مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

شب های اردوهای کشوری نشاط و امید خواهران در اردوگاه مهر بندر انزلی با اجرای برنامه های فرهنگی می درخشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر؛ همزمان با برگزاری سومین دوره اردوهای کشوری نشاط و امید به میزبانی استان قم، برنامه های متنوعی با مشارکت فعال اعضای کانون های دانشجویی سراسر کشور در حال برگزاری است.

شناخت عوامل انتخاب نادرست می تواند زمینه سازی برای ازدواج موفق باشد

در نخستین شب فرهنگی که با حضور پر شور اعضای کانون های دانشجویی در سالن اجتماعات اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد، عضو هییت علمی روانشناسان اداره کل بهزیستی استان تهران به سخنرانی در موضوع “تله های عشقی” پرداخت.

سمیه ترابی در اردوی دور سوم نشاط و امید و در کارگاه پرسش و پاسخ، چرا ازدواج‌های عاشقانه به طلاق ختم می‌شوند،اظهار کرد: زندگی مشترک پیچیدگی های خاصی دارد که اگر آنها را نشناسید ممکن است در تله ای بیفتید که خیلی ها در آن افتاده اند. بنابراین، شناخت عوامل انتخاب نادرست می تواند زمینه سازی برای ازدواج موفق باشد.

وی افزود: در جامعه عنوانی است که ابتدا دارد اما نمی توان برای آن ها انتهایی را به شمار آورد و مسائل عاطفی تنها پس از طلاق پایان نمی یابد و روح و روان طرفین را همواره آزار می دهد.

ترابی ادامه داد: طلاق به عنوان یک پدیده در اجتماع امروزی رنگ و لعابی دیگر به خود گرفته و با رواج شهرنشینی و تضعیف بافت سنتی جامعه این رویه روند روبه رشدی به خود گرفته است به طوری که طلاق در میان برخی خانواده ها به موضوعی تبدیل شده که درصورت احساس مشکلی کوچک این امر محقق می شود.

ترابی بیان کرد: انسان قبل از ازدواج باید به دو سوال اصلی “چرا ازدواج کنیم و شرایط ازدواج را داریم یا خیر” پاسخگو باشیم و جواب نداشتن برای این دو سوال عواقب خطرناکی برای ازدواج های عشقی را دارد.

بر اساس این گزارش در این کارگاه آموزشی ده تله عشقی که جوانان و نوجوانان را به سمت آسیب های اجتماعی و روانی می کشاند بیان شد.

برگزاری جنگ شب با مشارکت فعال اعضای کانون های دانشجویی

در دومین شب از اردوهای نشاط و امید خواهران با حضور معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جنگ شب در اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد.

همزمان با برگزاری سومین دوره اردوهای نشاط و امید سازمان جوانان هلال احمر، اعضای کانون های دانشجویی استان زنجان با برگزاری مراسم بزرگداشتی، چهلم دو تن از شهدای امدادگری که در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند را در نمازخانه اردوگاه گرامی داشتند.

همچنین به ابتکار کادر اجرایی استان قم، برنامه فرهنگی طرح ختم صلوات و قرآن هدیه به شهید حججی و شهدای مدافع حرم اجرا شد. برگزاری برنامه فرهنگی و معنوی همچون زیارت آل یاسین، دعای عهد و توسل، زیارت عاشورا و دیگر برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های این اردو به شمار می رود.

برگزاری مراسم شب فرهنگی با موضوعات متنوع و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و نمایش طنز  شاد و مفرح توسط اعضا از دیگر بخش های اردوی کانون های دانشجویی دختران بود.

همچنین با همکاری اعضای استان فارس در زیبا سازی و تزیین سالن جنگ شب و اجرای دکلمه توسط استان کردستان به زبان کردی، بخش انیمیشن سحر تهیه شده در آذربایجان غربی در موضوع معرفی طرح پیمان و توزیع اقلام فرهنگی و تراکت نکات زیست محیطی در بسته های پذیرایی توسط اعضای چهارمحال بختیاری و تهیه و طبخ و توزیع شیرینی های محلی با مشارکت فعالانه اعضای کانون های دانشجویی استان خوزستان و برگزاری مسابقات خاطره گویی طنز امدادی به همراه اجرای طرح جمع آوری زباله ها توسط استان البرز از فعالیت هایی بود که در مراسم شب فرهنگی دوم در اردوهای نشاط و امید اجرایی شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی