مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
نخستین جلسه اعضای هیات رئیسه یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی پسران استان قم با حضور «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات سردار شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، در ابتدای این جلسه، «رسول ملایی» مدیر سازمان دانش آموزی استان قم، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مجلس قبلی علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، شکل گیری مجلس دانش آموزی را از ارکان تربیت اجتماعی دانش آموزان دانست و بر حل گره های آموزشی احتمالی موجود با راهکارهای ارائه شده توسط اعضای مجلس، تاکید کرد.

 

ملایی اظهار داشت: «بخش اول جلسه در رابطه با اعطای احکام مشاورین دانش آموزی، اعطای ابلاغ اعضای مجلس دانش‌آموزی استان و همچنین برنامه ریزی برای فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی در سال ۱٤۰۱ است و کمیته‌های ۵ گانه مجلس دانش‌آموزی که از بین دانش آموزان به صورت گروهی در قالب ۵ نفری نظر خوانی خواهد شد، که اعضای ۵ کمیته مشخص و انتخاباتی در جلسات بعدی برای ریاست کمیته‌ها برگزار می‌شود.»

 

وی افزود: «در انتخاباتی که انجام شد، اعضای هیئت رئیسه را مشخص کردیم هر کدام از اعضا شرح و وظایفی را دارند که ان شاء الله بتوانند در این راستا طبق آیین نامه مجلس برنامه‌ها را و مجلس دانش‌آموزی را در سطح استان به نوعی فعال و پویا پیش ببرند و باعث پویایی و فعالیت دانش آموزان در مجلس دانش‌آموزی نواحی و مناطق هم باشند».

 

وی ادامه داد: دانش آموزانی که به نمایندگی از دیگر دانش آموزان در مجلس کشوری راه پیدا کردند، انتقال دهنده طرح‌ها، پیشنهادات و خواسته‌‌های دانش آموزان در سطح کشوری هم باشند.»

 

مدیر سازمان دانش آموزی استان قم تصریح کرد: « البته به شرط اینکه دانش آموزان مجلس دانش‌آموزی در قالب کمیته ها و گروه هایی که هستند، طرح‌های علمی، پخته و کاربردی را ارائه بدهند و به نمایندگی از دانش آموزان استان در مجلس دانش‌آموزی کشور به عنوان طرح و برنامه مطرح قابلیت اجرا داشته باشد.»


در ادامه حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تبریک به برگزیدگان مجلس دانش آموزی، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های آموزش و پرورش به خصوص مجلس دانش آموزی تاکید کرد و از اعضای مجلس خواست بهترین طرح ها و ایده های خود را پیرامون بهبود و ارتقاء عملکرد در حوزه های مختلف آموزش و پرورش ارائه دهند و جایزه بگیرند.

 

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، موضوع خودسازی را یکی از بهترین فرصتها به خصوص برای جوانان و نوجوانان برشمرد و از آنان خواست خود را به سلاح علم و مهارت و مهم‌تر از آن خودسازی، مجهز کنند.

 

رحیمی  با اشاره به شخصیت حضرت امام(ره) در نگاه دیگران، گفت: مهم ترین عاملی که موجب شد شخصیت حضرت امام(ره) تاثیرگذار باشد، خودسازی ایشان و تسلط بر نفس خویش بود زیرا انسان تا وقتی نتواند بر خودش مدیریت کند، بر دیگران نیز نمی‌تواند اثربخش و تاثیرگذار باشد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از چنین ویژگی مدیریت بر خود برخوردار هستند که می توانند در جهان تاثیرگذار باشند.

 

لازم به ذکر است: در این جلسه، امید محمدی رئیس مجلس دانش آموزی استان قم و اعضای هیات رئیسه مجلس استان و نیز روسا و اعضای هیات رییسه مجالس نواحی ٤ گانه و شهرستان‌های کهک، جعفرآباد و منطقه خلجستان به بیان دیدگاه های خود پیرامون موضوعات روز آموزش و پرورش به خصوص پس از پایان همه گیری کرونا پرداختند.

 

گفتنی است: در پایان این جلسه حکم امید محمدی دبیر کانون دانش‌آموزی هلال احمر دبیرستان شاهد حضرت جوادالائمه(ع)  و رئیس مجلس دانش آموزی استان قم، به عنوان مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به وی اعطا شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی