مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم به همراه جمعی از معاونین و مسئولین هلال احمر از کارگاه آموزشی فضای دوستدار کودک و نوجوان (CFS) که به مدت ۳ روز از ۱۳ تا ۱۵ تیر ماه در منطقه گردشگری دهکده صبا شهر دستجرد برگزار شد، بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قـم، محمد رضا بهرامی از کارگاه آموزشی فضای دوستدار کودک و نوجوان (CFS) که با حضور ٤۵ نفر از اعضای تیم سحر(سفیران حمایت‌های روانی اجتماعی) معاونت امور جوانان هلال احمر استان، در منطقه گردشگری توریستی دهکده صبا شهر دستجرد برگزار شد، بازدید کرد.
 
بر اساس این گزارش؛ در این بازدید مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم، سید علی منیری معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان، عباس محمدزاده رئیس اداره دانشجویی جوانان، پوربافرانی بخشدار بخش خلجستان، حسین طالعی شهردار وحجت الاسلام و المسلمین یزدی امام جمعه شهر دستجرد حضور داشتند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: ما در جنگ افغانستان در سال ۱۳۸۷ با مشورت اساتید و تشکیل تیم، با لوازم نقاشی و اسباب بازی اعزام شدیم. امروز با بهره‌برداری از امکانات بیشتر و آموزش‌ها، فعالیت شما در حوادث از جمله حوادث اخیر نمود پیدا کرده است.
 
بهرامی گفت: امیدوارم پس از به پایان رساندن دوره‌های آموزشی این مجموعه گرانقدر، تجربه‌های حادثه‌های گذشته تکرار نشود و نتایج مطلوبی داشته باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین یزدی نیز در این مراسم گفت: لباسی که شما به تن دارید لباس افتخار و خدمت است و شما پیش گامان و زمینه سازان ظهور امام زمان(عج) هستید.
 
امام جمعه شهر دستجرد در ادامه با ستودن تلاش جوانان بیان کرد: جمعیت هلال احمر بدون هیچ گونه چشم داشت و به صورت بشردوستانه به محرومین و مستضعفین خدمت رسانی می‌کند که به نوعی نشان‌‌گر جامعه ظهور و آرمانی است.
 
وی به سخن امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق می‌فرمایند: «هر کسی که در پی برآوردن حاجت برادر مومن خود باشد، خداوند متعال حوائج آن فرد را برآورده به خیر می‌کند» و ما این امر را بارها در عالم امکان مشاهده کرده‌ایم.

وی افزود: روان‌شناسی و تسکین آلام کودکان جهت سهولت زندگی پس از حوادث و بلایای طبیعی، نیز نوعی برآورده کردن حاجت و خدمت به همنوعان و ادای زکات در لحظات حساس و سخت است.

سید علی منیری ضمن عرض خداقوت و قدردانی از تلاش ارزشمند مدرسین و اعضای تیم سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم، بیان کرد: حمایت روانی و بهداشت روان پس از بلایا امری جدی است. افسردگی‌ که یک حادثه برای یک خانواده متأثر از بحران ایجاد می‌کند، به افراد متخصص نیاز دارد که وظایف خود را به روش صحیح انجام دهند.
 
معاون دانشجویی و جوانان افزود: پس از بلایا پارادوکس‌هایی در ذهن کودک و نوجوان رخ می‌دهد که اگر درمان نگردد مسبب آسیب‌های روانی جدی و اندیشه‌های نادرست در آن‌ها می‌شود.
 
وی با اشاره به سخنان امام جمعه دستجرد تصریح کرد: اگر نگاه ما زکات محور که در تمام آیات قرآن با نماز هم‌وزن قرار گرفته باشد، می‌توانیم در لحظات سخت آرامش را برای آسیب دیدگان ایجاد کنیم و شما در این راه بخش مهمی از زندگی‌تان را به این زکات آرامش اختصاص می‌دهید.

منیری گفت: کار ما با روان انسان‌ها است و باید اهمیت انجام آن را باور کنید و علم آن را بیآموزید تا بتوانید با تشکیل تیم‌های ۱٤ نفره و انتقال آموزش‌های فرا گرفته به آن‌ها، در حین وقوع حوادث در مناطق آسیب دیده به مردم خدمت رسانی کنید.
 
معاون دانشجویی و جوانان با اشاره به متن حکم آیت‌الله معزّی که هدف والای جمعیت هلال احمر بازآفرینی روحیه امید و اعتماد به نفس در جان‌های خسته از وقوع حوادث است، اظهار کرد: از وظایف تیم سحر نیز بازگردانی روحیه امید و اعتماد به نفس به یک جامعه می‌باشد. شما جوانان در نقش یک مدیر بحران هنگام اعزام به مناطق آسیب دیده در درجه اول فضا را جهت بحرانی‌تر نشدن، تثبیت و سپس راهکارهای مناسب را اعمال می‌کنید.
 
منیری با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های تیم سحر در حین وقوع حوادث افزود: دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز پس از حادثه خوزستان در جلسه‌ها و برنامه‌ها، از جمله در فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر، در جمع ۱۹۳ کشور بخشی از سخنرانی خود را به شرح تیم سحر جمعیت هلال احمر اختصاص داد.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی