مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود. کتاب محصول تجربه‏ های بشری و خلاقیت‏های ذهنی و آموخته ‏‏های دراز مدت انسان است.تلاش برای ایجاد فرهنگ در حوزه کتابخوانی باید از دوران کودکی آغاز شود، از این رو طرح پند مهربانی همزمان با شراسر کشور در ساتان قم با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاون امور جوانان هلال احمر قم در یکی از مهد کودک های تحت پوشش کانون غنچه های هلال احمر اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با اشاره به اینکه، سهم کتاب در انتقال دانش ‏ها، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است. گفت: باید کودکان و نونهالان را با اجرا یطرح های جذاب  به سمت مطالعه هدایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه، یکی از مشکلات و کاستی‏ های جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است. بیان کرد: این نقیصه، ریشه ‏ها و علت‏های مختلفی می‏تواند داشته باشد که شاید در رأس آن‏ها «عدم احساس ضرورت» است. تا وقتی انسان در وضعیت نیاز قرار نگیرد، در پی رفع آن نخواهد بود. از این رو، این اهمیت باید از همان کودکی به بچه‏ ها آموزش داده شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: طرح پند مهربانی گوشه‏ ای از به اهداف رساندن این رسالت است، که با برگزاری برنامه های متنوعی اهمیت این امر نشان داده شده است.


مصباحی افزود: در طرح پند مهربانی، طرح بازدید از کتابخانه های سطح شهر با همت مدیر مهدکودک ملائک، مهدکودک بیمارستان حضرت معصومه (س) و مهدکودک پرنیان اجرایی شد.

وی گفت: در این طرح اعضای کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر با محیط کتابخانه و مسائل مربوط به نگهداری کتاب آشنا شدند و در محیط کتابخانه نیز اقدام به نقاشی نمودند تا بیشتر به این فضا آشنا شوند. و در نهایت هم به غنچه ها به رسم یادبود کتاب‏هایی اهدا شد.

بر اساس این گزارش، معاون امور جوانان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بین کودکان حاضر شدند و با هماهنگی مراکز پیش‏ دبستانی متین، بهار و بنت الهدی طرح پند مهربانی برگزار شد.

در این طرح، محمد مصباحی به همراه حجه ‏الاسلام علامه مهری، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه و کارشناس کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر حضور داشتند و با کتابخوانی در بین کودکان عضو کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر، کودکان را به اهمیت این مسأله آشنا کردند.

 برپایی نمایشگاه کتاب به منظور ترغیب کودکان به کسب مهارت خواندن و گوش دادن فعال و نیز ترویج کتابخوانی در بین کودکان از دیگر برنامه های اجرایی طرح توسط مربیان مراکز تحت پوشش کانون غنچه های هلال احمر در قم بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی