مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

امسال هم همچون سنوات گذشته اعضای کانون های جوانان و غنچه های هلال احمر در روزهایی که حال هوا چندان خوب نیست و رنگ آبی آسمان خیلی از شهرها، جای خود را به رنگ های سیاه و خاکستری دودآلوده داده است با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی، لزوم بازگشت هوای پاک و رنگ آبی را به آسمان شهرها یادآور شدند.

جوانان هلال احمر طلایه داران پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو در شهر قم

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم؛ همزمان با 29 دیماه گرامیداشت روز جهانی هوای پاک، طرح سه شنبه های بدون خودرو در قم با مشارکت جوانان هلال احمر آغاز شد.
 
بر اساس این گزارش،جوانان هلال احمر در طرح سه شنبه های بدون خودرو با برپایی ایستگاه چادر اطلاع رسانی و معرفی فعالیت های جوانان هلال احمر و همچنین حضور فعال در معرفی کمپین به عنوان حامیان هوای پاک به مردم خدمت رسانی کردند.

در این طرح که با مشارکت معاونت فرهنگی استانداری، مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست، معاونت امور جوانان هلال احمر، مسولین هیات دوچرخه سواری و کوهنوردی و سازمانهای مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان قم اجرایی شد، مسولان و مردم و فعالان محیط زیست همزمان پیاده و یا سوار بر دوچرخه بلوار پیامبر اعظم (ص) را بدون خودرو رکاب زدند.

در روز هوای پاک جوانان هلال احمر همگام با سایر فعالان محیط زیست با برپایی ایستگاه های فرهنگی و آموزشی و نقاشی ویژه کودکان تلاش کردند تا مردم را با خطرات آلودگی هوا آشنا کنند.

در کنار برپایی ایستگاه هایی که در آن بروشورهای سلامتی و آشنایی با هلال احمر به چشم میخورد جوانان، روز نخست اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در شهر قم را اطلاع رسانی کرده و کودکان و اعضای کانون های غنچه های هلال احمر، طبیعت را نقاشی کردند

از دیگر برنامه های این پویش مردمی، می توان به امضای توماری توسط جوانان و عموم مردم اشاره کرد که متن آن شامل دل نوشته ها و دست نوشته هایی از دلتنگی برای هوای پاک و مضرات آلودگی هوا بود.

در این طرح زیبا و پویش مردمی که با استقبال عالی مردم فعال و عاشق طبیعت شهر شروع به کار کرد، مسولین شهر از جمله معاون امور جوانان هلال احمر قم بدون تشریفات با دوچرخه مسیری را رکاب زدند تا به صورت عملی همراهی خود را با مردم در حفظ هوای پاک اعلام نمایند.


حضور پرشور و اجرای برنامه های متنوع اعضای کانون غنچه ها در مهدکودک های قم

در روز هوای پاک، با هدف نهادینه سازی فرهنگ حفظ هوای پاک و آشنایی کودکان با مضرات آلودگی هوا، ایستگاه نقاشی با موضوع هوای پاک توسط اعضای کانون غنچه های هلال احمر در مهدکودک رؤیا برپا شد.

همچنین غنچه های مهد کودک امید زندگی ضمن اینکه با راههای حفظ هوای پاک آشنا شدند با ساخت کاردستی گروهی نماد درخت، بر اهمیت درخت و حفظ طبیعت در ایجاد هوای پاک تاکید کردند.

برگزاری کلاس های آموزشی آشنایی با راه های حفظ هوای پاک و اجرای سرود، نمایش خلاق و راهپیمایی در مهد کودک شکوفه های بهار (جامعةالزهرا) و انتخاب بهداشت یار نمونه کلاس و محیط آموزشی از مهدکودک شکوفه های بهشتی (حوزه معصومیه) از دیگر برنامه های کانون غنچه های هلال احمر در قم بود.

برپایی نمایشگاه کاردستی از مواد بازیافتی توسط اعضای کانون غنچه های مهدکودک نهال صفاشهر و حضور غنچه های هلال و همکاری کودکان با تشکلهای مردمی محیط زیست ومنابع طبیعی در اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در قم و حضور جمعی از غنچه ها در ایستگاه نقاشی در بلوار پیامبر اعظم (ص) که در روز سه شنبه شاهد عبور مسافران زیادی به سمت مسجد مقدس جمکران  است، از مهمترین فعالیت های کانون غنچه ها در این روز بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی