مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ از همان دقایق نخست صبح شور و نشاط رقابت در دانش آموزان آماده موج میزد، با انگیزه های فراوانی آمده بودند تا با تکیه بر مهارت های امدادی که با استمرار در تمرین و آموزش کسب کرده اند و در پرتو تلاشی دوچندان، گوی سبقت این رقابت ها را از سایر دادرسان هم استانی ربوده و خود را برای رسیدن به مرحله کشوری المپیاد آماده نمایند.

در یکی از روزهای بهاری اردیبهشت ماه، مراسم افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد آماده استانی طرح دادرس استان قم، با حضور جمعی از مسولین و ۱۱۴ دادرس پر انرژی در قالب ۱۰ تیم در سایت امدادی پایگاه ورزشی جمعیت هلال احمر استان قم کلید خورد.

کیک افتتاحیه که مزین به طرح پوستر پنجمین مرحله مسابقات المپیاد آماده در قم بود توسط سرداور مسابقات و یکی از دادرسان به صورت نمادین بریده شد تا دانش آموزان با کامی شیرین به استقبال رقابت هایی سخت و سرشار از رفاقت بروند. پس ازاجرای همزمان همخوانی سرود کانون های دانش آموزی توسط دادرسان و اجرای موسیقی سنتی اعضای گروه هنری معاونت امور جوانان استان قم، مراسم به صورت رسمی آغاز شد.

آموزش های طرح دادرس حافظ جان در حوادث و بحران ها

در آغاز، سعید بابایی؛ معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان هلال احمر کشور، با اشاره به تلفات حوادث اخیر کشور اظهار کرد: فیلم های منتشر شده از حواشی این حوادث نشان می دهد که تلفات زیاد ناشی از عدم آمادگی و آگاهی های امدادی بوده است.

وی که در جمع تیم های دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) استان قم سخن می گفت، تصریح کرد: آموزش های ساده در قالب طرح دادرس برای این است که در درجه اول جان خود را حفظ کنیم و در درجه دوم جان خانواده ها را در زمان وقوع حوادث و بحران ها نجات بدهیم.

معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان هلال احمر کشور با بیان اینکه امید داریم این آموزش ها در مواقع نیاز به صورت کابردی مورد استفاده قرار بگیرد، افزود: انتظار ما از دانش آموزان قم بسیار بالاتر است و فارغ از کسب رتبه برتر، از دادرسان قم انتظار داریم نمونه های اخلاقی و نمونه های برتر بشردوستی و سرآمد دانش آموزان سراسر کشور باشند. و امید داریم با اخلاق خوب در زمان برگزاری مسابقات حایز رتبه عالی در حیطه بشردوستی باشند.

دانش آموزان آماده در روزهای سخت، نمایندگان هلال احمر در خانواده ها

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم ضمن تقدیر از آماده سازی و ارائه آموزش های امدادی به دانش آموزان توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان یکی از دستگاه هایی است که ضمن همکاری خوب به لحاظ مدیریت روابط انسانی و ارتباط دلی با آموزش و پروش فعالیت های مستمر و موثری دارد.

 مجتبی رمضان بیگی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما، به عنوان کشوری حادثه خیز در جهان مطرح است، این یک امر ضروری است که همه احاد جامعه ما باید آماده برخورد با هر نوع چالش، حوادث و بحران های طبیعی و غیر طبیعی باشند. لذا این کار در قالب تربیت و آموزش دانش آموزان آماده در روزهای سخت، کار بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ تیم دادرس، با همراهی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم مسابقات ابتدایی را سطح مدارس و نواحی برگزار کرده اند افزود: پس از اجرای مسابقات در مرحله استانی، امید داریم دانش آموزان قم نمایندگان شایسته ای در مسابقات کشوری باشند. گرچه هدف، تنها کسب رتبه نیست شاید بخشی از مسیر این باشد، اما واقعیت است، دانش آموزان آماده در روزهای سخت نماینده هلال احمر در خانواده های خود هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه هر دانش آموزی که آموزش ها را فراگرفته است می تواند دانش امدادی خود را به خانواده متتقل کند اضافه کرد: امید داریم توانمندی دانش آموزان به حدی برسد که در صورت بروز هر نوع حادثه و بحرانی بتوانیم با تکیه بر توانمندی بالای دانش آمورازن به راحتی بحران ها در کنار خانواده آماده ای که دادرسان، نقش آموزش آنها را عهده دار بوده اند پشت سر بگذاریم.

تاکید بر سازماندهی و آموزش مداوم/دادرسان در اولویت آموزش ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز ضمن تقدیر از همکاری خوب همه دستگاه ها و آموزش و پرورش و تلاش های صورت گرفته در حوزه جوانان استان اظهار کرد: امید داریم با ارائه این آموزش ها از توان دانش آموزان آماده در مواقع لزوم استفاده شود و با سازماندهی آموزش ها نیاز نیازمندان در بحران ها را برطرف کنیم.

دکتر محمد گلفشان با بیان اینکه کشور ما پر حادثه است تصریح کرد: اگر نگاهی به حوادث اخیر بیاندازیم می بینیم حوادث از نطر زمانی نیز به هم نزدیک است، و حوادث اخیر نشان میدهد ما باید آماده مقابله با بحران ها و حوادث باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش توانمندی و آمادگی امدادی بیان کرد: توان افزایی و آمادگی به تنهایی کافی نیست و آنچه حائز اهمیت است به روزرسانی آموزه های امدادی در کنار اجرای مانورها عملی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه برای افزایش توان امدادی و آمادگی همه جانبه برنامه ریزی بلند مدت داریم افزود: برنامه ریزی آموزشی باید از لایه های پاییینی صورت بگیرد و تا ضمن تقویت تیم های امدادی آماده بتوانیم در زمان نیاز از توانمندی نیروهای آموزش دیده بهره بگیریم و تیم های دادرس یکی از همین گروه های مورد هدف ما است، تاکید داریم در سال های آینده مدارس بیشتری در این مسابقات دخیل شده و تیم های امدادی آماده بیشتری داشته باشیم.

پنجمین مرحله مسابقات المپیاد آماده استانی قم کلید خورد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این المپیاد، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری در مدارس است، اظهار کرد: در این مرحله دانش آموزان در ۱۰ تیم، و در دو گروه پسران و دختران در رشته های پناهگیری و خروج ایمن، حمل مصدوم و ارزیابی، احیای قلبی ریوی و با هدف بالا بردن سطح توان امدادی، آمادگی و کمک رسانی در زمان حوادث و همچنین تحقق شعار “هر خانواده، یک امدادگر” با دیگر همسالان خود به رقابت می پردازند.

محمد مصباحی تصریح کرد: مرحله درون مدرسه و شهرستانی المپیاد آماده دادرسان قم، اسفند ماه سال گذشته با حضور بیش ۲۸۰۰ دانش آموز در یکصد مدرسه استان و با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

وی فراگیری سلسله مهارت‌های امدادی را برای هر فرد ضروری دانست و با اشاره به اینکه نجات یک فرد، نجات جامعه است، افزود: با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده جهت مقابله با حوادث، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی در بین دانش آموزان، ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارتهای کارگروهی، دسترسی به اهداف کارگروهی، همدلی و ایجاد یک فضای سالم جهت ارتقای سطح هوش هیجانی در میان دانش آموزان محقق می شود.

نظم و انضباط در روند اجرای مسابقات حاکم بود

نادر میرزایی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین که به عنوان ناظر سازمان جوانان هلال در محل برگزاری پنجمین مرحله رقابت های المپیاد آماده استانی قم حاضر بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه از نزدیک شاهد نحوه ی اجرای مسابقات بودم نظم و انضباط خوبی در روند اجرای مسابقات دیده میشد.

وی ضمن ارزیابی نحوه اجرای مسابقات توسط اعضای تیم های دادرس، تصریح کرد: نسبت آموزش های ارائه شده مفید واقع شده و مشخص بود دانش آموزان آمادگی لازم را پیدا کرده اند اگر چه همچنان نیاز به استمرار و تمرینات پی در پی  وجود دارد، اما همین مقدار با فرصت کم دانش آموزان مطلوب به نظر می رسد. ارائه پاسخ های قابل قبول و توضیح روش را انتخاب اجرای مهارت های عملی نشانگر توانایی دانش آموزان بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: در مجموع نسبت فراگیری دانش آموزان خوب بود و انتظار می رود با ادامه ی این نوع آموزش ها اعضا به خصوص در مدارس، مهارت های بیشتری را کسب کرده و نماینده ی شایسته ای برای جمعبت هلال احمر به عنوان یک امدادگر در خانواده ها باشند.

تهیه و تنظیم: صبیه خلج_رابط خبری سازمان جوانان در استان قم

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی