مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

در نشست مشترک مسولان سازمان جوانان و جمعیت هلال احمر استان قم با مسئولان فرهنگی مسجد مقدس جمکران، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: همدلی جوانان هلال احمر برای ظهور با مشارکت در پویش عید نو، عهد نو، حرکتی کوچک از سوی هلال احمر در مسیر ارادت به امام زمان(ع) است.

به گزارش روابط عمومی هلال احمر استان قم، دکتر محمد گل فشان در جلسه ای مشترک با مسئولان فرهنگی جمکران اظهار داشت: در بزرگداشت شهید سردار سلیمانی، جشنواره رفیق خوشبخت ما برگزار شد و در ان 105 هزار نفر شرکت کردند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر افزود: فرزند ایشان فرمود در سال جاری کاروان های نیکوکاری به نام شهید سلیمانی را با همراهی هلال احمر انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: ما تمامی آثار را به بنیاد شهید سلیمانی تحویل دادیم و اختتامیه نیز با حضور ریاست مجلس و تجلیل از برگزیدگان انجام شد.

گل فشان بیان کرد: جوانان انقلابی و علاقه مند زیادی در سطح کشور داریم و این فرصت خوبی برای اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع) و آرمان های انقلاب است.

وی اظهار داشت: در سال 83 حجت الاسلام قرائتی هلال احمر را گنج عظیمی خواند که می توان در فرهنگ سازی و تربیت دینی و اخلاقی از آن استفاده کرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: پویشی برای لبخندش، حرکتی کوچک از سوی هلال احمر در مسیر ارادت به امام زمان(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این پویش این است که برای امام زمان(عج) چه باید کرد تا لبخندی بر لبان ایشان بنشانیم و با ترک گناه و قدم خیر چنین اتفاق زیبایی رقم بخورد.

گل فشان گفت: در هلال احمر پویش درخت برای زندگی در روز درختکاری برگزار و مورد نظر رهبری واقع شد، خوشبختانه رهبر معظم انقلاب نظر مثبتی به سازمان دارند.

وی افزود:این ها تاثیرات زیادی در جامعه دارد و باید جشنواره های مختلفی برگزار کنیم تا آثار ارزشمندی ارسال شود، در این باره توانمندی های زیادی وجود دارد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در سال 82 همایش بین المللی با موضوع انتظار صلح جهانی برگزار شد که دو کتاب سپیده و سحر به عنوان خروجی جشنواره منتشر شد، در این همایش به زیبایی جایگاه ولی عصر(عج) را در صلح جهانی نشان دادیم.

وی تصریح کرد: در همان سال تعداد زیادی از جوانان هلال احمر کشور را به مسجد مقدس جمکران بردیم و در مراسمی به تعداد سالهای تولد حضرت اقا، 255 کبوتر در صحن جمکران آزاد کردیم.

گل فشان عنوان کرد: یک میلیون عضو در هلال احمر حضور دارند که با خانواده‌ها یشان تعداد کثیری‌می شود و اگر خانواده ها و فرزندان به فکر کردن در مورد امام زمان(عج) بپردازند چه اثرات مثبتی در جامعه شاهد خواهیم بود.

در این جلسه محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز گفت: ظرفیت قوی در سازمان جوانان وجود دارد و با توجه به اینکه خانه اصلی اقای گل فشان قم است می توان از پتانسیل بسیار قوی در حوزه مهدویت با حضور نیروهای جوان در سطح کشور استفاده کرد.

وی بیان کرد: برنامه های متعددی با موضوع مهدویت در هلال احمر شکل گرفته است و در این باره پویش های خوبی داشته ایم.

وی عنوان کرد: می توان از ظرفیت شبکه مجازی نیز بهره گرفت و به معرفی جشنواره های مرتبط با مهدویت پرداخت در این باره استقبال زیادی از جوانان اتفاق افتاده است و برنامه دارای انعکاس زیادی بوده و توانمندی های فراوانی نیز در میان جوانان دیده شده است.

بهرامی تصریح کرد: به واسطه حضور جوانان و جامعه هدف گستره ای که داریم باید بتوانیم قابلیت ها و موضوعات مهمی چون مهدویت را در قالب جشنواره های مختلف توسعه دهیم و از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تعامل میان سازمان هلال احمر و مسجد مقدس جمکران در تبیین برنامه‌های مختلف با موضوع مهدویت اظهار داشت: در سال جاری نامه ای برای مقام معظم رهبری  تنظیم کرده ایم و پیشنهاد دادیم در سال 1400 رویکرد مهدوی نیز در شعار سال داشته باشند.

وی افزود: در بیانیه دوم اقا نیز موضوعات مهمی برای ظهور اقا و امیدآفرینی قرار گرفته است که می تواند ظرفیت بسیار مهمی در تبیین فرهنگ مهدوی در جامعه باشد.
حجت الاسلام حسین آبادی عنوان کرد: وقتی شرایط کرونایی رقم خورد، استیصال بشر از درمان، زمینه‌ای ایجاد کرد تا توجه بیشتری به موضوع مهدویت و منجی شود.

وی تصریح کرد: در سه محور باید کار فرهنگی شود که محور اول مربوط به همدلی برای ظهوراست، وقتی رهبری همایش همدلی و مواسات را قرار دادند و در این زمینه اتفاقات خوبی اقتاد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: یکی از محورها نیز استغاثه از اقا و متوصل شدن به منجی است، همچنین دشمن شناسی در ارتباط با مهدویت نیز از دیگر محورهاست.

وی گفت: در مورد همدلی برای ظهور کمپینی با شعار مرا عهدی است با جانان برگرفته از اشعار حافظ و هشتک عید ما عهد ما تشکیل شده است، ما بر آنیم عید را به خانه های مردم ببریم.

حجت الاسلام حسین آبادی افزود: همچنین بسته هدیه ویژه کودکان و نوجوان آماده شده و در قالب با تو عهد می بندیم ارائه می شود.

وی بیان کرد: یکی از راهبردهای تعجیل در امام زمان همدلی میان شعیان است  و در این باره نذر همدلی با مشارکت حزب الله لبنان داشتیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: ظرفیت جوانان هلال احمر در این حوزه بسیار قابل توجه است، یکی از بهترین و قوی ترین شبکه های عملیاتی سازمان جوانان هلال احمر است و از این فرصت برای حمایت از کمپین  و فراگیری آن استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: تولیداتی زیرمجموعه کمپین انجام می شود و فیلم و موشن گرافی و انیمنشن و بخش ادبی تولید می شود، همچنین در استقاثه نیز شب نیمه شعبان ساعت 21 با مشارکت استان های مقدس و بقاع متبرکه و مجموعه بین المللی المصطفی و حزب الله دعای شاخص در استقاثه به مهدویت رقم می خورد.

حجت الاسلام حسین آبادی گفت: برگزاری جشنوارها در رشته های مختلف از جمله ظرفیت هایی است که از آن استفاده می کنیم، می تواند اردوهای متعددی شکل بگیرد و پرچم گردانی شود همچنین معرفی افراد شاخص در حوزه مهدویت نیز از جمله دیگر رویکردهاست.

وی افزود: تقدیر از فعالان مهدوی تا سال 1400 برگزار می شود و در حوزه جشنواره ای نیز فرخوانی را اعلام می کنیم، شروع جشنواره از شب میلاد است و دریافت آثار تا رمضان واختتامیه 9 ربیع روز تاجگذاری خواهد بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی