مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

خادمان افتخاری جمعیت هلال احمر استان قم در حرم حضرت معصومه(س) و برگزیدگان جشنواره ملی خورشید کرامت طی مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان ملی و استانی تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ مراسم اختتامیه جشنواره ملی خورشید کرامت با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در سالن شهید مطهری ساختمان اداری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار و در حاشیه این مراسم علاوه بر تقدیر از برترین‌های این جشنواره از خادمان افتخاری جمعیت هلال احمر استان قم در حرم حضرت معصومه(س) تقدیر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در بخش مسابقه عکاسی خورشید کرامت از سوژه‌های یاری‌رسانی به انسان‌های معلول و ناتوان و تکریم والدین و همسایگان استفاده کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش مسابقه عکاسی ۹۵۰ نفر و در بخش مسابقه کتابخوانی دو هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند دکتر محمد گل‌فشان در ادامه از همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، جامعه‌المصطفی‌العالمیه، مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و رادیو معارف در برگزاری این همایش تقدیر کرد.

امام جمعه قم نیز در ایم مراسم از حضرت معصومه(س) به عنوان مهاجر الی‌الله نام برد و افزود: ایشان برای اقامه دین مبین خداوند متعال داشته‌های خود را فدا کرده و بعد از مدت کوتاهی با حضور در قم از میهمان به میزبان تبدیل شدند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه محل عبادتگاه محراب حضرت معصومه(س) یکی از برترین نقاط معنوی استان قم است، خاطرنشان کرد: هلال احمر جلوه‌ای از نام‌های الهی است که با یاری‌رساندن به محرومان و آسیب‌دیدگان به رسالت‌های دینی نظام اسلامی عمل می‌کند به همین علت نیروهای هلال احمر تحقق خواسته‌های اولیای الهی را دنبال می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی معرفی کارکردهای اسلام در حوزه‌های مختلف را یکی از رسالت‌های نظام اسلامی برشمرد و عنوان کرد: حوزه‌های علمیه باید راهکارهای کاربردی برای رفع مشکلات بشر را در عرصه‌های مختلف ارائه دهند در حالی که اگر این تدبیرها انجام نشود، جامعه اسلامی مقصر شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی بر ضرورت تبیین اسلام برای اقشار مختلف جامعه بشریت تاکید کرد و ادامه داد: کرامت در ابعاد مختلف برای انسان تعریف شده که بر اساس این تعاریف حقوق مشخصی هم برای افراد تعیین می‌شود که باید انسان نسبت به رعایت آنها اهتمام جدی داشته باشد.

همچنین دکتر حبیبی ریاست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز یکی از مهمانان جشنواره ملی خورشید کرامت در قم بود، وی در پایان مراسم ضمن گفتگویی صمیمی با پرسنل حوزه جوانان و اعضای تیم گروه سرود دانش آموزی معاونت امور جوانان از برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

تقدیر نماینده ولی فقیه از برگزاری موفق جشنواره خورشید کرامت در استان قم
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: امسال سومین سال برگزاری موفق جشنواره کشوری خورشید کرامت در استان قم است و امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده هم با این کیفیت برگزار شود .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خورشید کرامت که در سالن جلسات شهید مطهری ساختمان اداری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به برخی از ظرفیت‌های موجود در استان قم اظهار کرد: امسال سومین سال برگزاری جشنواره خورشید کرامت در استان قم است و این جشنواره توانسته بازتاب خوبی را در سطح کشور پیدا کند و امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده هم با این کیفیت برگزار شود.

وی اضافه کرد: هرچند ادیان و مذاهب در اروپا دیده می‌شوند، اما مبنای تفکر غرب انسان‌محور است و با این رویکرد قوانین براساس آزادی که حقوق دیگران را مورد تأثیر قرار ندهد، توسط مراکز تصمیم‌گیرنده تصویب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کشورهای غربی نسبت به قانون آزادسازی همجنس‌بازی اهتمام جدی دارند، تصریح کرد: در دیدگاه غرب، انسان آزاد می‌تواند ضعف‌های جامعه را نادیده گرفته و از خانواده خود دور شود، در حالی که جامعه برای رسیدن به کرامت انسانی باید علاوه بر حقوق فردی به حقوق جمعی انسان هم توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی تبیین کرد: حکومت اسلامی براساس دین‌داری به افراد خدمات نمی‌دهد، چراکه از نظر حقوقی مردم جامعه با یکدیگر برابر هستند و میان مسلمان و غیرمسلمان تفاوتی وجود ندارد.

وی، کرامت انسانی را یکی از پایه‌های اصلی نظام اسلامی خواند و عنوان کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه در کشتارهای خاورمیانه مشارکت داشته و اکنون باید پاسخگوی اعمال خود باشند؛ استکبار با ایجاد گروه‌های تکفیری چهره نامناسبی را از اسلام به نمایش گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به حمله ظالمانه آل‌سعود به مردم یمن، متذکر شد: تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و مخفی کردن ظلم‌های متجاوزان در منطقه از مأموریت‌های گروه‌های تکفیری است، به همین دلیل مسلمانان باید برای جلوگیری از رسیدن دشمن به این اهداف، اقدامات لازم را انجام دهند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۱)

سلام  و احترام لطفا جوایز برندگان و منتخبان شهرهای دیگر که موفق به حضور نشده اند  را کی واریز می کنید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی