مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی




مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی در سه بخش امداد و نجات، جوانان و داوطلبان، از آغاز به کار ارائه خدمات نوروزی در روز چهارشنبه در جوار شهدای مدافع حرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر محمد گل‌فشان در آستانه فرارسیدن سال جدید به تشریح برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز پرداخت و اظهار کرد: معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم طبق سالهای گذشته امسال علاوه بر پایگاه های ثابت اقدام به راه‌اندازی پایگاه‌های سیار در سطح محورهای مواصلاتی استان کرده که در مجموع در ۲۲ پایگاه ثابت و سیار با حضور روزانه ۹۵ پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر ارائه خدمت خواهد شد.

وی ادامه داد: پایگاه ویژه امداد هوایی نیز در این ایام به صورت کامل فعال خواهد بود تا در صورت بروز حوادث احتمالی از این ظرفیت نیز برای امداد و نجات استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اختصاص پست های درمانی ویژه خواهران در عوارضی‌های تهران – قم و قم کاشان، بیان کرد: همچنین با توجه به حضور گسترده زائران و مسافران نوروزی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، دو پست ویژه امداد و نجات نیز در این اماکن مقدس راه‌اندازی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های معاونت امور جوانان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز امسال، هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با حضور ۱۵۰ داوطلب جوان و فعال هلال احمر به اجرا خواهد رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در این طرح ۱۶ پست ثابت در مبادی ورودی و خروجی شهر قم، ۴ پست در شهرهای کهک، جعفریه، دستجرد و سلفچگان، ۴ پست سیار و ۴ پرو‍ژه سحاب در نظر گرفته شده که جوانان هلال احمر در آنها تا پایان تعطیلات نوروزی در راستای ایمنی و سلامت مسافرین و زائرین شهر مقدس قم تلاش خواهند کرد.

دکتر گل‌فشان به موضوع فعالیت این پست ها اشاره کرد و گفت: توزیع بروشورهای آموزشی، تست فشار خون و ارائه اطلاعات پیشگیرانه در خصوص اعتیاد، برپایی نماز جماعت در خیمه های نماز، فضای دوستدار کودک و همچنین چهارمین جشنواره بین المللی نقاشی صلح و دوستی از جمله برنامه‌های سازمان امور جوانان است که در پست های ثابت و سیار پیش بینی شده اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بخش ایمنی طرح نیز همچون سال گذشته با برپایی کمپین “نه به تصادفات جاده ای” برگزار خواهد شد، بیان کرد: امسال طرحی جدید با عنوان طرح بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) اجرایی می شود که در این طرح با همکاری یونیسف، اعضای جوان هلال احمر، آموزش های ایمنی و عبور و مرور را فرا گرفتند و قرار است در طرح نوروزی این آموزش ها را به کودکان و نوجوانان با طرح های ابتکاری ارائه کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه به فعالیت‌های معاونت داوطلبان این جمعیت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: سازمان داوطلبان هر ساله در ایام نوروز چهار طرح فرشتگان رحمت، مروجین سلامت، نیابت و داوطلب یار امداد و نجات را در دستور کار دارد که این طرح ها در استان قم نیز با مشارکت داوطلبان و خیرین به اجرا می‌رسد.

دکتر گل‌فشان بیان کرد: طرح فرشتگان رحمت همچون سال های قبل با هدف تامین سید غذایی خانواده‌های نیازمند در ایام نوروز با کمک خیرین و داوطلبان این جمعیت در حال اجرا است که امسال برای حفظ کرامت خانواده‌های طرح پوشش، بن خرید کالا به آنها اهدا می‌شود تا مطابق با نیازهای خود خرید لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در طرح مروجین سلامت نیز دوره های آموزشی برای خانواده‌ها با موضوع آگاهی سازی جوانان و والدینشان نسبت به خطرات روزهای پایان سال به ویژه مراسم چهار شنبه سوری برگزار شد. طرح نیابت نیز با هدف استقبال از بهار در آسایشگاه‌ها در حال اجرا است که طی آن داوطلبان این جمعیت با حضور در آسایشگاه‌ها نسبت به استحمام و پیرایش سالمندان به نیابت از فرزندان آنان اقدام می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: طرح داوطلب‌یار امداد و نجات از دیگر طرح‌های ملی سازمان داوطلبان است که در این طرح ۱۱ نفر از پزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت در ایام نوروز در پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات حاضر شده و خدمات درمانی مورد نیاز را زائران و مسافران نوروزی ارائه خواهند داد.

دکتر گل‌فشان به زمان آغاز این طرح‌ها اشاره و ابراز کرد: آیین آغاز به کار طرح‌های نوروزی روز چهارشنبه از ساعت .. صبح به صورت مشترک در محل فرماندهی انتظامی استان قم اجرا می شود و پس از آن امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان این جمعیت با حضور در مراز شهدای مدافع حرم و تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا فعالیت های خود برای میبانی از زائران حرم کریمه اهل بیت(س) را آغاز خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش تمام نیروهای هلال احمر و سایر دستگاه های استان در نوروز ۹۶ شاهد کمترین تصادفات و آسیب های جاده ای باشیم و بتوانیم با ارائه خدمت صادقانه لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای مسافران نوروزی شهر قم فراهم کنیم.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی