مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

آیین «شکرانه خدمت» طرح‌های ملی منتظران ظهور، خدمات ملی نوروزی ۱٤۰۱ و آغاز برنامه‌های یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در استان قم با حضور دبیر کل، رئیس سازمان جوانان، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، جمعی از مسئولین استانی و ۲۵۰ نفر از خیرین، جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، در ابتدای این آئین محمدرضا بهرامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن خیر مقدم به میهمانان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: اعضای هلال احمر با افتخارآفرینی خود در نوروز ۱٤۰۱ برگ زرینی را در کارنامه درخشان جمعیت هلال احمر استان قم رقم زدند و همچنین در طرح ملی منتظران ظهور به عنوان دستگاه برتر استان در امداد و نجات، خدمات بسیار مطلوبی را ارائه کردند.

 

بهرامی با اشاره به ۲۳ روز فعالیت اعضای هلال احمر در طرح‌ ملی منتظران ظهور و طرح‌های نوروزی هلال احمر استان قم اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر از زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران از خدمات امدادی، درمانی، آموزشی و فرهنگی طرح ملی منتظران ظهور در ایام نیمه شعبان بهره‌مند شدند.

 

وی افزود: ۳۰ پایگاه اطلاع‌رسانی و امدادی، هدایت عملیات و راهنمایی زائران و مجاوران را بر عهده داشتند و  ٦۸۳ تن از پزشکان، پرستاران، امدادگران و نجاتگران به ارائه خدمات پرداختند و همچنین در این طرح ٤٤ دستگاه خودروی نجات و امدادی و ۲ فروند بالگرد به کارگیری شد.

 

وی با اشاره به طرح‌های نوروزی هلال احمر استان قم بیان کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۷۱٥ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند که در این طرح ۱۷۳ امدادگر و نجاتگر در قالب ۳٦ تیم در ۱۱ پایگاه ثابت و سیار با به کارگیری ۱٤ خودروی نجات و آمبولانس به مسافرین و زائرین خدمات ارائه کردند و همچنین در طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی، بیش از ۱٥ هزار نفر از مسافرین از خدمات راهنمایی جوانان بهره‌مند شدند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ سبد معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در قالب طرح ملی پویش هلال رحمت توزیع شد و همچنین ۳۱۵ نفر در ایام نوروز از خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی این جمعیت استفاده کردند.

 

در ادامه حجت الاسلام عبدی مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) از زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر امدادگران که در دوره‌ی کرونای منحوس به عنوان خادمیاران سلامت خوب درخشیدند و خدمات بسیار مطلوب و ارزشمندی را در کنار خادمین خدوم حضرت معصومه(س) در این بارگاه ملکوتی برای خود ثبت کردند تقدیر و تشکر کرد.

 

عبدی در ادامه با اشاره به نکاتی از زیارتنامه ی حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: در این زیارتنامه مطالبی در خصوص ویژگی‌های ۱٤ معصوم(ع)، صفات و القاب ائمه، ارتباط نسبی حضرت معصومه(س) با پیامبر، دعای برای دستیابی به شفاعت آن حضرت، اهمیت معرفت و شناخت ائمه و همچنین درخواست فرجام نیک و عاقبت به خیری بیان شده است.


دکتر یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور نیز در این آیین ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه رحمت و مغفرت و نزول قرآن و آمرزش گناهان و ماهی که رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) دعوت‌کننده و خداوند بزرگ و متعال میزبان است و شما میهمانان این ضیافت در جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)هستید اظهار کرد: مصداق همدلی، هماهنگی، مودت، برادری، دوستی، بی‌غرضی را در اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان مشاهده می‌کنیم که ناشی از اصول و اهداف جمعیت است که باید به آن توجه و تعمق داشته باشیم.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه حضور جوانان بدون هیچ چشم‌داشتی در پایگاه‌های هلال احمر در ایام نوروز و دور از خانواده، نشان‌دهنده‌ی ایثار و فداکاری آن‌ها و تداعی‌گر سنگر‌ها و فضای معنوی جبهه‌ در دوران دفاع مقدس است گفت: نقش جمعیت هلال احمر و فداکاری اعضای آن در دوران دفاع مقدس در حوزه‌های امداد و نجات، داوطلبی و هم در مشارکت و مساعدت و حتی حمل مجروحین در دوران انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و با همت و تلاش هلال احمر روز به روز شاهد متعالی بودن این جمعیت هستیم.

 

وی بیان کرد: دشمنان از تمام ظرفیت‌های خود در عرصه‌های مختلف سعی می‌کند به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند و همچنین در تلاش است تا سرمایه‌های اجتماعی کشور را کاهش دهد ولی با نقش‌آفرینی جوانان و حضور آن‌ها در صحنه، نقشه‌ی آن‌ها نقش بر آب می‌شود.

 

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم به نقش جوانان در عرصه‌های مختلف توجه ویژه‌ای شده است گفت: خوشبختانه نگاه جوانان هلال احمر جز توکل و توجه چیز دیگری نیست و امیدواریم خداوند متعال توفیقی دهد که بتوانیم با بینش، بصیرت و آگاهی در جهت تداوم اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

 

سلیمانی افزود: تمام تلاش و همت جمعیت هلال احمر بر این است که  فعالیت‌های خود را روز به روز هم از لحاظ کمی و کیفی و همچنین سرمایه‌‌های اجتماعی خود را که به عنوان یک جمعیت مردم نهاد و سازمان مردمی که جهان شمول است و اصول و اهدافی در آن نهفته است افزایش دهد.

 

وی ادامه داد: یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر و هفته هلال احمر فرصتی است تا بخشی از زحمات و تلاش اعضا به دیده‌ها و نگاه‌ها برسد و حرکت، نگاه و برنامه‌های هلال احمر مورد توجه صلیب سرخ جهانی و آن را رصد می‌کند.

 

وی از خدمات جمعیت هلال احمر استان قم در طرح‌ ملی نوروزی ۱٤۰۱ در حوزه‌های امداد و نجات، ایمنی و سلامت، پیشگیری، هلال رحمت،  خدمات بشردوستانه جوانان و طرح ملی منتظران ظهور تقدیر و تشکر کرد و این خدمات را مرهون فداکاری و ایثار اعضای این جمعیت دانست.

 

لازم به ذکر است در آیین «شکرانه خدمت» مقرر شد خانه هلال حرم مطهر حضرت معصومه(س) راه‌اندازی شود.

 

گفتنی است: در پایان این مراسم نشان خادم افتخاری از سوی مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) به دکتر سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر اعطا شد و از حجت الاسلام عبدی مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حجت الاسلام اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به جهت همکاری در اجرای طرح‌های عام المنفعه و دیگر برنامه‌های هلال احمر و همچنین از تعدادی از اعضای فعال جوانان، امدادگران و داوطلبان در طرح ملی منتظران ظهور و طرح‌های نوروزی به صورت نمادین با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی