مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: ۱۵ هزار و ٦۸۰ نفر از مسافرین نوروزی از خدمات راهنمایی به نقاط امن از جمله اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی، عمومی توسط جوانان استان بهره‌مند شدند.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی گفت: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافران نوروزی با هدف مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی از ۲۵ اسفند ماه سال ۱٤۰۰ آغاز به کار کرد و تا ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری ادامه داشت.

وی افزود: در این طرح برنامه‌ها و خدماتی از جمله پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز‌) با شعار نوروز ۱٤۰۱- سفر مسئولانه در قرن جدید قرن امید، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) توسط اعضای داوطلب معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم به مسافرین نوروزی ارائه شد.

 بهرامی گفت: اطلاع رسانی درباره‌ یادواره «رفیق خوشبخت ما» با هدف افزایش مشارکت هموطنان در این رویداد ملی و مهم، آگاه سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این ایام بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: ۱۸۱ نفر روز از برادران و ۱۲۲ نفر روز از خواهران در ۵ پایگاه ثابت و همچنین ٦٦ نفر روز از برادران و ۱٤ نفر روز از خواهران در ۵ اکیپ‌ سواره (دوچرخه) و ٤ اکیپ پیاده سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) در مبادی ورودی استان در عوارضی‌های قم- تهران و قم- کاشان، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بوستان‌ها و مکان‌های پر تردد، برای ارائه خدمات راهنمایی به مسافرین نوروزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی مستقر بودند.

به گفته‌ بهرامی،  تیم سحاب علاوه بر ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیطی با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی، خدمات گشت و دیده‌بانی در محدوده‌های آسیب‌پذیر، پایش نقاط شلوغ و آسیب‌پذیر، ارائه هشدارهای ایمنی به مسافرین و راهنمایی آن‌ها به نقاط ایمن  به صورت گردشی را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه در طرح سحاب ۳۸ منطقه تحت پوشش و پایش و ۲٦ منطقه  از اماکن و نقاط ایمن‌سازی شده بودند اظهار کرد: در این طرح ۱۱۹ نفر از مهارت‌امداد و کمک‌های اولیه و  ۲۹۹ نفر سنجش فشار خون را فرا گرفتند.

بهرامی با بیان اینکه در این طرح  ۱۵ هزار و ٦۸۰ نفر از خدمات راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن از جمله اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی، عمومی بهره مند شدند گفت: یک هزار و ٤ نفر در زمینه کرونا و سلامت سفر و ٥۲۸ نفر در زمینه نقاط حادثه‌خیز و ایمنی در سفر اطلاع‌رسانی شدند و ٦۱٤ نفر مهارت‌های ترافیکی را آموزش دیدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: ٦۷۹ نفر به پویش بهرفت پیوستند و ۹۷۹ نفر از کودکان از خدمات فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند و همچنین ۷۰٤ نفر به خیمه‌های نماز مراجعه کردند.

بهرامی به اجرای پویش چلچراغ (یادواره رفیق خوشبخت ما) توسط اعضای جوانان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۱۱۵ نفر از مسافربن نوروزی به این پویش پیوستند و همچنین اعضا در یک طرح ابتکاری تعدادی نهال به زائربن و مسافربن نوروزی در مسجد مقدس جمکران جهت کاشت به نیابت سردار دل‌ها و همرزمان شهیدش به منظور پیوستن به پویش ملی چلچراغ اهدا کردند.

به گفته‌ی وی، ۱۸ هزار و ۵۷۰ نسخه فرهنگی بین مسافربن نوروزی توزیع شد.

وی به فعالیت‌های جوانان در ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در این روز جوانان پست‌های خود را به پرچم جمهوری اسلامی ایران مزین کردند و همچنین اعضا در قالب تیم‌های سحاب در بوستان های شهید بنیادی، پاکبان و مهدی با اهدای پرچم جمهوری اسلامی ایران، مجله پوپک و سلام بچه‌ها، نقشه قم و سی‌دی‌های قم شناسی به مسافرین به ارائه خدمات فرهنگی پرداختند.

بهرامی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در روز طبیعت توسط اعضای جوانان اظهار کرد: توزیع ۲۷۰ عدد کیسه‌ی زباله و توصیه‌های زیست‌محیطی، برپایی ایستگاه طراحی چهره کودکان، برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر و پاسخ به سوالات مسائل شرعی و برگزاری مسابقات تنیس در بوستان شهید بنیادی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این روز بود و همچنین از ۵۰ مخاطره و سوانح زیست محیطی پیشگیری کردند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی