مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی



برگزاری دوره بازآموزی امدادی ویژه کانون های دانشجویی در قم

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری دوره ی آموزشی چادرزنی، اسکان اضطراری، تریاژ و حمل مصدوم در پایگاه امدادی ویژه دانشجویان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ این دوره آموزشی با حضور ۲۷ نفر از اعضای فعال دانشجویی که قرار است در مانور امدادی روز دانشجو شرکت کنند، در دو بخش، چادر زنی واسکان اضطراری وحمل مصدوم تمرین و آموزش دیدند.

در ابتدای دوره ی آموزشی افراد به پنج گروه تقسیم شده و پیش از آغاز آموزش هر گروه با تکیه بر اطلاعات قبلی خود اقدام به برپایی چادر کرد.

در ادامه با حضور مربی امداد اشکالات هر گروه در زمینه برپایی چادر بررسی شد و با بررسی اشکالات همه ی گروه ها، آموزش های تکمیلی از جمله، آشنایی اعضا با قسمت های مختلف چادر و نحوه ی صحیح نصب چادر ارائه شد.بعد از آموزش، اعضا در مرحله دوم اقدام به برپایی چادر کردند.

در قسمت حمل مصدوم نیز نحوه ی انجام صحیح حمل مصدوم و قرار گیری روی برانکارد و بک بورد آموزش و تمرین شد.

همچنین آموزش های لازم در خصوص انواع حمل مصدوم به صورت گروهی همچون، حمل زیگزاگی، آغوشی و کولی به صورت عملی اجرا شد.

مبحث تریاژ و گروه بندی مصدومین متناسب با شدت آسیب بخش دیگری از آموزش های بود که در این دوره به دانشجویان ارائه شد.

گفتنی است، هدف از برگزاری این کارگاه ها افزایش دانش امدادی دانشجویان، آماده بودن در شرایط اضطراری جهت حضور در مانور امدادی روز دانشجو بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی