مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی همیاران طرح ملی ایمنی و سلامت در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با بیان اینکه ۱۶ پست ثابت و هشت پست سحاب و سیار در طرح نوروزی ایمنی و سلامت در استان قم مشغول ارائه خدمت هستند، تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم از برنامه های فرهنگی جوانان هلال احمر در بوستان ها در روز طبیعت، علاوه بر فعالیت های روزانه اکیپ های طرح ملی خدمات ویژه‌ای به عموم مردم ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه  آخرین روزهای تعطیلات زمان بازگشت مسافرین است افزود: در این روز از مردم قم و مسافرین به طور ویژه دعوت به رعایت قوانین و عضویت در کمپین نه به تصادفات جاده ای می شود امید داریم با حساس سازی مردم شاهد کاهش آمار تصادف در روزهای پرتردد جاده ها کشور باشیم.

مصباحی افزود: در این روز ضمن اجرای برنامه‌های متنوع، اعضای هلال احمر با حضور در بوستان ها و تفرجگاه ها ضمن پاکسازی محیط و جمع آوری، با ارائه بروشور‌های حفظ محیط زیست، مقابله با تخریب طبیعت، همکاری با پرسنل منابع طبیعی در خصوص رعایت نکات ایمنی توسط گردشگران و اطفاء حریق در جهت فرهنگ سازی تلاش می کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: اهدای پاکت زباله و بسته‌های فرهنگی حاوی اطلاعات سفر به مسافرین، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه دوستی کودکان با طبیعت به همراه برگزاری مسابقات ورزشی طناب کشی، برنامه شاد فرهنگی از جمله آوازخوانی در پایگاه‌های مجاور بوستان‌ها از دیگر برنامه‌های جوانان هلال احمر استان در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت در روز طبیعت است.

وی با اشاره به اجرای طرح ابتکاری ویژه در بوستان بنیادی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی اجتماعی و هنری و آموزشی در این طرح برنامه ریزی شده است، به این شکل که کیسه های زباله خشک و تر برای طرح جداسازی زباله خشک و تر از مبداء با همکاری اعضای جوان و غنچه های هلال احمر میان مسافرین و شهروندان در بوستان توزیع می شود و از شهروندان خواسته می شود تا با قرار دادن زباله ها در جایگاهای مخصوص در حفظ محیط زیست و طبیعت تلاش نمایند.

مصباحی گفت: همچنین ایستگاهی برای فضای آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته ایم که در این ایستگاه بعد از توزیع کیسه های زباله؛ مسابقه نقاشی ویژه ی کودکان برگزار می شود که نونهالان مشارکت کننده جوایز زیست محیطی دریافت میکنند. همچنین ارائه هشدارهای ایمنی در خصوص مناطق پر خطر، بازداری از آتش سوزی، آموزش کمک های اولیه و همکاری با سازمان پسماند برای آموزش هایی در جهت حفظ محیط زیست به شهروندان از برنامه های روز طبیعت در قم است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم با اشاره به فعالیت های متنوع در سطح استان اضافه کرد: مسابقات متنوع ویژه کودکان و برنامه نقاشی روی چهره، اقامه نماز جماعت…، توزیع پلاستیک زباله در بوستان ها و مبادی ورودی روستاها و شهرهای جعفریه (۶چادر) و کهک (۱۰ چادر) و دستجرد (۳چادر) از برنامه ها یپیش بینی شده در روز پایانی نوروز است.

مصباحی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی برگزاری با شکوه نماز جماعت، با حضور مردم و جوانان هلال احمر را در دستور کار قرار داده ایم، همچنین برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، انجام رایگان سنجش فشار خون و گشت زنی و خدمت رسانی دوچرخه سواران پروژه “سحاب” در محیط‌ هایی حضور خانواده‌ها متمرکز نیز از دیگر برنامه‌های پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت در روز طبیعت  خواهد بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی