مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی



همزمان با روز سوادآموزی طرح پویش آگاهی بخش اعضای جوان هلال احمر قم و هم پیمانی برای رسیدن به "فردای روشن" اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ در آستانه ۸ سپتامبر (۱۷شهریور) روز جهانی سوادآموزی جلسه هم اندیشی با حضور معاون امور جوانان و حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون نهضت سواد آموزی استان قم برگزار شد.

در این جلسه عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان قم، با اشاره به شعار روز جهانی سوادآموزی در سال ۲۰۱۷  با عنوان “سوادآموزی در دنیای دیجیتال” بر کاهش بی‌سوادی کشور بر ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و سرعت تغییرات و تأثیرات آن بر آموزش جهانی تأکید کرد.

در ادامه محمد مصباحی از تشکیل کمپین اعضای جوان هلال احمر قم خبر داد و تصریح کرد: از اهداف این پویش می توان به هم پیمانی جوانان برای تحقق و اشاعه فرهنگ سوادآموزی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، از سوی معاونت امور جوانان هلال احمر میثاقنامه ای با عنوان “فردای روشن” تهیه شده است که در روز جهانی سواد آموزی جوانان هلال احمر با امضای آن، به این کمپین آگاهی بخش می پیوندند.

در متن این میثاقنامه پویش آگاهی بخش اعضای جوان هلال احمر  قم و هم پیمانی برای رسیدن به “فردای روشن” آمده است:

آیا می دانید؟؟؟ در جهان ۲۶۳میلیون نفر کودک ۶تا۱۷سال از تحصیل بازمانده اند!؟

۶۱میلیون نفر کودک ۶تا۱۱سال ازحق تحصیل محروم هستند!؟

در جهان ۷۵۸میلیون نفر بزرگسال نمی توانند بخوانند و یا یک جمله ساده بنویسند!؟ و دوسوم آنان زنان هستند!؟؟
بازمانده از تحصیل به افرادبین ۶تا ۱۷سال گفته می شود که یا هرگز به مدرسه نرفته اند و یا پس از گذراندن چندسال تحصیلی مدرسه را ترک کرده اند.

طبق اعلام مرکز آمار در ایران حدود هشت میلیون و هشتصد هزارنفر درگروه سنی جمعیت  ۶سال و بالاتر از نعمت سواد محروم هستند.

۸ سپتامبر (۱۷شهریور)روز جهانی سوادآموزی نامگذاری شده است. داشتن سواد و آموزش حق همه انسان ها است. از آنجا که تشویق به آموزش و حمایت از سوادآموزی موجب کاهش آسیب های اجتماعی و فردی و همچنین بهبود زندگی و سلامت انسان ها می شود، جوانان هلال احمر استان قم به عنوان پیشگامان دانایی، با صدایی رسا ضمن عضویت در کمپین “فردای روشن و ایرانی توانمند” با هدف ریشه کنی بی سوادی در ایران، در راستای تحقق شعار روز جهانی سوادآموزی در سال ۲۰۱۷  “سوادآموزی در دنیای دیجیتال” برای ترویج این پیام تلاش می کنند و برای کاهش بی سوادی در عصر حاضر با امضای این میثاقنامه هم پیمان می شوند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی