مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

آیین تجلیل از اساتید و مربیان مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر با حضور دکتر شریفی، معاون آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور و نماینده ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان در خانه معلم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر محمد گل فشان در آیین تجلیل از اساتید و مربیان جمعیت هلال احمر که در خانه معلم برگزار شد، عنوان کرد: کار در حوزه داوطلبانه خستگی ناپذیر است، چرا که بر اساس عشق و علاقه انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: این نهاد از مجموعه های اثرگذار در عرصه آموزش و ارتقای آمادگی جامعه در حوادث است.

وی تصریح کرد: در واقع آموزش و فرهنگ سازی دو رکن مهم در ارتقای آمادگی جامعه در برابر حوادث است و جمعیت هلال احمر در این مسیر گام های موثری برمی دارد.

گل فشان بیان کرد: باید تلاش کنیم جامعه را نسبت به حوادث ایمن سازی کنیم تا مانع از خسارات جانی و مالی شویم در این راستا آموزش دارای جایگاه مهمی است.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر سیل در کهک و دستجرد جاری شد البته تلفات جانی نداشتیم اما خسارات مالی در پی داشت و آب گرفتگی در منازل موجب تخریب شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: مردم باید درباره حوادث آگاهی پیدا کنند در این جهت شعباتی در بخش های کهک دستجرد و جعفریه ایجاد کردیم تا بتوانیم ضریب آگاهی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ها باید اثربخش باشد تا به خروجی مناسب دست یابیم مدرسین و مربیان تلاش های خوبی در جهت آموزش دارند که جای تقدیر دارد.

گل فشان گفت: طرح خادم یا خانواده آماده یکی از طرح های مهم آموزشی بود که در جهت ارتقای آگاهی جامعه برگزار شد و امیدواریم بازخورد آن را ببینیم اگر این اراده اتفاق بیفتد تا همه از آموزش های هلال احمر به صورت رایگان استفاده کنند بخش زیادی از حوادث با کمترین تلفات و خسارات سپری می شود.

وی تصریح کرد: مانور غنچه های هلال یکی از برنامه های مهم ویژه کودکان است که بازخورد خوبی در سال گذشته داشت در قم این مانور بزرگ برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: فرهنگ سازی در جامعه و آموزش باید از سن کودکی آغاز شود تا در بزرگسالی نهادینه گردد همچنین باید به خوبی ارزیابی شود که چه میزان موثر است.

وی تلاش اساتید و مربیان را ارج نهاد و یادآور شد: تدریس در دانشگاهها که همه در یک سطح علمی هستند کار دشواری نیست اما مربیان و مدرسین در مجموعه های علمی کاربردی کشور تلاش مضاعفی می کنند که جای قدردانی دارد.

گل فشان در پایان خاطرنشان کرد: جوانان باید بدانند در هر کار و رشته ای که فعالیت دارند توجه به آموزه های دینی و بالابردن اعتقادات اهمیت زیادی دارد و باید توجه به مسائل دینی همگام با دانش روز و کسل علم باشد تا ارزش بیشتری یابد.

علمی که توام با ارزش های اخلاقی باشد انسان را به تعالی می رساند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم گفت: علمی که توام با ارزش های اخلاقی باشد انسان را به تعالی و کمال می رساند.

حجت الاسلام سید مصطفی علامه مهری در آیین تجلیل از اساتید و مربیان جمعیت هلال احمر که در خانه معلم برگزار شد، عنوان کرد: اولین معلم انسان خداست خداوند به انسان قدرت تفکر و بیان و قلم داده است تا در کسب علم و دانش تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه معلمی شغل انبیای الهی و پیامبران است و جایگاه والایی در نزد خداوند دارد. افزود: کسب علم و دانش دارای ارزش فراوانی است علمی که توام با ارزش های اخلاقی باشد انسان را به تعالی و کمال می رساند.

حجت الاسلام علامه مهری افزود: علمی که همراه با اخلاق باشد و موجب رشد و تعالی باشد ارزش دارد علم نور است و این نور در قلب کسی قرار داده می شود که خدا بخواهد.

وی با تاکید بر تقوای الهی بیان کرد: ظرف وجودی انسان باید مملو از تقوای الهی باشد و این ظرف را باید از حسدها و کینه ها و پلیدی ها پاک کنیم تا علم تجلی و درخشش یابد و اثر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: تقوای الهی در وجود انسان بسترسازی می کند در همه امور باید تقوا را رعایت کرد علمی که در بستر تقوا شکل بگیرد دارای ارزش والایی است و در کنار کسب علم باید به تقوا توجه داشت.

وی گفت: هر عملی باید پیوست اخلاقی داشته باشد در کسب علم و دانش باید به اخلاق نیز توجه داشت همکاری و همراهی و عاطفه از پیوست های اخلاقی است.

حجت الاسلام علامه مهری یادآور کرد: در قالب دروس دانشگاهی و آموزش می توان بسیاری از ارزش های انسانی و اخلاقی را به جوانان یاد داد علم بدون اخلاق جایگاهی ندارد افراد فرهیخته الگوی جامعه هستند و اخلاق فرهیختگی می آورد.

وی بیان کرد: همچنین اساتید باید در انتقال تجربیات و میدان دادن به جوانان و بها دادن به آن ها در عرصه های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: کار گروهی همراهی و همدلی می خواهد و باید این هم افزایی را به جوانان یاد داد خوشبختانه مردم ایران مردمی رئوف و مهربان هستند چرا که به اخلاق نیز اهتمام می ورزند.

وی بیان کرد: رابطه اساتید و دانشجویان در گذشته بسیار خوب بود و با هم انس می گرفتند این روحیه از میان رفته است و رابطه تنها در درس دادن و آموزش گرفتن خلاصه می شود پیوند عاطفی میان این دو بسیاری از مشکلات را از بین می برد و بر رفتار دانشجو اثر می گذارد.

گفتنی است، در این مراسم بیش از ۱۷۰ تن از استادان دانشگاه علمی کابردی هلال احمر، مربیان مرکز آموزش و پژوهش، امداد و نجات و مربیان مرکز امور جوانان هلال احمر استان قم حضور داشتند، از جمعی از استادان و مربیان با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل شد. همچنین در این مراسم، اعضای گروه موسیقی مرکز امور جوانان به اجرای موسیقی سنتی پرداختند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی