مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

در افتتاحیه کارگاه آموزشی تربیت نیروی متخصص در قم عنوان شد:

کمک جمعیت هلال احمر در امر پیشگیری از اعتیاد منحصر به فرد است

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر: کارگاه آموزشی تربیت نیروی متخصص در استان ها با حمایت و همکاری ستاد مبارزه با موارد مخدر تا پایان سال 94 برگزار می شود


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ پیرو تفاهم نامه میان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و ستاد مبارزه با موادمخدر دوره جدید کارگاه های توانمندسازی اعضای سازمان جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد در قم صبح امروز با حضور سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد.


در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی تربیت نیروی متخصص در قم ، سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر اظهار کرد: بحث اعتیاد و مواد مخدر در کشور ما و دنیا دارای پیشینه است و سالهاست در مورد آن بحث می شود، اما در سالهای اخیر نگاه جدی تر به معضل اعتیاد در  کشور ایجاد شده است.


امیر للـه گانی با اشاره به اینکه این معضل در ایران متاسفانه جامعه و خصوصا جوانان را تهدید می کند تصریح کرد: با توجه به این که گروه مورد هدف فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر متشکل از رده سنی 5 تا 29 سال است، این نگرانی و احساس دغدغه در همه مسولین وجود  دارد که مشکل اعتیاد، اعضای ما در سازمان جوانان را نیز تهدید می کند.

 وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه با توجه اتفاقاتی که در حوزه مصرف مواد مخدر در جهان افتاده و مصرف مواد جدید و نو ظهور همراه با سایر کشورها، در کشور ما هم رواج یافته، بیان کرد: این امر می طلبد که نگاه جدی تری به معقوله ی پیشگیری از اعتیاد در کشور صورت بگیرد و سازمان جوانان با مشارکت در جلساتی که در ستاد برگزار شده، تا کنون برنامه ریزی های خوب و منسجمی را در سطح کشور با همکاری دستگاه مرتبط  طراحی و اجرا کرده است.
 
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر با تقدیر از توجه ویژه دولت فعلی به معقوله پیشگیری از اعتیاد افزود: موقعیت جغرافیایی که کشور ما در آن قرار گرفته، درصد زیاد تولیدات مواد مخدر در کشور همسایه و نزدیک ایران اتفاق می افتد و این  امر حتی باعث شده بخش زیادی از مواد به کشور ما وارد شود و یا کشور ما مسیر انتقال مواد افیونی به سایر کشورها باشد و این مشکل جامعه و بخصوص جوانان را به شدت تهدید میکند.

للـه گانی در ادامه جمعیت هلال احمر را مجموعه ای دارای پتانسیل خوب و به لحاظ اجتماعی مورد اعتماد مردم خواند و خاطر نشان کرد: همین حضور در بین مردم باعث شده این جمعیت در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر وارد عمل شده و در حوزه ی پیشگیری به صورت اختصاصی سازمان جوانان وارد کارهای جدی با حضور پررنگ جوانان در کل کشور شده است.

وی با اشاره به این که کمک جمعیت هلال احمر در سایر سازمان ها منحصر به فرد است بیان کرد: این کمک از این جهت منحصر به فرد است که، جمعیت هلال احمر از لحاظ بافت نیروی انسانی که به صورت داوطلبانه وارد این جمعیت شده اند تا به مردم خدمت کنند می تواند اثر گذری مهمی در حوزه آسیب های اجتماعی داشته باشد.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در سازمان جوانان هلال احمر که فعالیت های آن داوطلب محور است هم اکنون در رده سنی 5 تا 29 و بالغ بر یک میلیون عضو در سطح کشور داریم ابراز کرد: معتقدم جوانان هلال احمر یک گام از عمده جوانان کشور پیشتر هستند و خاصیت و مشخصه ای که جوانان هلال احمر را از سایر جوانان متمایز کرده است، این است که آنها منتخب یک گروه سی میلیون نفری از جامعه جوان ایران هستند، یک میلیون جوانی که دغدغه فعالیت های امدادی و بشردوستانه و کارهای داوطلبانه داشتند و با  پیوستن داوطلبانه خود به مجموعه هلال احمر اعلام آمادگی کردند بدون چشمداشت مادی در برنامه ها و ارائه خدمات به مردم مشارکت نمایند. و اگر ما نتوانیم از این پتانسیل داوطلبی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم نشانگر ضعف مدیریتی است.


للـه گانی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی حضور مردم بسیار موثر است و دولت هایی موفق هستند که بستر مساعدتری برای توسعه و مشارکت بیشتر مردم و جوانان فراهم کرده اند، افزود: در بحث پیشگیری از اعتیاد، اعضای هلال احمر ما در دو بخش میتوانند نقش خود را ایفا کنند، بخش اول توانمند سازی و ایجاد مصونیت جامعه یک میلیونی عضو هلال احمر از اعتیاد با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی، و بخش اساسی تر در فرهنگ سازی و انتقال دانش جوانان به جامعه اطراف است.

وی با تاکید به اینکه اگر یک میلیون عضو جوان هلال احمر در زمینه پیشگیری از اعتیاد آموزش ببینید جدای از اینکه در بحث پیشگیری توانمند خواهند شد، می توانند روی دوستان و خانواده و مردم هم اثر گذار باشند یادآور شد: در بخش توسعه و اشاعه فرهنگ پیشگیری از اعتیاد جوانان با توجه به روحیه تعهد و احساس مسولیت می توانند به عنوان منادیان پیشگیری از اعتیاد نقش پر رنگی را  ایفا نمایند.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر ضمن اشاره به اهمیت آموزش موثر همسالان و انعقاد تفاهمات فی مابین با ستاد مبارزه با مواد مخدر ابراز امیدواری کرد:کارگاه آموزشی تربیت نیروی متخصص 80 تا صد نفره در هر استان با حمایت و همکاری ستاد مبارزه با موارد مخدر تا پایان سال 94 برگزار شود.

للـه گانی جمعیت هلال احمر استان قم را در حوزه کشوری از لحاظ نوع نگاه مدیرعامل و تلاش های معاون امور جوانان برتر و شایسته تقدیر دانست و افزود: انگیزه، شور و اشتیاق در حوزه جوانان نیاز به تامل با آنها دارد، و این روحیه می تواند قشر جوان را با نگاه ها و نگرش های متفاوت در حوزه های مختلف جذب نماید، و قطعا حضور اعضا جوان در قم نشانگر این است که، مجموعه جوانان در امر جذب جوانان و باروری دغدغه هایی که اصالت انسانی و نگاه بشردوستانه است موفق عمل کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی