مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح « ماه، یار زمین» با هدف توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی کودکان و نوجوانان با محوریت محیط زیست در گروه‌های سنی مختلف خبر داد.



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قـم، محمد مصباحی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح «ماه، یار زمین»، به منظور افزایش همیاری اعضای کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر در برنامه‌های محیط زیستی ویژه گروه‌های سنی ٤ تا ٦ سال، ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۵ سال و ۱٦ تا ۱۸ سال در استان قم اجرا می‌شود.
 
به گفته‌ی وی، هدف از اجرای این طرح، توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی کودکان و نوجوانان در برابر محیط زیست با تاکید بر تقویت نگاه تیزبین، ذهن مسئله محور و راه حل گرا در سه گام است.
 
وی با اشاره به جزئیات سه گام اجرایی طرح «ماه، یار زمین» بیان کرد: در گام اول، از دانش آموزان خواسته می شود با نگاهی دقیق مسائل محیط زیست را چه در سطح خرد مانند استفاده بیش از حد پلاستیک و یا کمی بزرگتر مربوط به اقلیم محل زندگی همچون انباشت زباله در مراتع اطراف شهر، کشته شدن حیوانات در زیستگاه خود و...با روش های میدانی و بحث و گفتگو با خانواده، دوستان، معلمان و کارشناسان بیابند.
 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در گام دوم، پس از یافتن مسئله و جمع آوری اطلاعات در مورد موضوع مورد نظر، نسبت به ارائه راه حل و راهکار برای رفع آن مشکل اقدام می شود که در این گام نیز دانش آموزان می‌توانند از والدین و مربیان و ... خود کمک بگیرند که البته تاکید بر اندیشه و خلاقیت شخص دانش آموز است.
 
مصباحی ادامه داد: در گام سوم که تعهد درونی فرد به رعایت راهکار در حفظ محیط زیست نامگذاری شده، کلیه مشارکت‌کنندگان، به انجام حداقل یک اقدام در راستای حفظ محیط زیست مانند کم کردن استفاده از کیسه پلاستیکی و استفاده از حمل و نقل عمومی و... در جهت نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست، خود را متعهد می‌دانند.
 
وی به نحوه شرکت در طرح «ماه، یار زمین» اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان می‌بایست مسئله و راه حل پیشنهادی خود را به شیوه‌ای مطابق با سن و علایق خود به یکی از ۳ شیوه ارسال فیلم یا گزارش خبری مستند ۵۹ ثانیه‌ای، عکس و یا نقاشی ارسال کنند.
 
وی با اشاره به مهلت ارسال آثار بیان کرد:  علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۳۱ فروردین ارسال کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جزییات و شرایط، با شماره ۰۹۳٦۲۰۷۱٤۹٥ هلال احمر استان قم در پیام رسان ایتا ارتباط برقرار کنند.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی