مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی




از آمار یک هفته خدمت جوانان هلال احمر قم تا سلام دوباره به زندگی با کمپین "نه به تصادفات جاده ای"
در هوای نامساعد و بارانی، همت بلند جوانان جمعیت هلال احمر استان قم الگوی خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی است. و مسولین با حضور بازدید از مراحل اجرای این طرح جوانان را به سرمایه‌های جمعیت هلال احمر همراهی می کنند.
 
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر رئیس کرمی در حاشیه بازدید از اکیپ‌های نوروزی جمعیت هلال احمر استان قم ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید، اظهار کرد: بنده برای سومین سال متوالی از نزدیک شاهد فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان قم هستم و روندی که در این سه سال مشاهده کردم، همکاران قم با استفاده از تجربیات قبلی هر سال فعالیت‌هایشان را به صورت ضابطه‌مندتر، قانونمندتر وبا توان بیشتر برای خدمتگذاری به زائران و مسافران شهر قم به کار گرفته اند.
وی ادامه داد: این برنامه‌ها تلفیقی از فعالیت‌های جوانان که عمدتا به پیشگیری و آموزش عمومی اختصاص دارد و فعالیت‌های امدادگران که کار را برای امداد و نجات مردم تسهیل می کنند است و از مزیت های هلال احمر این است که همه جانبه گری بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها در فعالیت‌هایش دارد.
معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر افزود: علاوه بر اینکه در این پایگاه‌ها فعالیت‌های امداد و نجات انجام میشود در کنار آن به فعالیت‌های آموزشی که بسیار موثرتر است با حضور جوانان نیز توجه می‌شود که این مسئله مهمی در فعالیت‌های هلال احمر است.
رئیس کرمی خاطرنشان کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در ایام تعطیل وقت خود را برای مردم گذاشتند و این سرمایه اصلی هلال احمر است که جوانان و داوطلبان در طول سال به ویژه در ایام نوروز به نمایش می‌گذارند.
دکتر ریس کرمی ضمن بازدید از دو پایگاه طرح ملی ایمنی و سلامت شهید مفتح و شهید زین الدین قم با امضای میثاق نامه به کمپین "نه به تصادفات جاده ای" پیوست.
در متن یادداشت وی آمده است؛ «ان شاالله با رعایت مقررات و توجه به توصیه های جوانان عزیز هلال احمر سال بدون حادثه ای را داشته باشیم»
بر اساس این گزارش معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در سومین روز از سال نو از خدمات ایستگاه سلامت (تست قند خون) در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین جوانان استفاده کرد و از نزدیک فعالیت های صورت گرفته توسط جوانان قم در پایگاه های طرح نوروزی ضمن رصد ارزیابی کرد.

کمپین ملی "نه به تصادفات جاده ای" امر بسیار مناسبی در گسترش فرهنگ سازی درست رانندگی کردن است

دکتر ابوالفضل ایرانی خواه با حضور در کمیته امدادی و درمان ستاد تسهیلات زائرین نوروزی از نزدیک با فعالیت های جوانان هلال احمر آشنا و به کمپین ملی "نه به تصادفات جاده ای" پیوست.
وی نیز در دست نوشته ای به خطاب به این کمپین بیان کرد: «جوانان عزیز و توانمند ضمن عرض تبریک و آرزوی سلامتی برای شما عزیزان در عرصه خدمت به شهروندان گرانقدر.»

دکتر ایرانی خواه همچنین در این خصوص گفت: موضوع فرهنگ سازی در کاهش تصادفات جاده ای امر بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت شود و باید همگان بکوشیم با فرهنگ سازی تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.
وی بیان داشت: تصادفات جاده ای مشکلات بسیاری را هر ساله برای خانواده ها و همچنین کشور به وجود می آورد که با رعایت قوانین و استفاده از سرعت مجاز می توانیم این تصادفات را کاهش دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: کمپین ملی "نه به تصادفات جاده ای" امر بسیار مناسبی در گسترش فرهنگ سازی درست رانندگی کردن است که امیدواریم شاهد اثرات گسترده آن باشیم.

سلام دوباره ی همه به زندگی با پیوستن به "کمپین نه به تصادفات جاده ای"
 در یک هفته گذشته از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین علاوه بر پیوستن مسولان رده بالای کشوری و استانی در سراسر کشور، ریس یگان ویژه استان قم و معاون فرهنگی آموزشی ستاد اقامه نماز کشور به این کمپین بشردوستانه پیوستند.

همچنین در موج دوم حضور پررنگ مردم، عموم شهروندان قم و مسافرین و زائرین کریمه اهل بیت (س) نیز با امضای طومارها و در دست داشتن پلاکاردهایی منقش به نشان کمپین همراهی و حمایت خود را، از این پویش انسانی اعلام کردند.


 هفت روز خدمت جوانان قم در طرح ملی ایمنی و سلامت به روایت آمار
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از مراجعه بیش از 23 هزار 600 نفر به پست های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 26 اسفند تا 3 فروردین ماه سال جاری در این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم؛ محمد مصباحی با اشاره به اینکه این آمار از از ۲۶ اسفند تا 3 فروردین به ثبت رسیده است اظهار کرد: تعداد مسافرین خدمات گیرنده در پست‌های ثابت طرح ملی ایمنی و سلامت 22 هزار 750 تن بوده است و در پست‌های سیار طرح نیز نیز به بیش از 900 مسافران ارایه خدمت شده است.

وی با بیان اینکه در این ایام در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین قم  136 نفر روز خواهر و 440 نفر روز برادر مشغول به خدمت رسانی به مردم بودند افزود: در این طرح ملی در یک هفته گذشته بیش از 21 هزار نسخه نقشه  و 12 هزار چهارصد نسخه بروشور و 21 هزار و چهارصد و سی مورد محصولات و اقلام فرهنگی بین مسافران و زایرین توزیع شده است.

معاون امور جوانان هلال احمر قم تصریح کرد: تا کنون بیش از 500 نفر از خدمات ایستگاه سلامت
 220 نفر از فضای دوستدار کودک و بیش از 730 نفر از خیمه های نماز در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی بهره منده شده اند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی