مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


آئین افتتاح کانون طلاب در شهرک مهدیه قم با حضور معاونت تهذیب حوزه های علمیه و مسئولان جمعیت هلال احمر قم از جمله مصباحی معاونت امور جوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ حجت السلام سید مصطفی علامه مهری، مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم در این آئین با ابراز خرسندی از راه اندازی کانون طلاب در این شهرک عنوان کرد: نیازهای زیادی در شهرک مهدیه در ارتباط با طلاب و مبلغین وجود داشت همچنین این شهرک محل زندگی سربازان امام زمان(عج) است و ولی عصر (عج)نظر ویژه ای نسبت به آن دارد.

وی تصریح کرد: مهدیه شرایط خاص خود را دارد و این ویژگی ها مد نظر جمعیت است بی شک طلاب در این منطقه سفیرانی برای جمعیت هستند.

حجت السلام علامه مهری بیان کرد: جمعیت ایران زیاد بین مراجع و علما شناخته شده نیست و عامه مردم نیز به جنبه امدادی آن توجه دارند در حالی که جمعیت دامنه وسیعی دارد و از بسیج بیشترین جوان در اختیار جمعیت است و 2 میلیون نفر جمعیت دارد.

وی بیان کرد: کلاس های متعدد و آموزش هی مختلف در جمعیت مد نظر است و در حوزه پیشگیری از آسیب ها تلاش خوبی می شود آسیب های اجتماعی در کنار آسیب های طبیعی مورد توجه است ضمنا آموزش همگانی و عمومی در سطح شهر و دانشگاهها توسط جمعیت برگزار می گردد.

مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم اظهار داشت:گاهی مردم با این آموزش ها آشنایی ندارند جمعیت و حوزه در چند سال اخیر تفاهم نامه ای با حضور آیت الله اعرافی رئیس هیات مدیره جمعیت و شورای عالی حوزه علمیه در سطح عالی امضاء کرده است

وی افزود: یکی از امتیازات جمعیت این است که هلال احمر به طور رسمی کانون طلاب دارد تنها سازمانی به شمار می رود که چنین کانونی دارد امید است با تفاهم نامه های موجود این ظرفیت های بالنده در اختیار روحانیون باشد.

حجت السلام علامه مهری عنوان کرد:راه اندازی کانونی برای روحانیون دارای ویژگی های خاصی است و نیروهای ورزیده و هنرمند و توانمند و متعهد می توانند به جمعیت خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش های امدادی یک ضروت مهم در زندگی فردی و اجتماعی به ویژه در مراکزی مانند مهدیه و پردیسان که با حوادث زیادی مواجه است می باشد این آموزش ها موجب خدمت به خود و خانواده و دیگران می شود.

مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم افزود: جمعیت هلال احمر در سال 1303 راه اندازی شد و اهداف مهمی را دنبال می کند اما باید گفت هلال احمر 1400 سال قبل در اسلام ریشه دارد و ائمه اطهار(ع) این گونه برای نجات مردم ایثار می کردند.

وی بیان کرد: این جمعیت سال قبل 2500 سبد کالا اهداء کرد و سفره های مهمانی در شب رحلت حضرت خدیجه (س) میزبان 1000 تن از سالمندان و مددجویان در ماه مبارک رمضان بود.

حجت السلام علامه مهری عنوان کرد:برخی تصور می کنند که هلال احمر می خواهد طلبه را از مسیر واقعی منحرف سازد بر عکس ما نیاز به افرادی طلبه در حوزه هلال احمر داریم تا بتوانیم از ظرفیت های حوزه در جهت همراهی و مشاوره و تبلیغ استفاده کنیم.

وی گفت:این آموزش ها به درد خود طلبه ها و خانواده و جامعه می خورد وقتی یک نفر را نجات می دهیم علاوه بر ثواب یک تبلیغ مثبت در مورد طلبگی صورت می پذیرد.
در این ارتباط با روحانیون جهادی بالغ بر 600 نفر نشست برگزار شد اکثر این افراد آموزش و دوره ها را سپری نکرده بودند وقتی آموزش باشد آسیب پذیری کاهش می یاید و توانمندی افزایش می یابد.

مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد:در تلاشیم دوره های آموزشی 100 نفره در هر برهه ای از زمان مناسب داشته باشیم تا در کنار فعالیت های طلبگی آموزش داشته باشند.

وی بیان کرد: امداد رسانی مساله ای مهم است و می توان با حضور طلاب امدادها را هدفمند ساخت درحوادث به فردی که همه زندگی اش را از دست داده به شیوه ای برخورد کنیم تا خجالت زده نشود.

حجت السلام علامه مهری عنوان کرد: در نظر گرفتن کرامت افراد در زمان کمک و مساعدت و همراهی افراد ضروری است و در روایات آمده که خدمات و کمک ها به بهترین نحو باشد تا موجب شرمندگی نشود ما باید سیره ائمه اطهار (ع) در بسیاری از عرصه ها به اجتماع بکشانیم.

وی گفت: یکی از بندهای تفاهم نامه پشتیبانی پایان نامه ها و رساله ها می باشد ضمنا راه اندازی پایگاه هلال احمر و کانون های فعال امری ضروری است چرا که قم در بسیاری از عرصه ها الگو می باشد.

وی در مورد خانه های هلال توضیح داد:راه اندازی این خانه ها یکی از امتیازات مهم قم است که در سایر استان ها نیست با تلاش و پیگیری در مساجد و حسینه ها و امام زاده ها یک خانه هلال راه اندازی کرده ایم که ظرفیت های خوبی به شمار می روند.

مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم خاطرنشان کرد:بیش از 110 خانه هلال احمر در استان قم شامل مراکز شهری و روستایی فعال است آموزش همگانی در مواجهه با بحران ها و حوادث در این خانه ها ارائه می شود.

وی بیان کرد: سرعت امداد در هنگام حادثه اهمیت زیادی در ثانیه ها دارد و اگر پایگاهی تاسیس شود خدمات به شکل بهتری ارائه می گردد و فرصت های امداد و نجات از بین نمی رود امید است این آموزش ها و فعالیت ها توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در جمعیت هلال احمر تلاش شد تا این کانون راه اندازی شود امیدواریم طلاب در مساجد و اماکن عمومی زمینه تشویق در جهت عضویت در جمعیت هلال احمر را فراهم بیاورند تا بتوان خدمات را توسعه بخشید.

گفتنی است، شهرک مهدیه حوزه علمیه قم با ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ خانواده طلاب ایرانی و خارجی با جمعیتی بیش از ۱۲۰۰۰ نفر است.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی