مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

در راستای انجام مأموریت خدمات بشردوستانه و عام المنفعه و در جهت اجرای برنامه های توانمندسازی جوانان و بهره گیری از ظرفیت های بین بخشی و فرابخشی، پیرو تفاهم نامه ای که بین جمعیت هلال احمر و کمیته امداد منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، نشست اجرای «طرح ملی یاس» ( یاران آسیب ستیز) با حضور معاون فرهنگی کمیته ی امداد استان قم، معاون امورجوانان جمعیت استان قم، کارشناسان تسهیلگر از جمعیت و کمیته ی امداد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آموزش های امداد و کمک های اولیه، مهارت های زندگی ،مشاوره و همچنین آسیب های اجتماعی برای تعداد ۴۰ نفر از بانوان آسیب پذیر ۳۰ تا ۴۰ سال مددجو و تحت حمایت کمیته ی امداد به مدت سه روز از صبح تا عصر در مجتمع آموزشی ولایت واقع در بلوار ۱۵ خرداد و با همکاری کمیته ی امداد و معاونت امور جوانان استان انجام شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد؛ طبق توافقات این جلسه معرفی این بانوان توسط کمیته امداد استان و آموزش و سازمان دهی آن ها توسط امور جوانان جمعیت استان انجام می شود.

محمد مصباحی در این خصوص اظهار کرد:  این افراد در گروه های پنج نفره به عنوان اعضای اصلی و شاخص این طرح در خانه های هلال مرکز و حاشیه ی استان و در راستای اهداف امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر به فعالیت بپردازند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این طرح به جهت ارتقاء عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی دختران مجرد آسیب پذیر مرکز و حاشیه ی استان و و همچنین حضور مخاطبین طرح در عرصه های اجتماعی و مشارکت در فعالیت های جمعی و همچنین ایجاد انگیزه در زمینه ی امداد و کمک های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح؛ از ظرفیت بانوان مددجوی کمیته امداد  به عنوان نیروهای داوطلب خانه های هلال و از ظرفیت موجود در جمعیت در زمینه ی نظام آموزشی و توانمندسازی این افراد برای ارائه ی آموزش به دیگران در خصوص شیوه های مواجهه با بحران ها و بلایای طبیعی، روش های پیشگیری مؤثر از آسیب های اجتماعی در مناطق کم برخوردار و حاشیه ی شهرها با ساماندهی افراد آموزش دیده در خانه های هلال سراسر کشور استفاده خواهد شد.

گفتنی است؛ با این شیوه و با تحقق اهداف فوق در خانه های هلال می توان با کمترین هزینه تیم های واکنش و فعالیت های اجتماع محور امدادی را ساماندهی کرد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی