مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: کارگاه تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد با حضور 36 تن از اعضای هلال احمر قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی گفت: این کارگاه با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار به مدت 6 روز برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در این کارگاه تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد که شامل ۳ دوره مقدماتی، میانی و تکمیلی بود. 36 نفر از اعضای هلال احمر مشارکت کردند.

مصباحی بیان کرد: دوره مقدماتی، میانی و بخشی از تکمیلی در ۳ هفته متوالی در اسفند ماه برگزار شد و کارگاه تکمیلی فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی در با بیان اینکه در روز پایانی این کارگاه ها، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مشاور جوان استاندار قم از کلاس ها بازدید کردند، گفت: آموزش ها به صورت یک روز کامل از صبح تا عصر برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: تعهد اخلاقی خدمت و همکاری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال‌ احمر از جمله انتظارات از اعضای مشارکت کننده در این دوره است.

وی یادآور شد: محورهای مهم این کارگاه آموزشی موضوعاتی همچون، مفاهیم آسیب‌ اجتماعی و مساله اجتماعی و بحران اجتماعی و فروپاشی اجتماعی و اعتیاد و مبانی و جنبه های زیست شناختی مصرف مواد بود.

 او گفت: همچنین در این کارگاه مباحثی چون استراتژی‌های پیشگیری در کشورهای جهان و ویژگی های روانشناسی دوره نوجوانی و اعتیاد و رویکردهای اجتماعی شدن پیشگیری از اعتیاد ارائه شد.

مصباحی با بیان اینکه طبقه بندی انواع مواد مخدر روان گردان ها و علائم و عوارض و پیامدهای مصرف مواد در ابعاد مختلف با تاکید بر حشیش و ماده محرک شیشه از دیگر مباحث بود، خاطرنشان کرد:  در این کارگاه مباحثی چون باورها و نگرش های غلط در مورد اعتیاد و مواد و اصول 16 گانه پیشگیری اولیه از اعتیاد با تاکید بر عوامل خطر و عوامل محافظ و تبیین خسارت ها و پیامدهای ناشی از مصرف مواد در ابعاد بهداشتی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مطرح شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی