مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


اعضای کانون غنچه های هلال احمر قم با برپایی مراسم عزاداری و توزیع نذری در ایستگاه های صلواتی و برپایی نمایشگاه های فرهنگی و مذهبی دهه پایانی ماه صفر را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ به مناسبت سالروز اربعین حسینی، اعضای کانون غنچه های هلال احمر از مهدکودک “رضوان” به زیارت حرم حضرت معصومه (س) رفتند و بعد از عرض تلسیت به ساحت بانوی کرامت و زیارت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در رواق کودک حضور یافتند و برنامه های متنوعی با هدف آشنایی کودکان با بخشی از زندگی حضرت معصومه (س) و ویژگی های شخصیتی آن بانوی بزرگوار از جمله نمایش مذهبی، مسابقه به همراه اهدا جوایز برای غنچه های هلال احمر اجرا شد.

در پایان برنامه نیز به رسم یادبود بسته های کوچک نمک متبرک به حرم حضرت معصومه به کودکان اهدا شد.

همچنین در این روز مراسم عزاداری و سینه زنی به مناسبت اربعین شهادت شدن امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در واقعه کربلا توسط جمعی از اعضای مهد کودک “یکی یه دونه” برگزار شد‌.

سوگواری غنچه های هلال در روز های پایانی ماه صفر
به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) مهد کودک سلاله مراسم سوگواری و عزاداری برگزار کردند.

 در این مراسم یکی از مربیان در مورد ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) به زبان کودکانه اطلاعاتی ارائه کرد و قصه ای با عنوان “کبوتر حرم” برای کودکان بازگو شد و کودکان با همخوانی قرآن و سینه زنی آن را هدیه به ائمه کردند و در پایان مراسم با غذای نذری پذیرایی شدند.

به مناسبت ایام سوگواری ۲۸ صفر مراسم سوگواری و سینه زنی با حضور اعضای کانون غنچه های هلال احمر مهدکودک ” ملائک ۲” وابسته به بیمارستان الزهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم مربی مهدکودک با ارائه مطالبی در مورد زندگانی و شهادت مظلومانه امام حسن(ع) و حضرت محمد (ص) اعضا را با سیره اهل بیت (س) آشنا شدند.

همچنین طبخ شله زرد نذری و توزیع آن در بین پرسنل بیمارستان توسط اعضای کانون غنچه های هلال احمر و مربیان از دیگر برنامه های این روز بود.

اعضای کانون غنچه های مهدکودک “فرشتگان” در سوگ رحلت پیامبر بزرگوار و شهادت این دو امام معصوم به سوگواری و سینه زنی پرداختند و همچنین غنچه های هلال احمر به توزیع نذری شعله زرد بین کودکان پرداختند.

اعضای کانون غنچه های هلال احمر مهدکودک “ایلیا” نیز در شهادت مظلومانه این امام معصوم به سوگواری و سینه زنی پرداختند. و از عزاداران با شیر و کیک نذری پذیرایی شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی