مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

با حضور دکتر پیوندی؛ رئیس جمعیت هلال احمر، و روسای سازمان های جوانان و امداد و نجات استاندار، خانواده جمعیت هلال احمر استان قم به استقبال بهاری مملو از خدمت رسانی رفت.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ فعالیت رسمی طرح ملی و امداد و نجات نوروزی و هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر با رویکرد هم افزایی در خدمت رسانی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در قم آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه بازدید از پایگاه‌های استان قم گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک ارگان امدادی، فرهنگی و اجتماعی همیشه و در تمام لحظات خود را در کنار مردم می بیند، افزود: اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر همه ساله با آغاز سفرهای نوروزی شروع می شود که جمعیت با اجرای این طرح برای نجات جان مصدومان حوادث و همچنین فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات تلاش می کند.

دکتر علی اصغر پیوندی با بیان اینکه در طرح امداد و نجات نوروزی، ۸۰۰ پایگاه موقت به ۵۳۰ پایگاه ثابت هلال احمر اضافه شده، اظهار کرد: در کنار پایگاه های امدادی، نیروهای سازمان جوانان هلال احمر و سازمان داوطلبان نیز در مبادی ورودی شهرها مستقر هستند و در زمینه فرهنگ‌سازی، با مردم در ارتباط خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای هلال احمر در لحظات اولیه پس از حادثه در کنار حادثه دیدگان خواهند بود، ابراز امیدواری کرد: با بهبود و اصلاح رفتارهای ترافیکی، مصدومان حوادث کاهش پیدا کرده و از تلفات انسانی در حوادث ترافیکی پیشگیری شود.

جمعیت هلال احمر قم در بسیاری از طرح ها متعهدانه و موفق عمل کرده است
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر قم با مدیریت توانمند و داوطلبان تلاش گر در بسیاری از طرح ها متعهدانه و موفق عمل کرده است.
دکتر مسعود حبیبی در مراسم آغاز فعالیت رسمی جوانان در هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سازمان جوانان هلال احمر در استان قم با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح خدمات به مسافرین گفت: قم در سال جاری با حضور تیم های حرفه ای و متخصص و کارآزموده در طرح های زیادی به خوبی فعالیت داشته است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: جمعیت هلال احمر قم حضوری فعال در اقدامات بشسردوستانه دارد و در این زمینه برنامه های مختلفی را در طول سال دنبال کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین در طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی نیز دستارودهای خوبی از سوی پرسنل و نیروهای داوطلب در قم شاهد بوده ایم.حبیبی بیان کرد: در بحث خدمات در قالب تیم های سحر در کرمانشاه نیز حضوری موفق داشته اند و خدمات مختلفی را به آسیب دیدگان در زلزله ارائه دادند.

وی یادآور شد: یکی از طرح هایی که در قم به خوبی مورد پیگیری قرار گرفت طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سازمان جوانان هلال احمر بود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد:این طرح تاثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد چرا که می توان سطح آگاهی مسافران را در جهت افزایش ایمنی در هنگام تردد در جاده ها ارتقاء بخشید.

وی گفت: امید است سال آینده سال خوبی داشته باشیم و با کاهش تصادفات و توسعه خدمات به مسافرین بتوانیم به رسالت خود جامه عمل بپوشانیم.

تقدیر استاندار قم از فعالیت‌های نوروزی هلال‌احمر

در این مراسم که استاندار قم و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر حضور داشتند، استاندار قم با اشاره به اجرای طرح سفرهای نوروزی، گفت: هلال احمر در زنجیره تامین امنیت، خدمات و امداد حضور فعال دارد و با انگیزه‌های انسان‌دوستانه که در این مجموعه وجود دارد، نقش هلال احمر در ارائه خدمات به مسافران نوروزی بسیار پررنگ است.

سیدمهدی صادقی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده و بخصوص هم افزایی که با جمعیت هلال احمر وجود دارد، شاهد ارائه خدمات خوبی به مسافران خواهیم بود.

رونمایی از بسته آموزشی مصور ویژه غنچه های هلال احمر

بر اساس این گزارش؛ معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز در ۳۰ پایگاه ثابت و سیار جوانان در مبادی ورودی شهرها و جاده های استان ضمن ارائه خدمات متنوع فرهنگی به اجرای طرح ملی کمپین “بهرفت” می پردازند و همزمان با سراسر کشور در پست های مستقر در شهرهای قم، کهک، جعفریه، دستجرد و سلفچگان با هدف ایمنی و سلامت مسافرین و بهبود رفتارهای ترافیکی، با شعار “تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی” به زائرین و مسافران استان قم ارائه خدمت می کند.

همچنین بازدید از طرح سحاب، ایستگاه سلامت سنجش فشار خون و طرح پیمان و پیشگیری از اعتیاد، امضای میثاق نامه کمپین و معرفی روبات پویش نه به تصادفات جاده ای، غرفه اطلاعات بهداشتی و زیست محیطی و آموزشی و نقشه راه ها، ایستگاه مسائل شرعی احکام مسافران خیمه نماز، و فضای دوستدار کودک، مسابقه کتاب خوانی از دیگر بخش های روز نخست آغاز طرح های نوروزی در قم بود.

در آئین افتتاحیه طرح های نوروزی هلال احمر قم مسولان ارشد جمعیت ضمن بازدید از غرفه دوستدار کودک، از طرح ابتکاری استان، بسته آموزشی مصور ویژه آموزش اهداف هلال احمر، مسائل امدادی، خدمات داوطلبانه و بشردوستانه ویژه کودکان ۴ تا ۶ سال مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی همیار کانون غنچه های هلال احمر با حضور دکتر پیوندی رونمایی شد. در این طرح با کمک مربیان مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی کلیه اموزش های مورد نیاز جهت آشنایی کودکان با اهداف هلال احمر و همچنین خدمات داوطلبانه و عام المنفعه به صورت داستان ارائه می شود.

گفتنی است، در پایان این بازدید، سید مهدی صادقی؛ استاندار قم و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم جمعی از مسولان همراه، با امضای میثاق نامه، به کمپین “نه به تصادفات جاده ای” پیوستند.


  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی