مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از امضای تفاهم نامه اجرای نهضت ملی ترویج ازدواج آسان(نمتا) و بهبود نرخ جمعیت میان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مدیران موسسه کشوری خیریه الزهرا(س) در قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت  هلال احمر، همزمان با میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، تفاهم نامه مشترک در خصوص ازدواج آسان با حضور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مدیران موسسه کشوری خیریه الزهرا سلام الله علیها در قم امضا شد.

دکتر محمد گل فشان اظهار داشت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دارای هزاران کانون جوانان و دانشجویان و طلاب و صدها هزار عضو و داطلب ظرفیت بالایی در تشویق قشر جوان به فعالیت های اثربخش و رفع چالش ها به خصوص کاهش نرخ جمعیت است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: موسسه الزهرا(س) نیز دارای 31 سال تجربه فعالیت‌های نیکوکارانه به خصوص در امر تسهیل ازدواج است و این موسسه مدتها با ارائه طرح جهادی نهضت ملی ترویج ازدواج آسان وارد میدان شده و در 31 استان و 400 شهر و 4000 مسجد برنامه های خود را هدف گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: انعقاد این تفاهم نامه فرصت های بالنده ای را در تحقق اهداف ازدواج آسان و بهبود نرخ جمعیت ایجاد می کند، با توجه به ریزش روزافزون جمعیت در کشور و کاهش آمار ازدواج و افزایش نرخ طلاق و تغییر سبک زندگی، شاهد کاهش شدید و رو به وخامت جمعیت نسل جوان در کشور بوده ایم و براین اساس ضرورت دارد همکاری و همراهی در جهت تسیهل ازدواج آسان و پایدار صورت بگیرد.

گل فشان بیان کرد: براساس فرمایشات مراجع عالی قدر و نخبگان کشور چنان چه علاج فوری در مورد این معضلات انجام نپذیرد در آینده به پدیده لاعلاجی مبتلا خواهیم شد، به طوری که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات مکرر خویش هشدارهای جدی نسبت به آن داده اند.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس این تفاهم نامه در جهت ترویج سنت حسنه ازدواج آسان و پایدار و بهبود نرخ جمعیت با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز آینده کشور تنظیم و امضاء شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خصوص اقدامات سازمان جوانان هلال احمر در تحقق مفاد این تفاهم نامه گفت: ارائه امکانات موجود در استان ها اعم از نیروی انسانی و اماکن در اختیار سازمان جوانان و استفاده از ظرفیت های موجود در هلال احمر و برگزاری همایش ها و جشنواره ها و تولید محتوا و اردوهای آموزشی پیش از ازدواج و استفاده رایگان زوج های جوان از اقامتگاههای تفریحی سازمان بخشی از اقدامات است.

وی عنوان کرد: همچنین همکاری در جهت فرهنگ سازی ازدواج آسان و پایدار در بین اعضا و داوطلبین جوان و کمک به فرهنگ ترویج فرزند آوری با در نظر گرفتن مشوقهای مادی و معنوی در بین اعضا و داوطلبان متاهل و همکاری با دفاتر نمایندگی موسسه و طرح نمتا از جمله این اقدامات است.
گل فشان تصریح کرد: از اقدامات موسسه نیز در اختیار دادن امکانات اعم از تسهیلات و آموزشها و مشاوره ها و تامین جهیزیه و تهیه سالن برای برگزاری مراسم عقد و عروسی و همکاری با معاونت های هلال احمر در کشور برای ارائه خدمات در ازدواج آسان و حمایت از اعضای داوطلب در طرح شهید سلیمانی است، همچنین اقدامات مشترکی نیز با استفاده از بودجه های رسمی و مردمی در تحقق این تفاهم نامه انجام می شود.
گفتنی است، این تفاهم نامه میان دکتر محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر و سید تقی امامی مدیر موسسه الزهرا منعقد شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی