مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی




همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اعضای کانون غنچه های هلال احمر از مهد کودک های "ملائک ۲" وابسته به بیمارستان الزهرا، درخشش، سبحان و ایلیا با برپایی دسته ی سینه‌زنی و زنجیرزنی به عزاداری پرداختند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ به مناسبت ایام فاطمیه غنچه های هلال احمر با حضور مربیان در مراسم نوحه‌ سرایی و سینه ‌زنی، در سوگ بانوی دو عالم اشک ماتم ریختند.

مربی یکی از مهدکودک ها در مراسم عزاداری بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه ایثار و فداکاری و تبعیت از ولایت و نبوت است.

وی  با بیان اینکه سیره اخلاقی حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای زنان و مردان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: حضور کودکان در این مراسم ها و عزاداری ها علاوه بر شور فاطمی، نیازمند شعور است که در این راستا تقویت فرهنگ فاطمی در بین تمامی نسل ها به ویژه نسل جدید و نوپای جامعه ضروری است.

همچنین اعضای کانون غنچه های هلال احمر مهدکودک “جوانه ها” همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) با هدف آشنایی با مسجد و اقامه نماز در خانه خدا به مسجد امام سجاد (ع) رفتند.

در این برنامه غنچه های هلال احمر مهدکودک “جوانه ها” جهت اقامه نماز و آشنایی با مسجد، در مسجد امام سجاد (ع) حضور یافتند. امام جماعت مسجد ضمن خیر مقدم به کودکان و آشناکردن کودکان با خانه خدا و اقامه دو رکعت نماز در این مکان مقدس، در رابطه با ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین فضیلت نماز و تاثیر معنوی اقامه نماز در زندگی انسانها سخنرانی کرد.

اما جماعت مسجد سجاد بیان کرد: باید دانست که بهترین مکان برای رشد دینی کودکان جایی نمی تواند باشد جز خانه خالق، که همان مسجد است و مهمانان، زائر او و نیز خودِ صاحب خانه، اکرام زائر را واجب دانسته در این صورت است که با تربیت ما و برکتی که خدای متعال در زائران کوچک خویش قرار می دهد، می توانیم شاهد کودکان متقی باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: مسجد، ارزشمندترین محیط برای رشد معنوی و تربیت روحی انسان است. هر انسانی در هر دوره ای از زندگی اگر با این محیط نورانی در ارتباط باشد، به ثمرات آن دست خواهد یافت. ارتباط کودکان و جوانان با مسجد نیز حتی اگر به اندازه یک حضور کوتاه مدت هم باشد، می تواند تاثیرات خوبی داشته باشد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی