مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

همزمان با دهه فجر غنچه های هلال احمر قم با اجرای برنامه های متنوع به استقبال طلیعه سی و نهمین بهار انقلاب رفتند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ به‌ مناسبت‌ گرامی‌داشت ۱۹بهمن‌ روز نیروی‌ هوایی، اعضای‌ کانون ‌‌غنچه‌های‌ مهد کودک ‌ملائک‌ (۱) وابسته به‌ بیمارستان ‌شهید بهشتی ‌به‌ بخش‌ پرواز‌ بیمارستان‌ رفتند و با اهدای‌ شیرینی‌ این‌ روز را به‌ کادر پرواز‌ و خلبان‌ تبریک‌ گفتند‌ و با‌ قسمت های‌ مختلف هلی‌کوپتر آشنا شدند.

حضور اعضای کانون غنچه های در جشن ۲۲ بهمن
اعضای پیش دبستانی “سنا کوچولو” در مراسم جشن انقلاب ضمن اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران توسط مربی مهدکودک با زندگی امام خمینی (ره) و چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی آشنا شدند.

در این مراسم روی صورت کوکان نقاشی پرچم ایران طراحی شد و کودکان با کمک مربیان کاردستی پرچم انقلاب را تهیه کرده و به احتراز در آوردند. در ادامه نیز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن ماه را جشن گرفتند.

همچنین جشن 22 بهمن و نمایشگاه انقلاب همراه با ساخت کاردستی توسط کودکان به همراه جشنواره غذاهای سنتی در پیش دبستانی و مهدکودک “مهرآفرین” و کانون غنچه های پیش دبستانی و دبستان “آینده سازان” برگزار شد. در این مراسم کودکان با رنگ انگشتی و با استفاده از کف دست خود نقشه ایران را به رنگ پرچم ایران مهر زدند و کامل کردند.

مدیر مدرسه نیز درباره پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و خاطرات آن روزها بیان کرد و گفت: نونهالان می توانند با درس خواندن و دانایی مقابل دشمنان اسلام و این انقلاب پیروز و سربلند باشند و انقلاب اسلامی برپایه خون شهدا بنا شده است.

همچنین مسابقه نقاشی نیز با حضور غنچه های هلال برگزار شد، روزنامه دیواری با موضوع دهه فجر نیز با کمک غنچه های هلال احمر و دانش آموزان مقاطع ابتدایی ساخته شد.

به مناسبت 22 بهمن اعضای کانون غنچه های مهدکودک “جوانه ها” در برنامه جشن فرهنگی و پیروزی انقلاب شرکت کردند. در این مراسم کودکان با لباسهای محلی هر شهر سرود ملی کشور ایران و شعر “اهل ایران” را همخوانی کردند. همچنین سوره ای از قرآن توسط یکی از کودکان قرائت شد و سپس شاخه های گل لاله به کودکان اهدا شد.

صبح انقلاب در کانون غنچه های هلال

سفره صبحانه کامل و جشن صبح انقلاب با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم و سلامت در مهدکودک “ایلیا” برگزار شد و غنچه ها ی هلال صبحانه سالم را در کنار هم صرف کردند.

در ادامه این برنامه غنچه های هلال احمر با شعارهای انقلاب آشنا شدند درباره دهه فجر، ورود امام خمینی (ره) تا پیروز شدن انقلاب اسلامی با مربیان به گفتگو پرداختند.

به مناسبت سالروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی اعضای کانون غنچه های هلال احمر مهد “ملائک ۲” وابسته به بیمارستان الزهرا جشنی به این مناسبت برگزار کردند. در این مراسم به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ۲۲ بهمن ماه، غنچه های هلال احمر با کمک یکدیگر و راهنمایی مربیان مهدکودک کیک را آماده کردند و به بخش های مختلف بیمارستان بردند و به پرسنل هدیه دادند.

در ادامه جشن های انقلاب با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره امام (ره) و شهدای انقلاب در روز ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به راهپیمایی نمادین پرداختند و شعار الله اکبر سردادند.

برپایی نمایشگاه “یاد آن روزها”

نمایشگاه عکس شهدا به مناسبت ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط اعضای کانون غنچه های مهدکودک “رضوان” برگزار شد.

نمایشگاهی با موضوع شهدای انقلاب اسلامی با کمک غنچه های هلال احمر برپا شد. همچنین قصه گویی توسط مربی مهدکودک با عنوان پیروزی انقلاب از دیگر برنامه های این دهه در کانون غنچه های هلال بود.

گفتنی است؛ در ادامه نیز غنچه های هلال احمر در مسابقه نقاشی ۲۲ بهمن شرکت کردند و نقاشی های زیبایی ترسیم کردند و در پایان نیز به زیباترین و پرمحتواترین نقاشی جوایزی اهدا شد و تمامی شرکت کنندگان پذیرایی شدند.

برگزاری نمایش خلاق با موضوع مشاغل

به مناسبت دهه فجر نمایش آشنایی با شغل نجار و اهمیت آن در اجتماع توسط اعضای کانون غنچه های مهدکودک “صدف” اجرا شد.

در این نمایش خلاق ضمن توضیحات مربیان مهدکودک در مورد شغل نجاری به این موضوع نیز اشاره شد که جدا کردن بیهوده ی ورق از دفتر و تراشیدن مداد باعث قطع بیشتر درختان و در نهایت آسیب به منابع طبیعی و نابودی درختان جنگل می شود که این امر موجب می شود زندگی انسانها به خطر بیافتد.

در پایان این نمایش غنچه های هلال احمر روش های صحیح استفاده از کاغذ و قلم را یاد گرفتند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی