مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: پوسترهای دومین یادواره ملی و بین‌المللی جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی «رفیق خوشبخت ما» و پویش ملی «چلچراغ» با حضور استاندار قم، فرمانده ناجا و فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) رونمایی شد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنواره رفیق خوشبخت ما در سال گذشته همگام با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای برنامه‌های غنی، تحول آفرین و کارآمد برای جوانان و به پاس نکوداشت خدمات کم نظیر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و با هدف آشنایی نسل جوان با سبک زندگی و الگوی رفتاری، اخلاقی و تربیتی مکتب سردار دل‌ها در ابعاد نوع‌دوستی، مردم داری و ساده زیستی در خانواده و جامعه با ابعاد سیاسی، شخصیتی و معنوی شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج فعالیت‌های بشردوستانه متاثر از منش‌های اخلاقی و آرمان های انسانی در میان نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ از خودگذشتگی و بشردوستی این شهید والامقام برگزار شد.



وی افزود: دومین یادواره ملی و بین‌المللی جشنواره «رفیق خوشبخت ما» با هدف تبیین مبانی فکری و بررسی سبک زندگی سردار شهید سلیمانی در راستای اهداف جمعیت هلال احمر در دو برنامه محوری، ۱٦ بهمن‌ماه سال جاری همزمان با شهادت حضرت امام هادی (ع) آغاز به کار کرد.



وی ادامه داد: موضوع بخش نخست این جشنواره تبیین و معرفی جایگاه خدمات داوطلبانه و رفتارهای نوع‌دوستانه در سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی متناسب با اهداف جمعیت هلال‌احمر که تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و کوشش در برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها در ۴ رشته آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی و رسانه و فضای مجازی است.



وی اضافه کرد: بخش دوم در قالب پویش ملی چلچراغ به نیت نذر حداقل ۴۰ کار خیر و خدمت عام المنفعه توسط جوانان و مخاطبین این طرح به نیابت از سردار دل‌ها است.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم هدف از برگزاری این جشنواره را صیانت از میراث ماندگار و ارزشمند شهید سلیمانی در تلاش عملی برای صلح و دوستی در جهان، معرفی این شهید والامقام به عنوان نمادی از صلح و دوستی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی و فرصت سازی برای آشنایی بیشتر نسل جوان با مفاهیم تربیتی و الگوهای اخلاقی و رفتاری سردار دل‌ها به منظور فرهنگ سازی و تحقق مکتب سلیمانی در میان اقشار جامعه به ویژه جوانان عنوان کرد. 



بهرامی، بسترسازی برای رویش اندیشه‌های خلاقانه هنرمندان جامعه در موضوعات تخصصی جشنواره به منظور آفرینش آثار هنری و فرآورده‌های رسانه‌ای در راستای تحقق فرمان جهاد تبیین، معرفی هنرمندانه شخصیت حقیقی سرشار از اندیشه‌های نوع‌دوستی سردار شهید سلیمانی در مواجهه با هجمه تبلیغاتی سازماندهی‌شده برای معرفی شخصیتی جعلی و دروغین با اندیشه‌های افراطی‌گری و خشونت‌طلبی و شناسایی و شبکه سازی تشکیلاتی جوانان هنرمند و با استعداد در خانه هنرمندان ماه نگار(محفل آفرینش های هنری رسانه ای جوانان اهل هلال) با رویکرد هنرمحوری و هنرمند پروری را از دیگر اهداف این جشنواره بیان کرد.



وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه رده سنی ۶ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، چهاردهم خرداد ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین مهلت شرکت در پویش چلچراغ همزمان با مراسم اختتامیه این جشنواره در بیست و چهارم تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با ولادت امام هادی(ع) است.

 


وی خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره آثار خود را به نشانی http://javanan.rcs.ir ارسال کنند و همچنین برای اطلاع از ضوابط و شیوه‌های اعلامی می‌توانند به سایت رسمی جشنواره به نشانی http://rafigh.rcs.ir مراجعه کنند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی