مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

با گذشت دو هفته از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در قم؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم از بهرمندی بیش از ۱۳۳ هزار مسافر و زائر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم خبر داد.

طراوت فصل بهار که با شادابی و شور روزگار جوانی گره بخورد، انرژی سبز طبیعت را با عطر و بوی شکوفه‌ها نورسیده در موسم بهار دوچندان می‌کند. هفده سال است که روزهای آغاز سال، با خدمت جوانان هلال‌احمر رونق دیگری به قدوم بهار بخشیده است، روزهای آخر هر سال برای جوانان هلال‌احمر رنگ و بوی تجدید خاطرات و شروع فصل دیگری از همدلی و دوستی در خدمت‌رسانی خالصانه به همه مردم ایران است.

در این ایام که تجلی نگاه پروردگار در ابروباد و مه و خورشید و فلک جلوه گری می‌کند، اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر تمام‌قد، ایستاده و قامت برافراشته‌اند به خدمتی بی‌منت، خدمتی که در آن می‌توانند مهربانی با همگان را به اشتراک بگذارند.

هم‌زمان با اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت در استان قم طرح‌های ابتکاری متنوعی از سوی اعضای جوان و خوش‌ذوق استان در حال اجرا است.

طرح بازیافت، هدیه سبز جوانان هلال‌احمر قم به طبیعت

“بازگشت سبز” طرحی در راستای حمایت از محیط ‌زیست و طبیعت است، این طرح امسال در قالب بازیافت و تفکیک زباله برای بازگشت به چرخه طبیعت با همکاری سازمان پسماند شهرداری قم در کنار طرح ملی ایمنی و سلامت در حال اجرا است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم در این باره اظهار کرد: همکاری هلال‌احمر، محیط ‌زیست و سازمان پسماند طرحی نو را برای عید نوروز امسال جوانان رقم زده است.

محمد مصباحی در مورد نحوه اجرای این طرح گفت: این طرح از نخستین روزهای فروردین به صورت تفاهمی به اجرا درآمده است، به‌ این ‌ترتیب که اقلامی نظیر کیسه‌های زباله خشک و تر کوچک برای ارائه به مسافرین جهت استفاده در داخل خودروها و مداد رنگی و کتابچه‌های آموزشی که حاصل بازیافت محیط ‌زیستی است به همراه بادکنک از سازمان پسماند به جهت اجرای طرح توسط جوانان هلال‌احمر دریافت شده است.

وی تصریح کرد: کیسه‌های زباله در پست‌های طرح ملی ایمنی و سلامت در عوارضی قم به تهران توزیع می‌شود و در عوارضی کاشان با دریافت زباله‌های تفکیک شده در غرفه دوستدار کودک در برابر زباله‌های تفکیک شده قابل بازیافت، به کودکان هدایایی نظیر مداد رنگی و کتابچه‌های آشنایی با محیط‌زیستی و بادکنک اهدا می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: در اجرای این طرح توسط اعضای اکیپ، از مسافرین عوارضی تهران خواسته می‌شود تا زباله‌های خود را در دو بخش زباله‌های خشک و تر تفکیک کرده و در پست عوارضی کاشان آن را تحویل داده و در ایستگاه نقاشی در قبال آن برای کودکان جوایز محیط ‌زیستی دریافت کنند.

مصباحی با اشاره به استقبال مردم از این طرح گفت: هر روز تا پایان طرح ملی، روند اجرای این کار فرهنگی در راستای حمایت از محیط ‌زیست در دو پست عوارضی تهران و کاشان استان قم ادامه دارد.

 موج حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها در کمپین “نه به تصادفات جاده‌ای”

حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر است، در این راستا چند سالی است که سازمان جوانان هلال‌احمر اقدام به راه‌اندازی پویشی مردمی در فضای حقیقی و مجازی کرده است.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور که نوروز امسال از هفت پایگاه اجرای هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قـم بازدید کرد با اشاره به گسترش این کمپین ملی گفت: مردم در این کمپین ملی ضمن امضای میثاق نامه می‌توانند پوستر اختصاصی خود را از طریق ربات تلگرامی به آدرس safarsalem_bot@ با ارسال عکس خود، دریافت و در فضای مجازی منتشر کنند.

مسعود آسیما با اشاره به اینکه شعار طرح “بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم” است گفت: امسال شرکت در مسابقه پیامکی بهرفت یکی دیگر از راه‌های پیوستن به “کمپین نه به تصادفات جاده‌ای” است؛ در این مسابقه رانندگانی که در طول سفر هیچ تخلفی نداشته‌اند می‌توانند با ارسال شماره خودروی خود به صورت پیامکی پس از تائید پلیس جایزه دریافت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت جوانان هلال‌احمر و گسترش کمپین ملی “نه به تصادفات جاده‌ای”  ضمن فرهنگ‌سازی و حساس سازی مردم نسبت به رعایت نکات ایمنی و همچنین مرور یک سری قوانین ساده راهنمایی و رانندگی تصادفات در نوروز به حداقل برسد.

با توجه به آمار بالای تصادف و تلفات ناشی از این حوادث در ایام نوروز و اهمیت فرهنگ‌سازی می‌توان به ضرورت وجود حرکت‌های فرهنگی جوانان هلال‌احمر در سطح کشور با همکاری همه مردم و مسؤولین پی برد.

در این راستا مسئولان استان قم نیز استاندار تا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان فرهنگی و  انتظامی همراه با مردم و مسافرین، ضمن امضای میثاق نامه به کمپین انسان دوستانه “نه به تصادفات جاده‌ای” پیوستند.

استقبال از طرح ابتکاری آموزشی بهرفت “آرزوی سلامت”

“آرزوی سلامت” طرح ابتکاری برای توقف و استراحت کوتاه مسافرین و به خصوص رانندگان خودروها است. در این طرح ضمن ارائه نکات آموزشی در شهرک به رفت طرح ملی ایمنی و سلامت که باهدف بهبود رفتارهای ترافیکی ایجاد شده است، بادکنک‌های رنگی نشانه بازی دارت قرار می‌گیرند و پس از موفقیت مسافرین در نشانه‌گیری و ترکیدن بادکنک‌ها، مسافرین ضمن دریافت شعار بهرفتی که داخل بادکنک قرار داده‌شده است، قول می‌دهند به قوانین و نکات مهم راهنمایی و رانندگی که در کارت‌هایی داخل آن قرارگرفته عمل کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم در بازدید از پست‌های جوانان، با تقدیر از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی به پیشرفت چشمگیر این طرح و استقبال مردمی در فضای مجازی نسبت به این کمپین اشاره کرد و گفت: این حرکت کاری پسندیده و اثرگذار است که یکی از نیازهای فرهنگی جامعه ما در سفر ایمن نیز هست.

مهدی متقیان که در این بازدید با امضای میثاق نامه کمپین در مسابقه ابتکاری بهرفتی “آرزوی سلامت” استان قم شرکت کرد، افزود: امید داریم با تلاش جوانان هلال‌احمری در راستای کاهش تصادفات، بیش‌ازپیش شاهد ایمنی سفر مسافرین نوروزی در سال جدید باشیم.

پیمانی برای زندگی سالم

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم بابیان اینکه ابتکار جدید طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی برپایی ایستگاه‌های خدمت‌رسانی در قالب طرح ملی پیمان است، گفت: پیش‌ازاین طرح پیمان با موضوع پیشگیری مؤثر از اعتیاد در جهت نشاط اجتماعی، در سطح کشور به اجرا در آمده است.

وی تصریح کرد: در جلسه نوروزی که با دبیر شورای هماهنگی پیشگیری از مواد مخدر استان قم داشتیم مسؤولین از اجرای این طرح که باهدف آگاه‌سازی مردم از خطرات آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و ایدز است ابراز خرسندی کردند.

محمد مصباحی با اشاره به استفاده از نیروهای جوان و مربیان آموزش‌دیده در این طرح بیان کرد: این مربیان با حضور در پایگاه‌های هفدهیم دوره طرح ملی ایمنی و سلامت ضمن ارائه مشاوره به توزیع بروشورهای بهداشتی و سلامتی درزمینهٔ پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.

دوستدار کودک، فضایی سرشار از دوستی

مسئول کانون غنچه‌های هلال‌احمر استان قم با اشاره به برپایی غرفه دوستدار کودک اظهار کرد: در هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، باهدف ایجاد محیطی آرام و شاد و ارائه آموزش‌های مفید بابیان کودکانه برای نونهالان، فضای دوستدار کودک در جوار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی ایجاد شده است.

شهبازی افزود: با توجه به استقبال کودکان از این فضا، در طرح‌هایی ابتکاری تعدادی از اعضای کانون غنچه‌ها با حضور روزانه در پایگاه‌های طرح ملی و فضای دوستدار کودک ضمن مشارکت در اجرای طرح ملی، در ایستگاه نقاشی به‌عنوان میزبان کودکان در فضای مخصوص به خود به خدمت‌رسانی مشغول هستند و آن‌ها را با برنامه‌های کشوری هلال‌احمر ازجمله نکات آموزشی طرح به رفت در قالب بهبود رفتارهای ترافیکی آشنا می‌کنند.

وی اضافه کرد: معرفی جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی و اجرای برنامه‌های متنوع  قصه‌گویی در فضای دوستدار کودک از دیگر فعالیت‌های غنچه‌های هلال‌احمر در اجرای هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی قم است.

پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی خیمه‌های نماز

از دیگر فعالیت‌های پایگاه‌های هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم برپایی خیمه‌های نماز است.

بر این اساس، در راستای ترویج فرهنگ احیای نماز و اقامه نماز اول وقت، برای سهولت دسترسی مسافرین خیمه نماز در مجاور ایستگاه‌های طرح ملی برپا شده است که در کنار این خیمه‌ها، پاسخگویی به مسائل شرعی نیز انجام می‌شود.

خیمه‌های نماز در کنار پایگاه‌هایی که محلی برای اقامه نماز مسافرین ندارد برپا شده است، همچنین با توجه به نیاز مسافرین به مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سؤالات و احکام نماز، سفر و حد ترخص ایستگاه‌های پاسخ به مسائل شرعی نیز از صبح تا عصر در پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت دایر هست.

ارزیابی دقیق عامل اجرای موفق طرح ملی ایمنی و سلامت

پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت قم توسط دبیران مجامع جوانان و دانشجویی در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم از ارزیابی پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی توسط کارشناسان و ارزیابان جوان در دو مرحله استانی خبر داد.

محمد مصباحی با اشاره به حضور دبیران مجامع در اکیپ‌های طرح ملی ایمنی و سلامت قم اظهار کرد: در ارزیابی پست‌های هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی که از روزهای نخست اجرای طرح آغاز شده است، ارزیابان ستادی و استانی به صورت محسوس و نامحسوس به بررسی وضعیت اجرای طرح در استان پرداخته‌اند.

وی با اشاره به سرکشی روزانه کارشناسان حوزه جوانان هلال‌احمر به‌عنوان ارزیابان استانی بدون اطلاع قبلی تصریح کرد: این ارزیابی در چندین مرحله توسط مسئولین ستادی استان صورت گرفته و تا پایان اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی نیز ادامه خواهد داشت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: سالانه این ارزیابی‌ها از تمام پست‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نورزی انجام می‌شود و در آن ضمن بررسی گزارش نقایص و مشکلات اقدام لازم برای رفع مشکلات صورت می‌گیرد.

عبور آمار خدمت‌رسانی جوانان هلال‌احمر به مسافرین از مرز ۱۳۳ هزار نفر

با گذشت دو هفته از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در قم؛معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم از بهرمندی بیش از ۱۳۳ هزار مسافر و زائر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم خبر داد.

محمد مصباحی با تشریح فعالیت‌های جوانان هلال‌احمر در اجرای هفدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: بیش از ۱۳۳ هزار نفر از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردین به پست‌های ثابت و سیار طرح ملی مراجعه کرد و از خدمات متنوع هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ پست ثابت و هشت پست سحاب و سیار در طرح نوروزی ایمنی و سلامت در استان قم مشغول ارائه خدمت هستند تصریح کرد: باهدف راهنمایی و اطلاع‌رسانی به مسافرین تاکنون۶۴ هزار و ۱۹۵ نسخه نقشه ایران و استان قم، ۳۷هزار و ۴۶۷ بروشور و سایر محصولات به تعداد ۲۲ هزار و ۷۲۵ مورد در بین مسافران و زائران نوروزی توزیع‌شده است.

گفتنی است، هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اعضای سازمان جوانان در قم، هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ادامه دارد.

تهیه و تنظیم: صبیه خلج _ رابط خبری سازمان جوانان در استان قم

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی