مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

آیین اختتامیه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» توسط سازمان جوانان هلال احمر با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس، دکتر همتی رئیس جمعیت هلال احمر و دختر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مرکز همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در در "آیین اختتامیه جشنواره رفیق خوشبخت ما"، مدیرعامل و معاونان جوانان و امداد و نجات به همراه جمعی از  اعضای معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم حضور یافتند.

دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار کرد: حضور اعضای جمعیت هلال احمر در جامعه، تبلور حضوری سازمان یافته و مسئولیت پذیر به نظر می‌آیند که برای همه کارها پیشتاز و پیش آهنگ هستند.

وی افزود: در سازمان های مردم نهاد همچون جمعیت هلال‌احمر، سنت های الهی سرجای خودشون هستند و با ایمان به این موضوع می دانیم که هیج کس به کسی ظلم نمی کند و همیشه انسان دوستی محور ذهن ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جمعیت هلال احمر باید متکی به حرکت های مردم نهاد حرکت کنیم تا از سویی روحیه پاک سازی، خلاقیت، توانمندسازی، مهارت آموزی و روحیه خدمت گذاری در محیط پاکیزه و از سویی امدادرسانی در شرایط سخت را قدرشناسی کنیم.

وی افزود: سازمان جوانان و جمعیت هلال احمر با رویکرد خدمت گذاری به مردم باید حرکت کنند چراکه سایر دستگاه‌ از جمله بسیج با همین رویکرد تشکیل شده اند.

قالیباف با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم در هلال احمر دغدغه های مسئولینش برای حفظ و ارتقای اعتماد مردم باشد چراکه هیچ سرمایه اجتماعی مهم‌تر از اعتماد نیست، اظهار کرد:  در واقع با مردم کار کردن یعنی اعتماد که باید برای حفظ و ارتقای آن کوشید، در کنار این اعتماد، رضایت مردم هم باید باشد تا همه خانواده‌ها و جوانان عضو این جمعیت با رضایت از عملکرد خودشان فعالیت کنندکار زیبایی در این جشنواره انجام شد و خوب است که اقدامات جوانان هلال احمر به درستی و بدون اغراق برای مردم و دیگر جوانان هم روایت شود.

دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این آیین احمر با تاکید براینکه سردار سلیمانی به گردن همه ایرانی ها حق دارد اظهار کرد: ما به سختی می‌توانیم این دلاوری‌ها را جبران کنیم، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برای زنده نگه داشتن یاد و نام آن بزرگوار با برگزاری "جشنواره “رفیق خوشبخت ما”با دریافت ۴۳هزار اثر در ۱۵ رشته اتفاق خوبی را رقم زد.

همتی با اشاره به اینکه سازمان جوانان یکی از درگاه‌های اصلی ورودی هلال احمر است گفت: اعضای جوان ما ۵۰ درصد از اعضای دو میلیونی این جمعیت را تشکیل می‌دهند؛ در واقع همه اعضای جوان این سازمان در همه‌ی بخش‌ها همچون دانشجویی، طلاب و دیگر قشرها در قالب پیکره اصلی هلال‌احمر به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی سازمان جوانان را منشا خدمات اجتماعی-فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: شاید امسال جزو معدود سال هایی باشد که بحران‌های بزرگ کم بوده است اما جوانان هلال‌احمر در اصلی ترین موضوع کشور یعنی کرونا از جان خود گذشتند و تلاش‌های ارزنده‌ای را داشتند، آنها در بحث مبارزه با کرونا کنترل ورودی و خروجی های داخل کشور را بر عهده داشتند و بیش از ۲۱ میلیون نفر با تلاش همین جوانان داوطلب غربالگری شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر به نوروز سال 1400 اشاره کرد و گفت: غربالگری ۱۰۰ مبدا ورودی در آستانه  عید  به جمعیت هلال احمر سپرده شده که انجام تست‌های سریع در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی به عهده این جوانان خواهد بود.

وی در مورد بحث بودجه از مساعدت های دولت قدردانی کرد و گفت: امسال با توجه به مساعدت های دولت و سازمان برنامه بودجه بخشی از کمبودها در انبارهای هلال احمر جبران شد اما هنوز به ایده‌آل ترین حالت که آرامش جامعه را تامین کند نرسیدیم و امیدواریم با حمایت مجلس بخش لجستیک و انبارهای هلال‌احمر برای امدادرسانی در بحران ها تقویت شود، همچنین در حوزه‌های آموزش و راه‌اندازی اردوگاه‌های فرهنگی برای جوانان نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی