مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

یک بار دیگر ماه محرم فرا رسید و عاشقان حضرت سید الشهدا علیه السلام و جوانان هلال احمر استان قم در قالب هیات رهروان حضرت علی اکبر (ع) امسال با اجرای طرح های نو به گرامیداشت مقام سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش پرداختند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و ماه محرم از سیاه پوشی مرکز امور جوانان هلال احمر خبر داد و اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم اعضای هیات رهروان حضرت علی اکبر (ع) همچون سنوات گذشته، با شور و شعور حسینی به ابراز ارادت به خاندان کرامت پرداختند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در این راستا و پس از برگزاری جلسه هماهنگی عوامل اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال پویش #هر جوان هلال احمری یک خادم حسینی و #ما ملت امام حسینیم با همین عناوین در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آغاز به کار کرد.

وی افزود: اعضای کانون غنچه های هلال احمر اقدام به سیاه پوشی مهد خود کردند و برنامه های فرهنگی نیز در حسینیه مجازی که همان صفحات شبکه های اجتماعی جوانان هلال احمر است آغاز و همچنین اجرای طرح #نذر_سلامت با حضور اعضای کانون های جوانان و دانشجویی هلال احمر قم از شب نخست محرم در محل برگزار مراسم هیات های بزرگ استان آغاز شد.

مصباحی بیان کرد: بر این اساس، در نشست اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال مقرر شد این طرح با مشارکت داوطلبانه اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان قم انجام شود، که هیات های بزرگ سراسر استان طبق دستورالعمل این طرح تحت پوشش قرار گرفت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: در طرح نذر سلامت، با توجه به شیوع کرونا، جوانان در هیات ها اقدام به ارائه خدماتی همچون؛ تب سنجی، غربالگری، توزیع ماسک و ضدعفونی مکان ها قبل و بعد از مراسم می کنند و همچنین تاکید بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ارائه توصیه های بهداشتی به مردم از دیگر اهداف این طرح است.

وی همچنین از تفاوت اجرای مراسم عزاداری و نذر همه ساله هیات رهروان حضرت علی اکبر (ع) در روز هشتم محرم خبر داد و گفت: فراموش نکرده ایم که هیات رهروان حضرت علی اکبر (ع) سال های سال با تاسی از کرامت این خاندان، ضمن اقامه دسته عزاداری به میزبانی بانیان خیر شاهد برپایی سفره نذری اطعام عزاداران حسینی بودیم، اما امسال، سالی متفاوت برای همه عاشقان حضرت حسین علیه السلام است، و این بار مهربانی شیعیان عزادار را در سایه ی کرامت خامس آل عبا با آسیب دیدگان کرونا تقسیم می کنیم.

مصباحی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا سفره نذری هیات جای خود را به طرح همدلانه جمع آوری نذورات داده و با این جایگزینی نذرهای حسینی را به خانواده های نیازمندان اهدا میکنیم، لذا از تمام بانیان خیر و همکاران و اعضایی که مایلند در طرح همدلانه تامین و اهدای سبد کالایی ویژه خانواده های کم برخوردار مشارکت کنند، درخواست میکنیم مبلغ نذری مورد نظر خود را به مسولان کانون های حوزه جوانان تحویل نمایند.

 

 

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی