مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم از بهرمندی بیش از ۱۳۳ هزار مسافر و زائر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با تشریح فعالیت های جوانان هلال احمر در اجرای هفدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: بیش از ۱۳۳ هزار نفر از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردین به پست های ثابت و سیار طرح ملی مراجعه کرد و از خدمات متنوع هلال احمر بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ پست ثابت و هشت پست سحاب و سیار در طرح نوروزی ایمنی و سلامت در استان قم مشغول ارائه خدمت هستند، تصریح کرد: فعالیت های جوانان در این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

 معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم با بیان اینکه در این مدت یک هزار ۵۰ نفر از اعضای جوان داوطلب در بخش برادران و ۱۵۰ تن از خواهران در این طرح ملی به صورت داوطلبانه مشارکت داشته اند، افزود: امسال در اجرای این فعالیت ها در بخش های فرهنگی و آموزشی و اطلاع رسانی با دستگاه های خدمت رسانی همکاری و هماهنگی مطلوبی داشتیم که از جمله آن می توان به همکاری با ستاد اقامه نماز استان قم و نهادهای فرهنگی، در برپایی خیمه های نماز در مکان های مختلف عمومی اشاره کرد.

مصباحی با اشاره به اینکه در این طرح ایستگاه های سلامت نیز برای سنجش فشار خون راه اندازی شده است گفت:  در مدت ۱۴ روز از اجرای این طرح ۱۶۶۵ تن به این ایستگاه ها مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به استقبال خانواده ها از فضای دوستدار کودک که با هدف آموزش و سرگرم سازی کودکان مسافر ایجاد شده است بیان کرد: تا کنون یک هزار و ۴۵۵ نفر با حضور در این ایستگاه ها ضمن مشارکت در برنامه های متنوع از جمله چهارمین دوره مسابقه نقاشی صلح و دوستی، قصه گویی و اجرای نمایش های خلاق از خدمات فضای شاد دوستدار کودک بهرمند شده اند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت حساس سازی عموم مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: در این راستا کمپین «نه به تصادف جاده ای» در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی راه اندازی شده است که در آن جوانان جمعیت هلال احمر مستقر در پست‌ ها ضمن اجرای طرح های ابتکاری برای رفع خستگی و استراحت رانندگان می کوشند تا بهبود رفتارهای ترافیکی را در قالب برنامه های فرهنگی اجرا کرده و مردم را به این کمپین انسان دوستانه دعوت کنند، بر این اساس  تا کنون یک هزار و ۹۸۵تن در قم به این کمپین پیوسته اند.

مصباحی خاطرنشان کرد: با هدف راهنمایی و اطلاع رسانی به مسافرین تا کنون۶۴ هزار و ۱۹۵ نسخه نقشه ایران و استان قم، ۳۷هزار و ۴۶۷ بروشور و سایر محصولات به تعداد ۲۲ هزار و ۷۲۵ مورد در بین مسافران و زائران نوروزی توزیع شده است.

گفتنی است، هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اعضای سازمان جوانان در قم همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی