مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با تشریح اهداف تشکیل مجامع کانون ها گفت: جمعیت هلال احمر خود را عنصری امیدبخش در جامعه و مسئول در قبال انسان ها می داند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ مسعود حبیبی شامگاه پنج شنبه در دومین دوره انتخابات مجامع کانون های دانشجویی و جوانان استان قم عنوان کرد: بسیاری از مردم جمعیت هلال احمر را به عنوان امدادگر می شناسند که خدمات درمانی را عهده دار می باشد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افزود: این بسی جای افتخار دارد یکی از اهداف مهم ما کمک به حفظ جان انسان ها می باشد، اما اصل کار ما بشردوستی و تکریم انسان ها است و اگر در حوادث حضور داریم به واسطه بشردوستی می باشد.

وی ضمن تبیین فعالیت های انسان دوستانه به تشریح اهداف تشکیل مجامع کانون ها پرداخت و خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر خود را عنصری امیدبخش در جامعه و مسئول در قبال انسان ها می داند همچنین جوانان این جمعیت برای حفظ اصول هلال احمر تلاش می کنند.

حبیبی با اشاره به اجرای طرح های ملی سازمان جوانان عنوان کرد: هلال احمر طرح های مهمی در مسیر تحقق اهداف خود دارد در این میان یکی از طرح های مهم جمعیت، طرح پیمان است که در جهت پیشگیری از اعتیاد در جامعه اجرایی می شود.

وی بیان کرد: این طرح یکی از الگوهای مهم در ترویج ویژگی های اخلاقی است در حال حاضر 35 میلیون نفر از جامعه ما را جوانان تشکیل می دهد هرچند جمعیت رو به کاهش می رود اما جامعه ما همچنان جوان است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: جسارت و توان جسمی و استفاده از فرصت های بالنده در جهت رشد و تعالی از ویژگی های جامعه جوان است.

وی گفت: در کانون های دانشجویی و جوانان می توانیم ویژگی های دیگری علاوه بر امداد داشته باشیم امداد تنها شرط ورود است تا در زمان حوادث به فریاد دیگران برسیم.

حبیبی ادامه داد: انسانی که با گذشت و ایثار باشد، شخصیتی ممتاز دارد. همه داوطلبان این ویژگی های انسانی را دارند افرادی که تخلق به صفات انسانی می شوند از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

وی عنوان کرد: از 5 سالگی به غنچه های هلال احمر اصول انسانی را یاد می دهیم شخصیت کودکان در 5 سالگی شکل می گیرد و آن چه فرا می گیرند باقی می ماند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در مورد طرح پیمان یادآور شد: اعتیاد یکی از آسیب های جدی است اگر فردی مبتلا به این بیماری شود همه خانواده را درگیر می کند چرا که اعتیاد مانع از تعالی و رشد است.

وی بیان کرد: پیشگیری از اعتیاد اهمیت زیادی دارد آمار اعتیار رو به گسترش است و در آمار رسمی کشور 2 میلیون و 800 هزار نفر اعتیاد دارند.

حبیبی اظهار داشت: ریشه بسیاری از آسیب ها، اعتیاد است تاکیدات رهبری در مورد رسیدگی به آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد نشان دهنده عواقب این آسیب است.

وی گفت: ما باید در قبال انسان ها مسئول باشیم و در کاهش آلام بشری گام برداریم این امر رسالت ما را در قبال معتادان سنگین می کند در جامعه صدها آسیب اجتماعی وجود دارد که 18 مورد آن احصاء شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: در طرح پیمان افراد در جهت رفع مشکلات هم پیمان می شوند و در مسیر اثربخشی یک سری کلاس های آموزشی و مهارت آموزی برگزار می شود این یک شروع هست.

وی اظهار داشت: خدمات بشردوستانه اهمیت زیادی دارد ما نمی توانیم نسبت به افراد بی تفاوت باشیم فرد معتاد با محبت و جلب اعتماد نجات می یابد.

حبیبی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان جوانان قم گفت: برخی از سجایای اخلاقی در جامعه ما مهجور مانده است ما باید عنصری امیدبخش در جامعه باشیم خوبی ها همواره به یادگار می ماند تا می توانید پیشگامان خوبی ها و عنصری اثرگذار باشید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی به مردم کمک می کنیم کاری به قومیت و ملیت و مذهب نداریم و تنها در فکر نجات هم نوع هستیم.

بر اساس این گزارش؛ در آغاز نشست دومین دوره انتخابات مجامع کانون های دانشجویی و جوانان استان قم، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم ضمن ارائه گزارش از فعالیت های جوان هلال احمر استان در سال 96 اظهار کرد: در سال گذشته بیش 33 هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت هلال احمر قم شرکت کردند.

همچنین در ادامه اعضای شرکت کننده در دومین دوره انتخابات در کانون های دانشجویی و جوانان ضمن معرفی خود به صورت اجمالی به تشریح فعالیت های گذشته و عملکرد کانون های خود پرداختند.

گفتنی است، در پایان این جلسه، دومین دوره انتخابات مجامع کانون های دانشجویی و جوانان استان قم همچون دوره نخست، با حضور رییس سازمان جوانان هلال احمر در مرکز امور جوانان قم برگزار شد و منتخبان با شمارش آرا مشخص شدند.

 

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی