مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

 

همزمان با روز دانشجو، فعالیت های  متنوعی در قالب برنامه های امدادی، بشردوستانه، فرهنگی و آموزشی در کانون های دانشجویی هلال احمر استان قم اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ کارگاه آموزشی حوادث و مانور امدادی در خوابگاه برادران دانشگاه فنی حرفه ای و با همکاری معاونت فرهنگی این دانشگاه در روز دانشجو برگزار شد.

 معاون امو رجوانان جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص اجرای این مانور اظهار کرد: این مانور امدادی کارگاهی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای توسط اعضای کانون هلال احمر این دانشگاه و پشتیبانی اداره آتش نشانی برگزار شد.

محمد مصباحی گفت: در این مانور اعضای کانون دانشجویی هلال احمر با به صدا در آوردن آژیر خطر خوابگاه مانور را آغاز کردند و با قرار گرفتن در نقاط مختلف خوابگاه، نحوه خروج اضطراری از راهروها، معابر و درب های مختلف خوابگاه را به آنها آموزش دادند.

وی افزود: پس از خروج اضطراری دانشجویان و تجمع آنها در حیاط مرکزی خوابگاه، نوبت به آموزش و تمرین پناهگیری در نقاط امن رسید و دانشجویان با هدایت و راهنمایی اعضای کانون دانشجویی هلال احمر در نقاط امن متنوع پناهگیری کردند.

مصباحی بیان کرد: با تجمع دانشجویان در حیاط خوابگاه، اعضای کانون هلال احمر با ایجاد حریق بزرگی در این مکان، مرحله پایانی مانور را آغاز کردند که در همین حین ماموران اداره آتش نشانی وارد عمل شده و برای خاموش کردن این آتش به داخل خوابگاه آمدند تا دانشجویان نحوه ی مواجهه با حریق و انواع روش های اطفای آتش را فراگیرند.

گفتنی است، کارشناس کانون های دانشجویی به همراه دبیران به عنوان مدعوین ویژه ضمن بازدید و نظارت بر این برنامه، از همکاری و تلاش های معاونان دانشگاه فنی حرفه ای به خصوص معاون امور فرهنگی این دانشگاه تقدیر کردند.


 اعضای کانون دانشجویی هلال احمر استان قم طرح (قرار مهربانی) را اجرایی کردند
بنا به فراخوان سازمان انتقال خون مبنی بر کمبود فرآورده های خونی و همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اعضای کانون دانشجویی هلال احمر با اجرای طرح اهدای خون به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

 همزمان با روز دانشجو و سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و اقامه عزای شهادت کریمه اهل بیت، و همچنین بنا به درخواست فوری سازمان انتقال خون کشور برای اهدای خون شهروندان، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و خدمت در بین آحاد مردم به ویژه جوانان، اعضا کانون دانشجویی هلال احمر استان قم با همراهی کارشناس کانون های دانشجویی هلال احمر استان قم، ضمن حضور در پایگاه انتقال خون با اهدای احساس و عواطف انسانی به افراد نیازمند اقدام به اهدای خون کردند.

هدف از اجرای این طرح فراهم‌کردن خون و فرآورده‌های خونی سالم برای بیماران نیازمند در شرایط کمبود فعلی خون های اهدایی، افزایش میزان فعالیت و اجرای برنامه‌های خیرخواهانه در کمک به همنوع و تقویت حس نوعدوستی در کمک به بیماران دردمند و بالا بردن حس مسئولیت‌پذیری اعضای هلال‌احمر نسبت به سایر گروه‌های جامعه و بیماران می باشد.

در این طرح، اعضای کانون دانشجویی هلال احمر استان قم بدون هیچ چشمداشت مادی و تنها برای رضای خداوند اقدام به این کار می کنند در حقیقت به نوعی ایثارگری کرده که باعث نجات جان بسیاری از افراد نیازمند به خون و فرآورده های آن می شود.

برگزاری همایش گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قم
با همکاری اعضای کانون هلال احمر دانشگاه آزاد قم همایش روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

 همایش روز دانشجو و مراسم سوگواری شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با مشارکت اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی قم و با حضور استاد فرهنگ برگزار شد.

براساس این گزارش، در این همایش که به مناسبت روز دانشجو، در تالار امام خمینی برگزار شد، اعضای کانون دانشجویی هلال احمر استان قم و با مشارکت کانون میزان، انجمن علمی و حقوقی دانشگاه آزاد اقدام به برگزاری این برنامه فرهنگی کردند.

در این مراسم بزرگداشت، که با استقبال دانشجویان اجرا شد، مسوولان از جمله معاون امور جوانان و کارشناس دانشجویی هلال احمر نیز حضور داشتند.

همچنین، اجرای برنامه های مذهبی متنوع از جمله مرثیه خوانی سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، برگزاری مسابقات جذاب و سخنرانی استاد فرهنگ از بخش های مختلف این همایش دانشجویی بود.


اردوی توان افزایی اعضای کانون های دانشجویی قم برگزار شد

همزمان با روز دانشجو، اردوی نشاط و پویایی با هدف توان افزایی ویژه اعضای فعال و جدید کانون های دانشجویی هلال احمر سراسر استان قم به تفکیک خواهران و برادران برگزار شد.

 معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری اردوی توان افزایی اعضای فعال کانون های دانشجویی خبر داد.

محمد مصباحی بیان کرد: با هدف توان افزایی و افزایش روحیه امدادی اعضای جدید و همچنین تشویق فعالان کانون دانشجویی برادران برنامه اردویی کوهپیمایی در ارتفاعات توچال اجرا شد.

وی افزود: در این اردو که با مشارکت جمعی از اعضای فعال و جدید در کانون های دانشجویی برگزار شد، جوانان ضمن پیمودن مسافتی کار گروهی و همکاری و دوستی را تمرین کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در این برنامه اردویی، اعضا ضمن مشارکت در برنامه های جنبی و مسابقات تیمی، به تحکیم دوستی و توان افزایی آماده ی ادامه فعالیت های بشردوستانه و امدادی در کانون های دانشجویی هلال احمر شدند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی