مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

عضو کانون جوانان بخش خواهران معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در ارتباط با فعالیت و اوقات فراغت جوانان، کمبودهایی دیده می شود، اما جوانان پای کار هستند.

 فاطمه برزگر بفروئی ضمن معرفی خود در خصوص فعالیت‌هایش اظهار داشت:  متولد سال ۱۳۷۲ دارای مدرک لیسانس فناوری اطلاعات و عضو کانون جوانان بخش خواهران معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم هستم.

 دبیر کانون جوانان خواهران جمعیت هلال احمر استان قم افزود: بنده دارای گواهینامه‌های دوره مقدماتی و تکمیلی کمک‌های اولیه، دوره آمادگی در برابر مخاطرات و دوره مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه تربیت کادر متخصص می باشم.

وی با اشاره به سوابق تلاش های خود تصریح کرد: همچنین گواهینامه دوره‌هایی همچون نشست علمی حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا، همایش علمی تمنا، دوره طرح ملی ایمنی و مسافرین نوروزی، دوره مهارت های پایه داوطلبی، دوره مقدماتی مروجین بشردوستی، دوره مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد تربیت کادر متخصص 2، دوره ویندوز مقدماتی، دوره فن ورز داروخانه، دوره پایه داوطلبی، دوره مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی و آموزش مقدماتی تیراندازی با تفنگ و تپانچه بادی را اخذ کرده ام.

برزگر بفروئی با اشاره به فعالیت‌های اجرایی در هلال احمر نیز بیان کرد: ساخت کلیپ از هیئت‌های عزاداری محرم، ساخت کلیپ ماهانه از برنامه های اجرا شده، شرکت در مانور امدادی، شرکت در مسابقات رفاقت مهر کشوری، حضور در طرح آمران سلامت، شرکت در شیفت‌های نوروزی و طرح اهدای خون، حضور در اردوی کشوری نشاط و امید انزلی و اردو‌های تفریحی و توان افزایی برج میلاد،کویر مرنجاب، مشهد از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افتخار حضور در برگزاری جشن در مرکز توان بخشی و بهزیستی، فراخوان عضویت و کارگاه آشنایی با صلیب سرخ، شرکت در برنامه های داوطلبانه و خیرخواهانه جمعیت هلال احمر استان قم، حضور در دوره طرح امداد و نجات منتظران ظهور (عج) در نیمه شعبان، شرکت در بسته بندی اقلام آسیب دیده در زلزله و شرکت در مسابقات رفاقت مهر استانی داشته ام.

عضو کانون جوانان بخش خواهران معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: حضور در طرح ملی ایمنی و مسافران نوروزی چند سال متوالی و به عنوان رابط آمار، شرکت در مسابقات اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت و کسب رتبه دوم، شرکت در دوره المپیاد آماده طرح ملی دادرس، بسیج فعال حوزه خواهران با عنوان حکم مسئول آماده و پشتیبانی، شرکت در شیفت های امدادی محرم، شرکت در نمایشگاه تخصصی کودک با عنوان " کودک توانای سرزمین من" و دبیر مجمع استانی از جمله فعالیت‌هاست.

وی در مورد آغاز فعالیت‌هایش افزود: من در سن ۱۸ سالگی وارد هلال احمر شدم و در ابتدا فرم عضویت هلال احمر را پر کردم و آغاز فعالیت من، شرکت در جلسات بود ،که با کار آشنا شوم، بعد از آن فعالیت ها به صورت کمک کردن و خدمت‌رسانی شروع شد.

برزگر بفروئی بیان کرد: در حال حاضر دبیر کانون معاونت امور جوانان خواهران و عضو تیم امدادی هلال احمر هستم، فعالیت هایی که در کانون انجام می‌شود بیشتر کارهای فرهنگی از جمله بازدید از خانه ی سالمندان، سر زدن به بهزیستی، جمع کردن هدایا و بسته بندی مواد غذایی ،برای خانواده های کم برخوردار است.

وی تصریح کرد: فعالیت هایی که در اردوها انجام می دهیم برایمان بسیار جذاب است، چون یک نوع رقابت با استان‌های دیگر است و همه تلاش می کنند تا بتوانند استان قم را در رتبه بالا قرار دهند.

دبیر کانون معاونت امور جوانان خواهران عنوان کرد: اعضای هلال احمر بسیار فعالیت می کنند ولی متاسفانه مکانی که برای تفریح اختصاصی وجود ندارد امتیاز خاصی به اعضای فعال داده نمی شود، مانند یک اردوگاه یا ورزشگاه که فقط برای هلال احمر باشد تا اعضا بتوانند به خوبی تمرین کنند و آمادگی خود را همیشه در سطح بالا قرار دهند.

وی اظهار داشت: کسی که می‌خواهد عضو هلال احمر شود باید دارای ویژگی هایی  مانند اخلاق خوب و مردم دوست و دلسوز داشته باشد و کاری که انجام می‌دهد باید از ته دل باشد و هیچ چشم داشتی نباید داشته باشد.

برزگر بفروئی خاطرنشان کرد: کاری که باعث جذابیت هلال احمر برای من بود، بیشتر به خاطر امدادرسانی هلال احمر است، از دیگر فعالیت های کانون بیشتر در مناسبت ها است که ما برای هر مراسم ابتدا جلسه برگزار می‌کنیم و تعیین می‌شود که هر کسی چه کاری را انجام دهد.

وی گفت: ارتباط اعضای شورای اجرایی با بنده ارتباط بسیار نزدیکی است و طرحی که خودم ارائه دادم که با موضوع بسته‌بندی مواد غذایی که در طرح عهد قدیم انجام شد، این برنامه طرحی است که در ماه رمضان با مشارکت و کمک اعضا یک سفره ی ساده برگزار می‌شد.

عضو کانون جوانان بخش خواهران معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: متاسفانه امسال به خاطر کرونا این طرح برگزار نشد، ولی با طرحی که بنده ارائه دادم این طرح به صورت کمک های نقدی بین خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

وی عنوان کرد: در ایام کرونا طرح آمران سلامت را اجرایی کردیم، در این طرح ما در حرم و در ماه محرم و صفر در هیئت ها برگزار می شد، در این طرح ما کار اطلاع رسانی به افراد درباره ی رعایت پروتکل های بهداشتی را انجام می‌دادیم.

برزگر بفروئی تصریح کرد: طرح ناظران سلامت که در آن اعضا به صورت تیم‌های دو نفری به محله‌ها و مغازه‌ها سر می‌زنند، افرادی که مواد ضد عفونی کننده و ماسک ندارند اخطار می دهند و در صورت توجه نکردن به علوم پزشکی اطلاع رسانی می کنند و ما طرح ختم قرآن را برای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار کردیم.وی اظهار داشت: برای اینکه صلح ایجاد شود گذشت لازم است.

 در هلال احمر واقعاً مسئولین برخوردهای بسیار خوب و دلسوزی با ما دارند و حمایتشان دلگرم کننده است.

وی گفت: در طرح نوروزی که ما راهنمایی مسافرین نوروزی را انجام می‌دادیم بنده ۴ سال متوالی شرکت کردم و از من تقدیر و تشکر انجام شد.

عضو کانون جوانان بخش خواهران معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به برخی از فعالیت‌ها در این ایام عنوان کرد: برگزاری جلسات متعدد با اعضا شورا در خصوص تقویت برنامه های مجازی، بسته بندی 1500 بسته شکلات جهت نقاهتگاه بیماران کرونایی در اردوگاه یاوران مهدی به مناسبت اعیاد شعبانیه و تقدیر از حامیان سلامت در بیمارستان شهدا و بیمارستان شهید بهشتی قم از جمله این فعالیت‌هاست. وی ادامه داد: برگزاری مراسم ختم غمگساران جوان در دو مرحله، برگزاری ختم مجازی قران کریم جهت متوفیان ناشی از کرونا، برگزاری مسابقات قرآنی " صفای دل" از مفاهیم قرآن به شکل روزانه در شبکه های مجازی، تهیه سبدهای غذایی از هزینه ها و کمک های اعضا جهت اعضای کم برخوردار کانون جوانان، دلجویی از خانواده  ی متوفیان کرونا و برگزاری مراسم مولودی خوانی میلاد امام حسن مجتبی(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه‌ها در این ایام به شمار می رود.

برزگر بفروئی تصریح کرد: همچنین تجلیل از خانواده شهدا سلامت با حضور پرسنل حوزه جوانان، بسته بندی سبدهای غذایی در طول  ماه مبارک رمضان جهت نیازمندان به همت خیرین استان، انتخابات دبیران مجامع استان، حضور در اردوی جهادی کوه سفید و برگزاری مسابقات فرهنگی و کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه روستاییان، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و برگزاری مسابقات فرهنگی از زندگی حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه های مهم در این ایام بود. وی اظهار داشت: از جمله برنامه ها از سوی معاونت درسال جاری، برگزاری کارگاه اعتیاد با محوریت باورهای غلط در خصوص اعتیاد، شرکت اعضا کانون جوانان در همایش شمیم ریحان در استانداری قم، برگزاری کارگاه مهارتهای زندگی با موضوع بهبود کیفیت زندگی در کرونا و ازدواج آسان، اعزام یک تیم امدادی و پشتیبانی جهت آموزش به پایگاه امداد ی هلال احمر، برگزاری برنامه های ویژه عید غدیر با حضور حاج آقا علامه مسئول دفتر نماینگی ولی فقیه با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرا طرح "نذر سلامت" در هیئت های مذهبی و بنام استان قم دهه اول محرم است.

 

تهیه و تنظیم: ریحانه خلج _ خبرنگار داوطلب

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی