مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

آشنایی غنچه های هلال احمر قم با بهداشت محیط

جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ب.ظ



همزمان با ۱۱ اسفند در روز بهداشت محیط اعضای کانون غنچه های هلال احمر مهدکودک "ملائک ۲" وابسته به بیمارستان الزهرا در دیدار با کارشناس محیط زیست با اهمیت توجه به بهداشت محیط آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ به مناسبت روز بهداشت محیط غنچه ها با کارشناس بهداشت محیط بیمارستان دیدار کردند. وی در رابطه با حفظ بهداشت به کودکان گفت: وضعیت سلامت و بهداشت هر فرد، هر جامعه، هر ملت با تاثیر متقابل و تلفیق اثر دو محیط تعیین می‌شود و یکی به دلیل محیط زیست داخلی خود انسان و دیگری محیط پیرامون وی برابر مفاهیم نوین، بیماری به علت برهم خوردن توازن حساس موجود بین انسان و محیط زیست او روی می‌دهد.

خانم موسوی در این دیدار با اشاره به سه عامل بوم شناختی یعنی میزبان، محیط زیست و عامل بیماری زا که موجب بیماری می‌شوند، تصریح کرد: عامل بیماری زا بطور معمول با کمک آزمایشگاه شناخته می‌شود. میزبان برای بررسی در دسترس قرار دارد، ولی محیطی که بیمار از آن آمده است، بطور معمول ناشناخته است. با وجود این، بیشتر اوقات کلید پیدا کردن ماهیت بیماری، بروز آن، پیشگیری و مبارزه با بیماری در محیط زیست قرار دارد.

 کارشناس بهداشت محیط بیان کرد: مهندسی بهداشت محیط در واقع کاربرد روشهای فنی به منظور ارتقا و بهبود شرایط بهداشتی جامعه است. وی از غنچه ها خواست به نظافت و پاکیزگی محل زندگی اهمیت داده و سعی کنند با رعایت بهداشت از آلودگی ها بیماری و صدمات جسمی دور باشند.

در ادامه این بازدید کارشناس محیط زیست، غنچه های هلال احمر با استفاده از وسایل بهداشتی دستکش و کاور ماسک؛ مهدکودک و اتاق خود را نظافت کردند. همچنین کودکان در مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی با همین موضوع شرکت کردند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی