سازمان جوانان هلال احمر و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در جهت آموزش و تربیت کادر متخصص، 100 نفر از اعضای جوان جمعیت هلال احمر با حضور در این کارگاه دو روزه ضمن آشنایی با تاریخچه مواد مخدر، مفاهیم و مکانیسم زیست شناختی، مبانی و اصول پیشگیری و عوامل زمینه ساز مصرف مواد مخدر و همچنین مهارت های زندگی و... مبادرت به آموزش گروه همسالان خواهند کرد.

*اعتیاد در عمده ی مشکلات، معظلات و ناهنجاری های اجتماعی ریشه جدی دارد

 در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش پیشگیری اولیه که با حضور دکتر عارف وهاب زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، امیر للـه گانی سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر و مهندس جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم صبح امروز برگزار شد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم، ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: باید تمام دستگاه های دولتی و اغشار مردم برای ریشه کنی اعتیاد و ارتقای سطح سلامت، وارد مبارزه با این بلای خانمان سوز شوند تا شاهد عاری شدن کشور از اعتیاد باشیم.

محمد گل فشان با تاکید به اهمیت مبارزه با انواع مواد مخدر تصریح کرد: در قرآن کریم خداوند متعال هم به صراحت مصرف آنچه فکر و مغز انسان ها را دچار تزلزل و اختلال می کند را منع کرده است.

وی با اشاره به سخن  امام (ره) که فرموده بود  "نجات یک معتاد نجات فرد نیست، بلکه نجات یک جامعه است" افزود: آنچه اهمیت پیشگیری از اعتیاد و کاری که شما به عنوان یک فرد پس از طی این دوره آموزشی باید انجام بدهید را بیش از پیش نمایان می کند، نجات جان یک نفر است و این نجات جامعه است، زیرا فردی گرفتار اعتیاد بشود یک خانوده و در نهایت جامعه را درگیر می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، ضمن ارائه گزارشی از خدمات پیشگیرانه جمعیت هلال احمر در سال گذشته در بحث اعتیاد بیان کرد: برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری دوره آموزش مقدماتی تربیت مربی و برپایی نمایشگاه عکس پیشگیری از اعتیاد با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و حضور و مشارکت در همایش های مرتبط با مواد مخدر استانی و جلسات متعدد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، همچنین برگزاری کارگاه مهارت های زندگی با همکاری بهزیستی، تشکیل زنجیره های انسانی "نه به اعتیاد" و برگزاری مسابقات نقاشی و فرهنگی در سطوح مختلف، و در نهایت کسب رتبه عالی اجرای طرح محله عاری از دخانیات از فعالیت های جمعیت هلال احمر قم در این زمینه می باشد.

وی با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا با تحرک جدی تر موضوع اعتیاد که در کشور ما از مشکلات اساسی جامعه است از بین برود ابراز کرد: اعتیاد در عمده ی مشکلات از جمله سرقت، طلاق و معظلات و ناهنجاری های اجتماعی ریشه جدی دارد. در این زمینه ما در مجموعه ی دانشگاه علمی کابردی هلال احمر در صدد هستیم رشته مرتبط با اعتیاد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را فعال کنیم و همچنین در این خصوص پیشنهاد می شود کمپین آموزشی خاص خانواده ها در هلال احمر و سایر دستگاه های مرتبط برای سلامت جامعه ایجاد شود.

*در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید کار علمی و پژوهشی صورت بگیرد

معاون سیاسی_امنیتی استانداری قم در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد اظهار کرد: ماموریت ها و مسولیت های جمعیت هلال احمر قابل تقدیر است، جمعیتی که شاید جز بزرگترین تشکیلات مردم نهادی باشد که بیشترین اعضای آن با انگیزه انسانی و نهادنیه و تعریف شده دور هم جمع شده اند و خدماتشان، خدمات انسانی است که به کشور و شهر خود منحصر نیست.

جمالی با اشاره به اینکه ماموریت و انگیزه جمعیت هلال احمر؛ انگیزه ی خدمت به انسانها در سرتاسر جهان است افزود: و این همان رسالتی است که بر دوش ما انسانها و مخصوصا مسلمانان و شیعیان است زیر از آموزه های اصلی دین ما این است که انسان به عنوان خلیفه  و جانشین خدا بر روی زمین وظیفه خدمت به دیگران را دارد و ما وظیفه داریم بر اساس رسالتمان صفات خداوندی را در وجود خود متجلی کنیم.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در رده سنی 5 تا  سال 29 در سازمان جوانان هلال احمر قابل تامل است تصریح کرد: این حضور وقتی با انگیزه ی ارائه خدمات انسانی توسط همین جوانان همراه می شود شدیدا قابل تقدیر است، و در حقیقت می توان اعضای جمعیت هلال احمر را به عنوان فرشتگان نجات انسانها دانست.

معاون سیاسی_امنیتی استانداری قم با اشاره به معضل اعتیاد در کشور عنوان کرد: از آنجا که ایران از نظر سوق الجیشی و  استراتژیک در منطقه ای قرار دارد که به تعبیری از باراندازهای اصلی مواد مخدر است، یکی از معظلات اساسی کشور ما  همین مسئله است و هر ساله عزیزان بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت می رسند و یا دچار صدمات جسمی می شوند، و همین مشکل هزینه های هنگفتی  را بر دوش دولت می گذرد.

وی با اشاره به اینکه ایران جدی ترین کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر است ابراز کرد: به دلیل پایین بودن سطح فرهنگی در بین اغشاری از مردم، و در قم به توجه به مهاجرپذیری بیش از حد استان، این قضیه بیشتر نمایان شده است و در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید کار علمی و پژوهشی صورت بگیرد که بحث آموزش یکی از جریان های پایه ای و اساسی این کار است.

جمالی خاطرنشان کرد: شاید به صورت مطلق نشود این مشکل را به سرعت ریشه کن کرد اما به صورت نسبی بالا می توانیم اثر گذار باشیم، اگر با آموزش نیروها و ارتقا فرهنگ، مبارزه با مخدر و خطرناک بودن آن نهادنیه شود، تا حدود زیادی مشکلات جامعه در این زمینه حل خواهد شد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای جوانان حاضر در این کارگاه به عنوان آینده سازان جامعه گفت: جمعیت هلال احمر جز دستگاه های موفق استان قم است و ما مصمم هستیم به سهم خود از قدرت حاکمیتی جمعیت را یاری کنیم و در مقابل انتظار داریم مدیرعامل ضمن تامل با دانشگاه ها و مراکزی که می توانند در این راستا کمک کنند و به صورت جدی تر وارد مبحث آموزش شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی