مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: اصل بشردوستی، حضور انسانی در حوادث و بحران‌ها در مسیر نجات جان افراد است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر محمد گل فشان در حاشیه مانور دورمیزی ساعت صفر جهت تیم های پشتیبانی و حمایت های روانی اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: فعالیت‌های بشردوستانه در حوزه جوانان باید براساس فرهنگ اسلامی وانسانی و نوع دوستانه پیش رود.

وی بیان کرد: اصل بشردوستی، حضور انسانی در حوادث و بحران‌ها در مسیر نجات جان افراد است و باید در موقعیت‌های مختلف از چنین آمادگی برخوردار باشیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: قمی ها در حوزه های مختلف پیشتاز بوده اند و در حوزه ساعت صفر جز اولین ها هستند که این اقدام را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم آمادگی جوانان در حوادث مختلف به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد و این گونه برنامه ها نوید بخش اقدامات موثر و مثبت برای حوادثی باشد که احتمال وقوع آن در کشور وجود دارد.

گل فشان اظهار داشت:موضوعات امدادی از اهمیت زیادی برخوردار است و جوانان در این حوزه به عنوان اعضای بشر دوست هستند، اصل بشردوستی بر پایه کمک به دیگران استوار است و بهترین زمان، موقع حوادث است.

وی گفت: جوانان قبلا در قالب تیم های امدادی در بحران ها حضور پیدا می کردند و حضور جوانان به خوبی در این حوادث دیده نمی شد، قرار است طرحی ارائه شود تا تیم جوانان و امدادی، شکل جدیدی از تیم های امدادی را ایجاد کنند و این فرصت مهمی در اریابی فعالیت ها و خدمات است که باید با برنامه‌ریزی منسجمی به خوبی انجام شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: بهترین و حساس ترین زمان در خدمت رسانی و فعالیت‌های بشردوستانه، حضور در ساعات اولیه حوادث باشد و حوزه امداد درخشش خوبی در این عرصه دارد و باید امدادگران اقدامات موثری داشته باشند.

وی بیان کرد: حوزه جوانان بسیار وسیع است و فعالیت های بشردوستی که دامنه گسترده ای در موقعیت‌های مختلف جامعه دارد بر مبنای همین فرهنگ اسلامی و انسانی و نوع دوستانه است.

گل فشان عنوان کرد: امیدواریم این تلاش های ارزنده جوانان مورد توجه مسئولان نظام واقع شود، اخیرا نمانیدگان مجلس از حوزه جوانان بازدید کردند و فرصت خوبی پیدا کرده ایم فعالیت‌ها را معرفی کنیم و امیدواریم بتوانیم ردیف خوبی در بودجه رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس خودشان پیش قدم شدند و با صحبت های انجام شده یک ردیف مستقل برای بودجه 1400 برای جوانان طرح موضوع شد و امید است اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: حوزه جوانان اولین حوزه مورد توجه قشر جوان است و به طور مستقل کار می کند و با برنامه ریزی و تدابیر لازم بر آنیم روزهای خوبی را در پیش رو داشته باشد و اعتبار مستقلی دریافت کند.

 


آمادگی هلال احمر در بحران‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم خدمت رسانی است/اقدامات پدافند غیرعامل قبل از بحران شکل می گیرد

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم گفت: آمادگی هلال احمر در بحران‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم خدمت رسانی است.

 مهندس مهدی متقیان در حاشیه مانور فرضی و آماده باش تیم های پشتیبانی و حمایت های روانی اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا در قم اظهار داشت: افتخار ما این است که در استان قم همدلی و همراهی کارها را پیش برده و این همدالی ها در بحران ها بسیاری از معضلات را که می‌تواند مشکلات اجتماعی را به وجود بیاورد مدیریت می کند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم افزود: در پدافند غیر عامل یک اصل مهم داریم که شامل این موضوع مهم است که اقدامات پدافند غیرعامل قبل از بحران شکل می گیرد و در زمان بحران کار ما کمتر است.

وی تصریح کرد: آمادگی هلال احمر در بحران‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم خدمت رسانی است و این رزمایش بر عهده در حوزه جوانان بود و پشتبان این آن نیز ارتباطات و زیرساختها در پیشبرد عملیات‌هاست.

متقیان خاطرنشان کرد: رزمایش هایی نیز فی بداعه انجام شد که در آن باید قطع برق مرکز مدیریت و سینگال رسانی به سیستم های موازی و جایگزین ارزیابی شود.

وی بیان کرد: اگر سیستم های اطلاع رسانی دچار اختلال شود همه عملیات دچار اختلال می شود، خوشبختانه این رزمایش انجام شد امید است مشکلات به صورت واقعی ایجاد نشود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم گفت: اما وضعیت دنیا را که می بینیم به سمتی نمی رود که بحرانی نداشته باشم و قطعا بحران های مختلفی در سراسر دنیا ایجاد می شود و ایران مستثنی نیست و چه خوب است زمانی که بحران داریم آمادگی ها بالا باشد.

وی افزود: یکی از کانون ها که میتواند اثر بحران را کم کند هلال احمر در حوزه حانان و امداد و نجات است و مدیریت عالی آن تلاش خوبی در این عرصه داشته است و آقای گل فشان از افتخارات قم است که در سطح کشور به خدمت رسانی می پردازد.

متقیان عنوان کرد: ما از این ظرفیت و تعامل و همراهی و حضور گل فشان در سطح مدیریتی استفاده می کنیم تا کارها را به خوبی پیش ببریم.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی