مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون امور جوانان هلال احمراستان قم از آغاز به کار طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) و راه‌اندازی کانون‌های دانش آموزی در مدارس سطح استان آغاز به کار کرد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تفاهم نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و وزارت  آموزش و پرورش در اجرای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) و راه‌اندازی کانون های دانش آموزی در مدارس، آموزش‌های هشت‌گانه طرح دادرس و انجام فعالیت‌های بشردوستانه و عام المنفعه در مدارس سطح استان آغاز شد.

 

وی افزود: در طرح دادرس دانش آموزان در قالب تیم‌های ۱۵ نفره امدادی در هر مدرسه آیتم‌های ۸ گانه امدادی را آموزش می‌بینند.

 

وی ادامه داد: در کانون‌های دانش آموزی، دانش آموزان با اصول و اهداف جمعیت هلال آشنا می‌شوند و در این کانون‌ها جذب، سازماندهی، آموزش و تربیت دانش آموزان به منظور آماده ساختن آنان برای انجام خدمات امدادی، اجتماعی وعام المنفعه مورد نیاز جامعه به ویژه هنگام بروز حوادث مترقبه و غیرمترقبه  انجام می‌شود.

 

معاون امور جوانان هلال احمراستان قم هدف از راه‌اندازی کانون‌های دانش‌آموزی را تقویت حس مشارکت جویی و نیکوکاری بین دانش آموزان و کمک به وفاق و همدلی بین آنان با گروه‌های مختلف جامعه به ویژه افراد نیازمند و آسیب دیده و توسعه مشارکت دانش آموزان در تصمیم سازی‌ها، تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های مربوط به سازمان و کوشش در جهت تبیین و شناساندن وظایف و هدف‌های انسانی جمعیت هلال احمر از طریق برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانست.

 

مصباحی به وظایف تعریف شده در کانون‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای مناسب جهت تحکیم دوستی، صلح و تفاهم در جامعه و در بین اعضا، تلاش برای تسکین آلام بشری و تأمین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها با انجام فعالیت‌های داوطلبانه بشردوستانه از جمله وظایف این کانون‌ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: کانون‌های دانش آموزی در مدارسی که طرح دادرس را اجرا خواهند کرد، افتتاح می‌شود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی