مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

نخستین دوره از اردوهای تابستانه نشاط و امید ویژه خواهران عضو کانون های جوانان در حالی به پایان رسید که حدود 400 نفر از اعضای سازمان در فعالیت های متنوع فرهنگی و آموزشی و رقابت های ورزشی و مسابقات مشارکت کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ اردوی کشوری نشاط و امید ویژه دبیران و اعضای فعال کانون های جوانان به میزبانی استان قم در آغاز با برنامه های متنوعی همچون کارگاه های آموزشی، فرهنگی نظیر؛ حفظ ایمنی در محیط های آبی، کارگروه مدیریت کار داوطلبانه، مسابقات ورزشی ویژه اعضای جوانان، برنامه های تفریحی و گردشی شامل؛ بازدید از تالاب انزلی و قایق سواری، جنگل نوردی (جنگل گیسوم)، خرید در منطقه آزاد انزلی و آکواریوم همراه شد.

بر اساس این گزارش، در نخستین دوره از اردوهای نشاط و امید سال ۹۷، اعضای کانون های جوانان سراسر کشور در اردوگاه مهر بندر انزلی مهمان معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم بودند.

این اردوها از ۱ مرداد لغایت ۵ مرداد ۱۳۹۷ با حضور خواهران عضو کانون های جوانان استان های کشور در اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد، طی برگزاری این اردوها ۳۰۰ جوان فعال و پویا هر روزه پس از اقامه نماز صبح و شرکت در برنامه صبحگاهی و ورزش همگانی طبق برنامه تعیین شده در کارگاه ها و کلاسهای آموزشی و یا برنامه تفریحی تدارک دیده شده حاضر شدند.

از جمله این کارگاهها ایمنی در محیط های آبی، مهارت‌های کار داوطلبانه، کاردرمانی کودکان پس از بلایا بود که بر طبق نظرسنجی صورت گرفته در جلسه روز آخر اردو با حضور سرپرستان استان ها، برای جوانان هلال احمری بسیار مفید و کاربردی بود.

در کنار کارگاه‌های آموزشی و به منظور حفظ محیط شاد و پویایی اردوی برنامه های تفریحی نظیر؛ قایق سواری در تالاب انزلی، بازدید از مجتمع زیبای آکواریوم، جنگل نوردی و پاکسازی طبیعت، مسابقات ورزشی، و ویژه برنامه های شاد و پر نشاط با عنوان “جنگ شادی” در شب های فرهنگی به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (علیه السلام) و دهه کرامت و برگزاری جشن تولد اعضا و تهیه کیک میلاد با اجرایی متفاوت و جوان پسند برگزار شد.

همچنین، علاوه بر خواهران عضو کانون های جوانان، سرپرستان استان ها نیز با اجرای مسابقه دارت به رقابت پرداخته و در هیجان اردو با جوانان همراه بودند. و اجرای فعالیت های ابتکاری و خلاقانه توسط اعضای استان ها از دیگر فعالیت های این دوره از اردوها به شمار می رفت.

در انتهای این اردو، در مراسم اختتامیه از استان ها و اعضای برتر قسمت های مختلف سه روز پرکار و کوشش، با اهدای جوایز و از سرپرستان با اهدای لوح و هدیه به رسم یادبود تقدیر شد و در پایان اردو با اجرای مراسم آتش بازی و نورافشانی آسمان زیبای اردوگاه به جشن حضور خواهران عضو کانون های جوانان خاتمه یافت و اعضا با کوله باری از تجربه های ناب دوران جوانی اردوگاه مهر بندر انزلی را به مقصد دیار خود ترک کردند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی