مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم تنها با داشتن یک شعبه، تا کنون هزار و 139 نفر در سامانه جامع جوانان و داوطلبان ثبت نام کرده است. این در حالی است که اجباری برای ثبت نام وجود ندارد و تنها درصد مشارکت مهم است.

محمد مصباحی موحد افزود: تعداد رسمی اعضای معاونت جوانان استان قم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است و اعضایی که در سامانه ثبت نام کردند اعضای فعالی هستند که اردیبهشت ماه در رای‌گیری حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به این موضوع که بیشترین حجم ثبت‌نام استان از طریق کانون‌های دانشجویی صورت می گیرد، افزود: برای جذب حداکثری اعضا به اعضای سامانه قبلی اطلاع‌رسانی شد، جلسات آشنایی با روند ثبت‌نام را با کارشناسان استان، دبیران و اعضای شورای اجرائی ۱۶ کانون دانشجویی، کانون جوانان برگزار کردیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: کانون‌های دانش‌آموزی در مرحله دوم ثبت نام قرار دارد و در ثبت‌نام‌ها روی اعضای دانش‌آموزی تمرکز نکردیم زیرا تنها در بازه زمانی شش ماه از سال فعالیت مستمر دارند.

محمد مصباحی موحد افزود: استان قم یکی از استان هایی است که همچنان مرکز امور جوانان دارد. این مرکز در طول سال اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی، علمی، پژوهشی، فنی، حرفه ای و هنری در ۳۵ رشته شامل کامپیوتر، خیاطی، ‌نقاشی گلدوزی، گیاه‌شناسی،‌ کمک‌های اولیه و … کرده است. کلاس آموزش آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال‌احمر برای همه هنرجویان برگزار می شود و در صورت تمایل جذب جمعیت هلال‌احمر می شوند.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس مهارت‌های زندگی، آمادگی پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج، دوره‌های پیشگیری از اعتیاد واستفاده از مواد روان‌گردان از دیگر برنامه‌های استان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: هم افزایی خوبی بین کانون‌های دانشجویی وجود دارد و ۱۶ کانون دانشجویی استان در برنامه‌های در حال اجرای دانشگاه‌های استان مشارکت دارند. این دانشجویان مجمع دانشجویی و جوانان را راه اندازی کردند که قبلا با نام شورای مرکزی کانون‌های دانشجویی فعالیت می کرد.

محمد مصباحی موحد تصریح کرد: برای تثبیت این اتحاد و دوستی بین اعضا و توان افزایی اعضای معاونت جوانان استان قم اردوها، ‌جلسات،‌ نشست‌ها و… برگزار می شود.

وی گفت: دبیران و اعضای شورای دانشجویی کانون‌های دانشجویی چهارشنبه‌های آخر ماه، کانون جوانان نیز ۱۶ ماه جلسات ماهیانه برگزار می کنند و روند اجرائی برنامه‌های گذشته و راهکارهای اجرائی موفق برنامه‌های آتی را بررسی می کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: با همکاری دو ارگان استان اولین و بزرگترین نمایشگاه کانون غنچه‌های هلال ‌احمر با عنوان (کودک توانای سرزمین من) ویژه کودکان ۴ تا ۶ سال را در محل نمایشگاه دائمی استان به مدت ۴ روز برگزار می کنیم.

محمد مصباحی موحد گفت: برای حفظ و نگه‌داری اعضا برنامه‌های متعددی داریم به عنوان مثال در حوزه غنچه‌های هلال دوره‌های متعددی را برای مربیان و مسئولان مهدهای کودک داریم که مربیان این آموزش‌ها را به غنچه‌ها و دانش‌آموزان منتقل کنند. همه ساله با آغاز سال تحصیلی در جشنی از فعالیت‌های سال‌های قبل این کانون‌ها تقدیر و سیاست‌های سال جدید نیز ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ظرفیت‌ و توانمندی کانون غنچه‌های هلال را به نمایش گذاشتیم و از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه بازی،‌ سرگرمی، ‌آموزش، نقاشی،‌ فستیوال بازی‌های حرکتی، ماشین‌های کنترلی و… است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از دیگر افتخارات استان برگزاری اولین و بزرگترین مانور امدادی کانون غنچه‌های هلال‌احمر در سال ۹۷ بود که ما تنها استانی هستیم که در حوزه غنچه‌های هلال‌احمر فعالیت‌های گسترده‌ای داریم.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی