مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

در تفاهم صورت گرفته بین مسجد مقدس جمکران و سازمان جوانان هلال احمر، مقرر شد ۳۱۳ اکیپ با محوریت ترویج و همیاری در زمینه اجرای پویش «هواداریم» تشکیل و در سراسر کشور فعال شوند.



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم ، به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، سال گذشته پویش «همدلی برای ظهور» با مشارکت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اجرا و با استقبال گسترده‌ای همراه شد به نحوی که در طول سال گذشته چند هزار اثر توسط نیروهای داوطلب این سازمان، تولید و در فضای مجازی منتشر شد.


بر همین اساس در نشستی با حضور حجت‌الاسلام حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد جمکران و دکتر گلفشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، بر تداوم همکاری‌های دو جانبه و این بار در قالب پویش «هواداریم» تاکید و تصمیمات ویژه‌ای برای این منظور اتخاذ شد.


به این ترتیب مقرر شده است با تشکیل ۳۱۳ اکیپ هلال احمر در سراسر کشور به خصوص در ایام نیمه شعبان و نوروز ۱۴۰۱، پویش هواداریم با شعار محوری «به عشق مهدی هواداریم» اجرایی شود.


این اکیپ‌ها به نام حضرت حجت(عج) شکل گرفته و به ترویج و اطلاع‌رسانی پیرامون پویش هواداریم می‌پردازند همچنین با حضور کارشناسان مسجد مقدس جمکران، بحث پاسخ به شبهات و ارائه سیر مطالعاتی مهدویت نیز در دستور کار قرار دارد.


حجت الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، درباره هدف از راه‌اندازی این پویش و تعامل با سازمان‌های مختلف همچون هلال احمر برای اطلاع‌رسانی درباره آن گفت: برای تحقق جامعه اسلامی کامل و منتظر، امام غایب باید محور همه کارها باشند به عبارتی لازم است اجتماع قلوب و همدلی حول شخصیت ایشان شکل بگیرد و همیاری اجتماعی به عنوان یک راهبرد اساسی برای رسیدن به ظهور در دستور کار تک تک آحاد قرار داشته باشد.


وی ادامه داد: این مهم نیازمند یک کنش فردی و اجتماعی است زیرا همدلی قلوب شکل نمی‌گیرد مگر اینکه مردم به عشق امام عصر(عج) گره از کار هم باز کنند، در واقع تنها به فکر خود نبوده بلکه هوای همدیگر را هم داشته باشند که در بعد خانوادگی می‌تواند با شعار «به عشق مهدی هوای فرزند، همسر و والدینم را دارم» و در بعد اجتماعی نیز شعار آن «هوای بیماران، سالمندان، نیازمندان و زندانیان جرایم غیر عمد را دارم» خواهد بود. این پویش در نهایت و در بعد سیاسی و ملی به شعار «هوای ایران را دارم» می‌رسد.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: از آنجا که کار نیروهای سازمان هلال احمر نیز گره‌گشایی از کار دیگران است، شعار محوری اکیپ‌های ۳۱۳ گانه، «هوای زائران و مسافران را داریم» خواهد بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی