مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و طرح ملی امداد و نجات که با بازدید رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و استاندار قم از پایگاه جاده ای و پست امداد و نجات نوروزی عوارض قم -کاشان آغاز به کار کرد در ۱۵ فروردین سال ۹۷ به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ طرح ملی امداد و نجات و هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان قم به کار خود پایان داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی در سه بخش امداد و نجات، جوانان و داوطلبان، گفت: طرح های نوروزی که از روزهای پایانی سال گذشته با همت پرسنل و نیروهای جوانان، امدادگران و داوطلبان آغاز شده بود در روز ۱۵ فروردین با ارائه خدمت به بیش از ۲۷۰ هزار نفر به اتمام رسید.

دکتر محمد گل‌فشان اظهار کرد: در معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم طبق سالهای گذشته با استقرار ۱۹ پایگاه امداد و نجات در نقاط حادثه خیر استان قم ارائه خدمت کرد.

وی افزود: در طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری، ۴۹ مورد امدادرسانی به مسافران نوروزی در استان قم ارائه شد که از این تعداد ۲۳ مورد امدادرسانی به حادثه دیدگان جاده ای، سه مورد امداد رسانی کوهستانی و بقیه موارد امدادرسانی در داخل استان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: در مجموع ۱۰ هزار و ۹۲ تن از خدمات امدادرسانی جمعیت هلال احمر قم استفاده کردند که از این تعداد ۶۵۲ مسافر نوروزی با مراجعه به پایگاه های ثابت و سیار از خدمات آنان بهره مند شدند.

وی ادامه داد: پایگاه های امدادی ثابت و سیار با حضور روزانه ۹۵ تن پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر در محورهای مواصلاتی و سطح شهر قم فعال بود.

گل فشان از اعزام ۵۲۹ تیم عملیاتی به صحنه حادثه ها خبر داد و گفت: یک هزار و ۹۸۱ تن نیروهای امدادی اقدام به امدادرسانی کرده اند که موفق به انجام ۱۷ مورد عملیات رهاسازی و چهار مورد اطفای حریق شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم اضافه کرد: همچنین ۲۰۶ دستگاه امدادی و آمبولانس به صحنه حادثه اعزام شد ضمن این که پایگاه ویژه امداد هوایی در اجرای طرح نوروزی در استان قم آماده باش بود ولی از ظرفیت آن برای انتقال مصدوم استفاده نشد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال، پایگاه های امدادی در اطراف حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و سایر مکان ها مستقر بود.

۲۶۱ هزار مسافر به پایگاه های طرح ملی ایمنی و سلامت هلال احمر قم مراجعه کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال، ۲۶۱ هزار و ۱۰۴ تن از مسافران نوروزی به پایگاه های ثابت و سیار هلال احمر قم مراجعه کردند و از خدمات آن بهره مند شدند.

گل فشان افزود: از این تعداد ۲۵۷ هزار و ۵۸۰ تن به پایگاه های ثابت و سه هزار و ۵۲۴ تن به پایگاه های سیار هلال احمر مراجعه کردند.

وی با اشاره به این که ۲۲ پایگاه ثابت و سیار در استان قم و محورهای مواصلاتی این استان به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند اظهار کرد: هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر قم از ۲۸ اسفندماه ۹۶ همزمان با سراسر کشور در قم آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: در این طرح خدمات در حوزه های مختلف از جمله توزیع بسته های فرهنگی، برپایی ایستگاه های سلامت، برپایی خیمه های نماز، اجرای طرح امضاء میثاق نامه (کمپین نه به تصادفات جاده ای) و فضای دوستدار کودک ارائه شد.

وی با بیان این که ۲ هزار و ۴۰ مسافر نوروزی به ایستگاه های سلامت هلال احمر قم مراجعه کردند گفت: این تعداد مسافر از خدمات مختلفی از جمله سنجش فشارخون، خدمات مشاوره ای و پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و ایدز استفاده کردند.

گل فشان ادامه داد: همچنین در هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، فضای دوستدار کودک برای مسافران نوروزی فراهم شد و یک هزار و ۲۲۹ کودک از آن استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۲۲ مسافر نوروزی با حضور در خیمه های نماز اقدام به اقامه نماز اول وقت کردند، ضمن این که خدماتی در خصوص مسائل شرعی از جمله مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سوالات و احکام نماز، سفر و حد ترخص نیز به مسافران ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم از توزیع ۷۸ هزار و ۲۲۳ نسخه نقشه در بین مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ۴۲ هزار و ۴۳۲ نسخه بروشور فرهنگی و ۴۱ هزار و ۳۸۰ نسخه سایر محصولات فرهنگی و آموزشی به مراجعه کنندگان به پایگاه های هلال احمر قم اهدا شد.

وی گفت: همچنین داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر قم راهنمایی و امدادرسانی به مسافران نوروزی را در قالب تیم های سحاب در مکان هایی که امکان ایجاد پایگاه و یا تردد خودروهای هلال احمر نبود انجام دادند.

گل فشان به اجرای طرح (کمپین نه به تصادفات جاده ای) اشاره کرد و گفت: در این طرح که با هدف پیشگیری از تصادف های جاده ای با رعایت نکات ایمنی، اجرای شد امضاء میثاق نامه با استقبال مردم و مسئولان صورت گرفت، به گونه ای که ۲ هزار و ۸۷۰ تن به این کمپین پیوستند.

وی بیان داشت: خدمات هلال احمر در قم با فعالیت ۶۱۳ داوطلب از کانون های مختلف از جمله جوانان، دانشجویی، دانش آموزی، طلاب، روستایی و غنچه ها به مسافران نوروزی ارائه شد.

توزیع ۳ هزار سبد کالا میان خانواده های کم برخوردار

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه به فعالیت‌های معاونت داوطلبان این جمعیت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: سازمان داوطلبان هر ساله در ایام نوروز طرح فرشتگان رحمت و نیابت را در دستور کار دارد که این طرح ها در استان قم نیز با مشارکت داوطلبان و خیرین اجرایی شد.

وی بیان کرد: طرح فرشتگان رحمت همچون سال های قبل با هدف تامین سید غذایی خانواده‌های نیازمند در ایام نوروز با کمک خیرین و داوطلبان این جمعیت در حال اجرا است، در این طرح نیازهای شب عید خانواده های تحت پوشش و بی سرپرست و بد سرپرست تامین شد.

گل فشان افزود: این طرح با مشارکت خیرین از طریق کمک های نقدی و غیر نقدی پشتیبانی می شود و امسال در این طرح بیش از ۳ هزار سبد کالا از اواسط اسفند ماه سال جاری تا روز ۱۵ فرودین ماه سال آینده بین افراد کم برخوردار توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: برنامه دیگر داوطلبان جمعیت هلال احمر قم، اجرای طرح نیابت بود که با هدف دلجویی از سالمندان و بیماران سالمند که در آسایشگاه های سالمندان برگزار شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی