مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

دوره آموزشی طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ در راستای انجام مأموریت خدمات بشردوستانه و عام المنفعه و در جهت اجرای برنامه های توانمندسازی جوانان و بهره گیری از ظرفیت های بین بخشی و فرابخشی، پیرو تفاهم نامه ای که مابین جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد؛ دوره آموزشی «طرح ملی یاس» ( یاران آسیب ستیز) با حضور ۴۲ نفر از بانوان آسیب پذیر ۳۰ تا ۴۰ سال مددجو و تحت حمایت کمیته ی امداد در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، این دوره به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم و با همکاری کمیته ی امدادامام خمینی (ره) و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم برگزار شده است.

در این دوره، عناوین آموزشی؛ امداد و کمک های اولیه، پیشگیری از اعتیاد، خودآگاهی، کنترل خشم، مدیریت استرس و تاب آوری به تعداد ۴۲ نفر از بانوان آسیب پذیر ۳۰ تا ۴۰ سال مددجو و تحت حمایت کمیته ی امداد امام خمینی (ره) آموزش داده می شود.

طبق دستورالعمل های سازمان جوان مقرر شده است این افراد به عنوان اعضای اصلی و شاخص طرح ملی یاس در خانه های هلال مرکز و حاشیه ی استان و در راستای اهداف امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر به فعالیت بپردازند.

لازم به ذکر است؛ این طرح به جهت ارتقاء عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی دختران مجرد آسیب پذیر مرکز و حاشیه ی استان، حضور مخاطبین طرح در عرصه های اجتماعی و مشارکت در فعالیت های جمعی و همچنین ایجاد انگیزه در زمینه ی امداد و کمک های اولیه و آشنایی با مدیریت بحران در حوادث و سوانح اجرا می شود.

یادآور می شود؛ در این دوره تعداد ۴۲ جلد کتاب آموزشی امداد و کمک های اولیه در بین اعضای شرکت کننده در کلاس ها توزیع شد. این آموزش ها به مدت سه روز از صبح تا عصر در حال برگزاری است.

گفتنی است در  پایان دوره، هدایایی از سوی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم و معاونت فرهنگی کمیته ی امداد امام خمینی (ره) به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی اهدا خواهد شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی