مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

در حضور یک هفته ای سومین تیم سحر استان، متشکل از اعضای کانون دانشجویی دانشگاه آزاد قم فعالیت های متنوعی در حوزه های فرهنگی، حمایت روانی و اجتماعی و همچنین سازندگی در مناطق آسیب دیده از زلزله غرب کشور اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ همزمان با اعزام سومین تیم سحر حمایت های روانی، اجتماعی و فرهنگی به مناطق آسیب دیده از زلزله در غرب کشور، ۱۷ تن از جوانان هلال احمر استان قم راهی کرمانشاه شده و در قرارگاه دانشگاه افسری امام حسین (ع) واقع در روستای میرمیرو مستقر شدند.

بر اساس این گزارش؛ در این حضور ۵ مدرسه در روستاهای کوئیک مجید، کوئیک حسن و کوئیک مورد بازدید تیم سحر قرار گرفت و برخی از مشکلات دانش آموزان آن مدارس با تلاش تیم های حمایت روانی مرتفع شد و همچنین مسابقات شاد و مفرحی همراه با ارائه جوایز در این مدارس اجرا شد.

همچنین بیش از ۳۰۰ قلم وسایل بازی کودکان در میان کودکان روستا توزیع و تعمیر وسایل الکترونیکی آسیب دیده در زلزله توسط تکنیسین های حاضر در تیم به همراه  توزیع بیش از ۲۰۰ بسته بهداشتی شامل صابون، شامپو و دمپایی پلاستیکی در میان اهالی روستا، از تلاش های اعضای تیم سحر در روستاهای مناطق آسیب دیده از زلزله به شمار میرود.

برگزاری جشن تولد برای “دریا و بهمن” و کودکانی که سالروز تولدشان مصادف با حضور تیم سحر در مناطق آسیب دیده از زلزله بود از جمله فعالیت هایی بود که در راستای ایجاد روحیه امید و نشاط  به اجرا در آمد.

کاوش در روستاها و بررسی وضعیت معیشتی و بهداشتی مردم در همین راستا مشارکت موثر و همکاری در ساخت دو سرویس بهداشتی و حمام توسط تیم که اعزام شده به منطقه و جوشکاری اسکلت ساختمان های در حال احداث توسط تکنسین های فنی حاضر در تیم، همچنین ایجاد انبار سقف و جابجایی اقلامی که به دلیل عدم وجود نیروی کافی زیر باران مانده و خطر تخریب آن وجود داشت به داخل انبار های ایجاد شده از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط تیم سحر قم بود.

اجرای طرح برآورده کردن آرزوی کودکان، شرکت در مراسم های و عزاداری مردم روستا و ابراز همدردی با آنها، اجرای فعالیت های تفریحی در قالب بازی با کودکان مناطق زلزله زده در روستاها، و برگزاری مسابقات ورزشی (دارت، فوتبال، هفت سنگ، وسطی و منچ) شناسایی کودکانی که خانواده های خود را از دست داده بودند و شادسازی آنها با روش های مختلف، از دیگر تلاش های جوانان تیم سحر کانون دانشجویی دانشگاه آزاد قم در این مناطق بود.

در حوزه آموزش، کارگاه آموزشی پانسمان و بانداژ و کمک های اولیه برای نوجوانان در پارک شادی سرپل ذهاب، برگزار شد. و در ادامه، امداد رسانی به مصدوم که از ناحیه ی پا دچار آسیب شده بود و کمک به مردمان زلزله زده که در حال ساخت خانه هایشان بودن از دیگر خدماتی بود که توسط تیم سحر قم به مردم ارائه شد.

حضور روانشناس تیم سحر کانون دانشجویی دانشگاه آزاد قم در چادر و کانکس افراد داغدیده و دلجویی و استماع صحبت های آنها و همچنین شناسایی و معرفی افراد آسیب دیده که دچار مشکلات روانی بودند به پزشک، از جمله فعالیت هایی بود که در مدت حضور سومین تیم سحر استان قم در روستاهای غرب کشور انجام شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی