مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر، سرمایه ای ارزشمند و ظرفیت های بالنده گی در حرکت های اجتماعی اند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ علی گنج کریمی در شب فرهنگی دومین دوره اردوهای نشاط و امید ویژه کانون های دانشجویی خواهران در اردوگاه مهر بندر انزلی که به میزبانی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد عنوان کرد: حضور افراد از استان های مختلف یک تنوع فرهنگی و سلیقه ای را به زیبایی به تصویر می کشد.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: خلاقیت جوانان از استان های مختلف و فرهنگ های متنوع، زیبایی خاصی به اردو افزوده و بساط فرهنگی خوبی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر جامعه به رشد و آگاهی و شعور اجتماعی رسیده است به ویژه قشر دانشجو، سردمداران این آگاهی و بصیرت هستند.

گنج کریمی اظهار کرد: ما درس های جدیدی از نسل جوان دانشجو می گیریم آن ها نگاه جدیدی نسبت به جامعه و مسائل روز دارند اگر سازمان جوانان بخواهد به روز باشد و از واقعیت ها عقب نیفتد باید با نگاه واقع بینانه و عمیق نسل جوان همراه شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیران کانون های دانشجویی و شوراها و منتخبین کانون ها می توانند این نگاه را منتقل کنند و ابعاد مختلف این نگاه واقع بینانه را در جامعه تبیین نمایند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر، سرمایه ای ارزشمند و ظرفیت های بالنده تی در حرکت های اجتماعی اند.

وی گفت: رسالت جمعیت هلال احمر انجام اقدامات بشردوستانه و خدمت به بشریت و ایفای نقش در عرصه های مختلف است.

گنج کریمی عنوان کرد: هر چه نقش آفرینی جوانان دانشجو در این عرصه بیشتر باشد کارایی و کارآمدی بیشتری شاهد هستیم در دوران حاضر با مشکلات زیادی مواجه ایم و امروز این مشکلات با سخنرانی و خطابه حل نمی شود بلکه با حرکت جهادی و موثر جوانان رفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: مسائلی مانند توجه به محیط زیست و رفتار نادرست انسان با کره زمین از مصادیق مهمی است که می توان در مواجهه با آن از ذهن خلاق و توان دانشجویان و ظرفیت جوانان بهره گرفت.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: جامعه به عمل مسئولان می نگرد و صدق در کردار را می پسندد متاسفانه اعتماد در جامعه کمرنگ شده است چرا که بین رفتار و گفتار تناقض وجود دارد.

وی عنوان کرد: این تناقض ها بزرگترین لطمه ها را به اعتماد عمومی جامعه زده است با استفاده از طرفیت جوانان با توجه روح متعالی و ایده های بزرگی که دارند می توان این اعتماد را برگرداند و به اصلاح جامعه پرداخت.

گنج کریمی خاطرنشان کرد: در حدود ۲۰ سال قبل دکتر نوربالا در جمعیت هلال احمر تجارب ارزشمندی را در اختیار جوانان نهاد و ۱۴ آفت اجتماعی و فرهنگی در جامعه جمعیت جوان را احصاء کرد تا بتوان با غلبه بر این آفت ها به رسالت خود جامه عمل پوشاند.

وی گفت: اشکال در رقابت و دعواها پس از رقابت یکی از این اشکالات بود همچنین از آفات مهم اشکال در نحوه مواجهه با مشکلات و چگونگی رفع اشکالات و ایرادات با منطق و برخورد صحیح بود.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: یکی دیگر از آفات منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح دادن است ضمن اینکه بی توجهی به رفتار و اعمال صحیح از دیگر آفات به شمار می رود.

وی بیان کرد: بزرگترین مشکلات بشر آن است که همه می خواهند دیگری را اصلاح کنند و به اصلاح خود کاری ندارند در حالی که ابتدا اصلاح را باید از خودمان آغاز کنیم.

گنج کریمی بیان کرد: کانون های دانشجویی موج جدیدی از سرمایه های اجتماعی هستند که می توانند در اصلاح جامعه موثر باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ کانون در دانشگاهها حضور دارند و یک حرکت عظیم را شکل می دهند و با افزایش مهارت ها، موج بزرگی از رفتارهای اجتماعی در مقابل آسیب ها رقم می زنند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: جذب حداکثری سرمایه های اجتماعی ارزشمند گام مهمی است که باید مدیران و مسئولان بدان توجه داشته باشند تا بر مشکلات اجتماعی فائق شوند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی