مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

حضور جوانان در طرح‌های نوروزی هلال احمر استان قم

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹ ق.ظ

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 5 تیم عملیاتی هلال احمر لحظات تحویل سال نور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را پوشش خواهند داد.  

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی با اشاره به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی در سه بخش امداد و نجات، جوانان و داوطلبان گفت: طرح‌های نوروزی هلال احمر از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین با حضور جوانان، امدادگران و داوطلبان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: 7 تیم عملیاتی در قالب تیم‌های مستقر در پایگاه‌های سطح استان و واکنش سریع و استفاده از دو خودروی امداد و نجات به صورت شبانه‌روزی به صورت آماده باش بوده و خدمات امدادی ارائه خواهند داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در اجرای این طرح 750 امدادگر و نجاتگر به صورت 30 نفر روز در پایگاه‌ها و محورهای مواصلاتی استان به حادثه‌دیدگان امدادرسانی می‌کنند.

بهرامی تصریح کرد: هموطنان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری ندای امدادی 112 حوادث جاده‌ای، کوهستان و سایر حوادث دیگر را اعلام و همچنین در صورت نیاز به خدمات امدادی می‌توانند از این خدمات به صورت شبانه‌روزی بهره‌مند شوند.

وی به اشاره به اجرای طرح آمران سلامت و ناظران سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی بیان کرد: این طرح با مشارکت معاونت‌های جوانان، امداد و نجات و داوطلبان اجرا می‌شود که در اجرای این طرح 700 امدادگر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به صورت 35 نفر روز به زائرین و مجاورین خدماتی در قالب آموزش‌های بهداشتی، ترغیب و تشویق مردم به استفاده از ماسک ارائه می‌کنند و همچنین نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف در سطح شهر نیز در طرح شهید سلیمانی که در قالب طرح ناظران سلامت می‌باشد توسط امدادگران اجرا می‌شود.

بهرامی به پوشش امدادی تحویل سال نو در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در لحظات تحویل سال نو 5 تیم عملیاتی و 50 امدادگر به همراه 6 دستگاه آمبولانس و خودروی نجات پوشش امدادی این اماکن مقدسه را برعهده خواهند داشت.

وی بیان کرد: 400 نفر از جوانان نیز به صورت 20 نفر روز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) طرح آمران سلامت و ناظران سلامت را اجرا خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: ۷۰ نفر از داوطلبان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به منظور اجرای طرح آمران سلامت مستقر هستند و همچنین به صورت مستمر در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و محلات مختلف طرح ناظران سلامت را اجرا می‌کنند.

بهرامی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌هایی که توسط معاونت امور داوطلبان به مناسبت عید نوروز اجرا می‌شود، طرح ملی فرشتگان رحمت است گفت: در این طرح که به همت خیرین و داوطلب به منظور کمک به بیماران نیازمند و صعب‌العلاج تحت پوشش هلال احمر اجرا می‌شود، سبدهای معیشتی تهیه و با حفظ کرامت انسانی به آنها اهداء خواهد شد.

وی افزود: سومین مرحله از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت به همت خیرین و داوطلبان به مناسبت عید نوروز اجرا می‌شود که در این طرح 2000 سبد معیشتی در قالب بن‌های خرید به خانواده‌های نیازمند متاثر از بیماری کرونا و صعب‌العلاج اهداء می‌شود که این طرح تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

بهرامی خاطر نشان کرد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی استان قم و ستاد تهران داروخانه هلال احمر در روزهای تعطیل به صورت آنکال در خدمت هموطنان می باشد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی