مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

کارگاه مقدماتی آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم، عطاء الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم و ابوالفضل شریفی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم در جمعیت هلال احمر آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر محمد گل فشان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ابتدای این کارگاه آموزشی با اشاره به برخی از عملکرد این جمعیت در حوزه جوانان گفت: یکی از اقدامات مهم جمعیت هلال احمر برگزاری برنامه های اوقات فراغت است که امسال نیز با جدیت بیشتری دنبال شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری در حوزه غنی سازی اوقات فراغت بیش از 443 برنامه و با حضور بالغ بر 17 هزار جوان قمی برگزار شد.
گل فشان بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان قم در 4 سال گذشته مقام نخست را در زمینه برنامه های اوقات فراغت کسب کرد و امید است امسال نیز بتوانیم این مقام را از آن خود کنیم.

وی تصریح کرد: جوانان از قشرهای مختلف دانشجویان و دانش آموزان و افراد آزاد در حوزه خواهران و برادران در برنامه های این جمعیت از جمله اردوهای مختلف شرکت می کنند و بر آنیم با جذب اعتبارات بیشتر بتوانیم برنامه های مفرح تری را برای آن ها مهیا کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد:جوانان همچنین در ایام عید در طرح های امداد نوروزی و ایمنی نوروزی مطابق با نیاز جامعه به خدمت پرداختند.

وی در مورد برگزاری کارگاه مقدماتی پیشگیری از اعتیاد توضیح داد: امروز 40 تن از بانوان و 40 تن آقایان در این دوره آموزشی توسط مربیان از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر آموزش های لازم را می بینند.

گل فشان خاطرنشان کرد: نیروهایی که آموزش ها را سپری می کنند در خدمت دبیرخانه شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر همکاری لازم را در ارتقای فرهنگی و سلامت جامعه و پیشگیری از اعتیاد این بلای خانمانسوز به هم سن و سالهای خود اتخاذ می کنند.

وی بیان کرد: در سال 95 طرح پیمان نیز با حضور 700 تن از جوانان برگزار شد همچنین در سال گذشته کارگاه راهکار کارآفرینی و کسب و کار با حضور80 نفر به مدت دو روز و با همراهی معاونت اجتماعی استانداری برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: برگزاری کارگاه سبک فرزند پروری و مهارت های زندگی ویژه والدین در مناطق محروم در 10 مدرسه و کارگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد در خوابگاه های دانش آموزی در 6 کارگاه و در 4 مدرسه از دیگر برنامه ها در جمعیت هلال احمر بود.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتاب خوانی و برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در همه دستگاهها در تابستان صورت می گیرد اما هلال احمر در طول سال کلاس های مختلفی بر اساس نیاز جوانان با مبالغ اندک برگزار می کند.

گل فشان عنوان کرد: دستگاههای مختلف از حضور جوانان با محوریت سیاست های خود در برنامه ها استقبال می کنند اما جوانان در این نهاد امدادی در خدمت آحاد مختلف مردم هستند در واقع از خود مردم برای مردم است و این زیباترین شکل از خدمت رسانی ان جی او به شمار می رود.

وی اظهار کرد: در کشورهای غربی تنوع کاری و تعداد ان جی او بالاست و حمایت های خوبی از آن می شود و رشد و پیشرفت های خوبی دارند امیدواریم با حمایت استانداری بتوانیم خدمات و آموزش ها را توسعه دهیم.


برگزاری کارگاههای آموزشی به جوانان در حوزه پیشگیری آگاهی می بخشد
همچنین در افتتاحیه این کارگاه آموزشی سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با تقدیر از خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر در حوزه جوانان عنوان کرد:جمعیت هلال احمر در ارتباط با مردم هستند و در کف جامعه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این سازمان در ایام تابستان و زمستان و نوروز در طرح های مختلفی همواره پای کار هستند و بدون چشم داشتی در بعد مادی با هدف رضای خدا و رضایتمندی مردم صادقانه در حوزه خدمت رسانی به مردم و زائران گام برمی دارند.

هاشمی اظهار کرد: این جمعیت حضوری موثر در امدادرسانی در سوانح و حوادث دارند ایران کشوری حادثه خیز است و هلال احمر در همه حوزه ها به خدمت می پردازد و حتی در حوزه بین الملل به مسلمانان خارج از مرزها نیز امدادرسانی می کند و بسیاری از کشورها از خدمات سازمان هلال احمر ایران برخوردار می شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: وجود مرز مشترک با کشورهای تولید کننده مواد مخدر کشور ما را در معرض آسیب قرار داده است البته درحوزه مرز ها اقدامات خوبی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر انجام می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر دشمن جوانان کشور را مورد هدف قرار داده است و خاکریز و خط مقدم مشخص نیست زیرا با یک نوع تهاجم فرهنگی روبرو هستیم و جامعه را دامن گیر می کند.

هاشمی عنوان کرد: اعتیاد آسیب های اجتماعی زیادی از جمله طلاق را به دنبال دارد و دامان جامعه و خانواده را می گیرد برگزاری این کارگاهها می تواند به جامعه آگاهی ببخشد.






  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی