مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


   

جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه های استان قم در خصوص فعالیت های کانون های دانشجویی هلال احمر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ در این جلسه ابتدا مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم با ارائه گزارشی به معضلات و مشکلات و مسائل مختلف جوانان پرداخت و اظهار کرد: می توانیم بسیاری از مشکلات را به دست جوانان حل کنیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین بخش فعالیت های جوانان کانون دانشجویی دانشگاه هاست، و در دوران دانشجویی در سنی قرار دارند که ازدواج و طلاق معمولا در جوانی رقم می خورد، و دانشجویان هلال احمری می توانند با اجرای طرح های بشردوستانه و عام المنفعه  مانع طلاق و افزایش امار ازدواج شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: کارهایی که دانشگاه می تواند از طریق حوزه فرهنگی انجام  شود فراون است و اعضای هلال احمر می تواند فعالیت های فرنگی را در همین کانون های دانشجویی انجام دهند.

وی با اشاره به جایگاه جوان و اینکه میزان رسیدگی به جوانان نسبت به گذشته بهتر شده است، اضافه کرد:  ایجاد خانه های هلال در سازمان ها و و اینکه کادر ادارات در دانشگاه ها هلال احمری شوند و خانه هلال را تشکیل داده و آموزش های لازم را فرا بگیرند و از تخصص جوانان استفاده مناسب در ارگان ها صورت بگیرد، همه و همه می تواند راهکاری برای هدایت نسل جوان به سمت خدمت به مردم باشد.

گلفشان با بیان اینکه در درجه دوم توقع می رود از کانون دانشجویی به شکلی که شایسته ی جوانان است مورد حمایت قرار بگیرد، گفت: اکثرا جوانان به علت کمبودهای موجود و عدم حمایت دانشگاه از همکاری دلسرد می شوند.

دکتر گلفشان با تاکید بر فراگیری مباحث امدادی همه ی دانشجویان به تشکیل تیم های امدادی جهت استفاده در مواقع ضروری در دانشگاه ها اشاره کرد.

در ادامه هریک از مسولان دانشگاه ها سوالات خود را در رابطه با کانون های هلال احمر مطرح کردند و در جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و از جمله مواردی که در جلسه به آن اشاره شد: ایجاد صفحه ای در اینستاگرام مخصوص فعالیت های جوانان دانشجو و حمایت از کارهای پژوهشی در حوزه هلال احمر بود.

در پایان معاون امور جوانان قم، گزارشی از برنامه ها و کارگاه های آموزشی برگزار شده در هلال احمر ارائه کرد که از جمله این موارد می توان به ۱۰دوره کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، دوره ی مهارت های زندگی، و چند دوره مهارت های روانشناسی و دوره های فن ورز داروخانه اشاره  کرد.

گفتنی است، در این آغاز این جلسه جمعی از غنچه های هلال احمر ضمن اجرای سرود به مسولان دانشگاه ها خوش آمد گفتند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی